JustPaste.it

Jak zbudować USP warte fortunę?

USP to Unique Selling Proposition czyli unikalna propozycja sprzedażowa, jaką daje Twój produkt albo usługa. Jeśli masz przekonywujące USP to szybko staniesz się bogaty/bogata.

Jak tworzyć silne USP?

Wbrew pozorom jest to proste.

Co należy zrobić w tym celu?

Pomyśl sobie, co jest największą korzyścią Twojej oferty, ale nie z Twojego punktu widzenia, tylko z punktu widzenia potencjalnego klienta.

Nie ma sensu nastawiać się na cenę, jak robi to wielu specjalistów od marketingu.

To w większości przypadków nie jest unikalne a przecież chodzi o unikalny element, który wyróżni Twoją ofertę spośród ofert innych firm.

Zastanów się dobrze, co to może być. Co jest inne i korzystne dla klienta?

Po jego identyfikacji, zadaj sobie pytanie: „Co w mojej ofercie jest takiego, co jeszcze przekracza tę korzyść, co jest tak niesamowicie zaskakujące i interesujące dla klienta, że dozna olśnienia, kiedy się o tym dowie?”

W oparciu o odpowiedź na to pytanie jesteś w stanie zbudować prawdziwie potężne USP.

Zastosowała to na przykład Dominos Pizza, tworząc swoje hasło: „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut albo dostaniesz ją za darmo”.
Gdyby wymyślili hasło: „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut” to pewnie nie wywołałoby to jakiegoś wielkiego odzewu.
Ich USP zaskoczyło jednak miliony amerykanów – przekonali się, że z taką ofertą zawsze są wygrani.

Dam Ci jeszcze przykład z mojej branży, aby pokazać jak to wygląda.

Wielu ludzi pragnie się szkolić w technikach negocjacji.

W związku z tym mówię im na samym początku:

„Wiele osób chce się nauczyć technik negocjacji. W trakcie tego spotkania przekonacie się Państwo, że są techniki, które dadzą Wam coś więcej… bardzo niewiele osób uświadamia sobie, że są techniki wywierania wpływu, które sprawiają, że klienci kupią od Was bez jakichkolwiek negocjacji.
Będą tak zauroczeni Waszą ofertą, że nie przyjdzie im do głowy, że mogą to negocjować. Czy nie byłoby wspaniale sprzedawać bez negocjacji i co za tym idzie, konieczności obniżania ceny?”

Ludzie słysząć coś takiego, mówią sobie: „Łał, zawsze nas uczyli, jak negocjować, ale nikt jeszcze nie wpadł na to, że można tego przecież uniknąć!”

Można takich elementów wrzucić jeszcze kilka, na przykład mówię:

„Wiele osób podejmuje różne działania w celu poradzenia sobie ze stresem. Stosują w tym celu aromaterapię, ćwiczenia fizyczne albo biorą leki uspokajające. Nie wiem, czy uświadamiasz sobie, że możesz raz na zawsze pozbyć się uczucia stresu, jakie towarzyszy Ci w pewnych sytuacjach, zastępując to na przykład przyjemnym podekscytowaniem?”

Mówię też często do moich klientów:

„Pewnie masz czasami wśród swoich rozmówców także takie osoby, których nie można przekonać w żaden sensowny i logiczny sposób. Po prostu, nie działają na nich żadne argumenty?”

Większość ludzi mówi w tym momencie: „TAAAK!!!!”

Odpowiadam na to: „Czy zdajesz sobie sprawę, że skoro na tych ludzi nie działają logiczne argumenty to jedyny sposób, aby ich przekonać to użyć zupełnie nielogicznej argumentacji. Możesz na przykład przeciąć ich wątpliwości ruchem ręki tak, że nie będą sobie w stanie jej przypomnieć”

W tym momencie większość ludzi mówi: „Sprytne, powiedz mi coś na ten temat!”

Jeśli piszesz reklamę, to umieść trzy takie silne USP jeden pod drugim. Ludzie nie będą potrafili się jej oprzeć.

Jeśli prowadzisz prezentację dla klienta to wpisz hasła na kolejnych slajdach i pokaż je na samym początku spokania. Zrobisz furorę.

Potem zadzwoń do mnie i pochwal się rezultatami swoich działań. Warto dzielić się sukcesami.

 

Źródło: http://www.magiaperswazji.pl/art13.html