Login lub e-mail Hasło   

Jak motywować klienta, by kupił produkt u Ciebie??

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://biznes.artykularnia.pl/sprzedaz/j(...)41.html
Chcesz, by klient odszedł od Twojej konkurencji? Masz sklep internetowy? Jesteś właścicielem e-biznesu? Masz tradycyjny biznes, który sprzedaje usługi lub produkty? ZAPAMIĘTAJ:...
Wyświetlenia: 1.144 Zamieszczono 08/01/2007

Chcesz, by klient odszedł od Twojej konkurencji?
Masz sklep internetowy? Jesteś właścicielem e-biznesu?
Masz tradycyjny biznes, który sprzedaje usługi lub produkty?
ZAPAMIĘTAJ: Sprzedajesz produkty, ale LUDZIE KUPUJĄ MARZENIA.
WYKORZYSTAJ FAKT, że Twój potencjalny klient kupuje korzyści.



Jak motywować klienta, by kupił produkt u Ciebie??

Chcesz, by klient odszedł od Twojej konkurencji??

Masz sklep internetowy??
Masz tradycyjny biznes, który sprzedaje usługi lub produkty??
Jesteś właścicielem e-biznesu??

ZAPAMIĘTAJ: Sprzedajesz produkty, ale ludzie kupują marzenia. Twój potencjalny klient kupuje korzyści wynikające z używania produktu lub jego posiadania, a nie produkt.
MÓW I PISZ O KORZYŚCIACH. Pomoż klientowi wyobrazić sobie w sposób plastyczny, komfort i zadowolenie z posiadania reklamowanego przez Ciebie produktu.

Sam pewnie wiesz to z własnych doświadczeń...

Biznesmen, który kupuje Mercedesa kupuje prestiż i wygodę.

Ty i ja dobrze wiemy, że jakby chciał zwykłe auto, mógłby kupić Skodę.
A może kupuje bezpieczne auto??
Też NIE!! Bardzo bezpieczna jest Toyota Yaris. Ale jest za mało prestiżowa dla wysoko postawionego biznesmena.

To, co teraz napisze, wiesz pewnie z własnego doświadczenia.

Twój potencjalny klient kupuje korzyści, a nie produkt. Twój klient kupuje marzenia i ich realizację.
To ważne. 90% ludzi kupuje emocjonalnie. Tylko nieliczni kupują racjonalne.

Gdybyś miał sobie wyobrazić taką sytuację... Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się kupić batonika, gdy poszedłeś do sklepu?
A może byłeś w Hipermarkecie i miałeś już słodycz w koszyku, a następnie wyłożyłeś ją z koszyka? Czy wiesz, dlaczego tak się dzieje?
Najpierw kupiłeś emocjonalnie. A następnie nie znalazłeś uzasadnienia i odłożyłeś batonika, gdzieś na półkę.

Wyobraź sobie, że właśnie zobaczyłeś promocję na pomarańcze. Pod wpływem impulsu i atrakcyjnej obniżki ceny, włożyłeś do koszyka siatkę pomarańczy. Zrobiłeś to pod wpływem chwili… przecież się opłaca.
Sam przed Sobą nieświadomie tłumaczysz swoje emocjonalne zachowanie w sposób racjonalny.
Co robi Twój umysł? Twój umysł pracuje i szuka uzasadnień. Np. Pomarańcze mają dużo witaminy C, są zdrowe. Będę bardziej odporny, jeśli będę jadł pomarańcze. A poza tym to są tanie, to wykorzystam szanse, skoro teraz jest sezon, itd.

Skoro już wiesz jak działa Twój umysł, wykorzystaj tę bezcenną wiedzę w Twoim biznesie.

Twoi potencjalni klienci kupują emocjonalnie. Pomyśl tylko, wielu ludzi brakuje pieniędzy do końca miesiąca, ale większość z nich ma telewizję kablową, dobry telewizor, video lub DVD. Czemu?? Oni działają pod wpływem emocji i kupują, by spełnić swoje marzenia, poczuć się lepiej lub zrobili to pod wpływem chwili.

Kupują, bo czerpią z tego przyjemność.
Ktoś, kto kupuje Porshe sprawia sobie niesamowitą przyjemność. Gdyby tylko kierował się potrzebą posiadania samochodu kupiłby tańszy np. Ford, Skoda, itd. A che mieć rajdowy wóz, który "ma kopa" i potwierdza jego wysoki status majątkowy, dobry gust i ekstrawagancję.

Znasz to na pewno z własnych doświadczeń. Gdy Twoi znajomi kupują auto, to mówią o gadżetach wewnątrz, ekstra bonusach i innych korzyściach!! To NORMALNE.
TAK!! ludzie kupują KORZYŚCI.


Dlatego reklamując produkt PISZ O KORZYŚCIACH. Przedstaw w sposób plastyczny zalety produktu.
SPRAW, by Twój potencjalny klient zaczął go pożądać.

OTO Kolejny ważny sposób na zarobienie.
Ludzie boją się cierpienia, chcą uniknąć bólu.
Chętnie kupią leki przeciwbólowe. Podobnie jest z Volvo – autem uważanym za super bezpieczne. Co sądzisz o Volvo??
Pewnie nie jedno auto ma ciekawsze nadwozie i szybciej rozpędza się do setki.
Wiem z doświadczenia, że właściciele Volvo cenią sobie bezpieczeństwo, które daje im ta marka.

Wykorzystaj słabości ludzkiej natury. Sam przecież też ulegasz innym sprzedawcom! Bądź lepszy od innych.
W zależności od tego, co sprzedajesz, wykorzystaj, co najmniej jedną z cech ludzkiej natury opisanych wyżej. Niech Twój klient pożąda produktu, który sprzedajesz.
Poczuj satysfakcję ze zwiekszonej sprzedaży.

Poczuj ją, a następnie pójdź i wydaj część pieniądzy równie emocjonalnie, jak Twoi klienci :D


----------

Małgorzata Bednarek to uznany ekspert w dziedzinie e-marketingu. Z sukcesem prowadzi własną firmę świadczącą usługi doradcze z zakresu e-marketingu, marketingu, PR i e-biznesu.

Prowadzi BLOG BIZNESOWY O E-MARKETINGU I E-BIZNESIE: http://www.bednarek.eu
Praktyczne przykłady: MARKETING, E-MARKETING, PR, E-BIZNES, samorealizacja, techniki motywacyjne.

Współtworzy największy serwis z ebookami: ebooki wszystkich wydawnictw - http://www.ebookarnia.pl.


----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4364
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19166
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 15373
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24373
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7629
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5629
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6096
42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6545
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21360
5
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3106
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska