Login lub e-mail Hasło   

FAQWAY jako skteczna forma perswazji

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://biznes-internetowy.artykularnia.p(...)69.html
Każda wizyta na stronie internetowej to konwersacja. Każde kliknięcie to pytanie. Witryny, które nie odpowiadają na pytania internautów skazane są na śmierć i zapomnienie. Uratu...
Wyświetlenia: 874 Zamieszczono 03/04/2007

Każda wizyta na stronie internetowej to konwersacja. Każde kliknięcie to pytanie. Witryny, które nie odpowiadają na pytania internautów skazane są na śmierć i zapomnienie. Uratuj swoją Stronę, zanim będzie za późno. Wykorzystaj do tego potężną i niewyczerpalną siłę, jaka kryje się za pytaniami zadaw



Każda wizyta na stronie internetowej to konwersacja. Każde kliknięcie to pytanie. Witryny, które nie odpowiadają na pytania internautów skazane są na śmierć i zapomnienie. Uratuj swoją Stronę, zanim będzie za późno. Wykorzystaj do tego potężną i niewyczerpalną siłę, jaka kryje się za pytaniami zadawanymi przez internautów.

W Internecie nic nie dzieje się bez przyczyny. Efekty jakie osiągasz są wynikiem twoich działań. Jeżeli oczekujesz spektakularnych rezultatów, musisz zrobić coś wyjątkowego. Nie mam tu na myśli wielkich i kosztownych kampanii promocyjnych. Jest bowiem naturalna siła w Internecie, której wykorzystanie prowadzi do zaskakujących wyników.

Copywriting a pytania

Ludzie mają mnóstwo pytań, na które szukają odpowiedzi. Nie trzeba ich zachęcać do tego. To naturalna siła, która pcha ponad 13 milionów Polaków w objęcia Internetu. Jest jak ogromna rzeka, która płynie dzień i noc i nigdy nie wysycha. Jej nurt może posłużyć do napędzenia elektrowni wodnej, która raz zbudowana przez długi czas dostarczy darmowej energii.

FAQWAY to sposób wykorzystania tej siły. Istotą tej metody jest koncentracja na pytaniach, jakie zadają sobie internauci i powiązanie odpowiedzi ze sprzedawanym produktem lub usługą. Wystarczy wykorzystać strumień pytań, aby małym kosztem napędzić tryby biznesu online. Jeżeli uczciwie odpowiesz na pytania klientów i dostarczysz wartościowych rozwiązań ich problemów - osiągniesz sukces.

FAQWAY to sposób komunikacji z internautami, którym ciągle się spieszy. Zadając pytanie, chcą oni wyklikać sobie natychmiastową odpowiedź. Nie mają czasu i ochoty przedzierać sie przez strony tekstów. Odpowiedź musi być szybka, krótka i konkretna. Dopiero potem przychodzi czas na szersze wyjaśnienia.

Dzięki FAQWAY zyskujesz ogromną przewagę nad konkurencją. Mało kto jeszcze tak naprawdę koncentruje się na potrzebach internatów. Ten, kto pierwszy dostarczy cennej i poszukiwanej informacji stanie się liderem w swojej branży.

FAQWAY w praktyce

Aby wykorzystać siłę FAQWAY musisz zacząć od spisania podstawowych pytań, jakie może zadać czytelnik twojego serwisu. Postaw się w roli odwiedzającego stronę. Spójrz na swoją witrynę, jakbyś dopiero ją odkrył. Jakie pytania byś zadał? Co interesowałoby cię w związku z tematem serwisu? Czego byś szukał? Postaraj się być konkretny w kreowaniu pytań.

Zazwyczaj witryny internetowe (oferty) koncentrują sie na tym, jaka to firma i produkt są wspaniałe. My skupimy się na tym, o co pytają i czego szukają potencjalni klienci. To muszą być ich pytania, a nie takie, które sam chciałbyś zadać.

7 podstawowych pytań

Oprócz setek niepowtarzalnych pytań, jakie będą zadawali sobie internauci, jest grupa takich, na które musisz dać odpowiedź w pierwszej kolejności. Są one na tyle ogólne, że będą pasowały do każdego serwisu. Nie znaczy to, że mają mieć dokładnie taka formę, jak te poniżej. Muszą jednak dotyczyć 7 sygnalizowanych zagadnień:

1. Co tu można znaleźć?
2. W czym mi to pomoże?
3. Jak to działa?
4. Czy ktoś w ogóle tego używa?
5. Kto za tym stoi?
6. Ile to kosztuje?
7. Co konkretnie muszę zrobić, aby kupić/zamówić/zlecić realizację moich celów?


Kiedy już możliwie dużą liczbę pytań i napiszesz odpowiedzi, musisz wybrać sposób ich prezentacji na stronie.

Dwa sposoby prezentacji odpowiedzi

1. Strona z Frequently Asked Questions
To najprostszy sposób. Wystarczy stworzyć specjalną podstronę z pytaniami i odpowiedziami. Krótkie pytania i konkretne odpowiedzi. Musi to być jednak coś więcej niż tylko informacja. W odpowiedź wpisz swój produkt lub usługę. Na przykład, czysto informacyjna odpowiedź na pierwsze pytanie, dla mojego serwisu mogłaby wyglądać tak:

Pytanie: Co tu można znaleźć?
Odpowiedź: W serwisie DynaNet.pl znajdziesz konkretne porady na temat pisania skutecznych ofert i tekstów, których celem jest sprzedaż produktów i usług w Internecie.

Jak można wykorzystać tę odpowiedź do sprzedaży? Na przykład tak:

Pytanie: Co tu można znaleźć?
Odpowiedź: W serwisie DynaNet.pl znajdziesz konkretne porady na temat pisania skutecznych ofert i tekstów, których celem jest sprzedaż produktów i usług w Internecie. Możesz też znaleźć tu copywritera, który zamieni twoją stronę w bezlitosną maszynę do zdobywania klientów.

Oczywiście styl odpowiedzi zależy od tego, do kogo jest ona skierowana. Są dziedziny, w których niewskazane są obrazowe stwierdzenia typu bezlitosna maszyna do zdobywania klientów. Dopasuj stylistykę do charakteru odbiorcy twojego przekazu.

Inną metodą sprzedaży poprzez FAQ jest tworzenie specjalnych pytań i tendencyjnych odpowiedzi. Przykładowo, do zestawu podstawowych 7 pytań, mogę dodać takie:

Pytanie: Jak najszybciej mogę zwiększyć sprzedaż na swojej stronie?
Odpowiedź: Zamiast tracić cenny czas na próby samodzielnego napisania skutecznych tekstów, możesz zlecić to copywriterowi. Aby zamówić skuteczny tekst, pisz na adres: darek@dynanet.pl

2. Strona z ofertą
W tym przypadku pytania i odpowiedzi wplatamy w treść strony z ofertą. Trzeba to jednak zrobić w taki sposób, aby zarówno pytania, jak i odpowiedzi były łatwe do odnalezienia na stronie.

Przypominam, że według ekspertów z dziedziny usability, internauci nie czytają stron internetowych, tak jak na przykład gazety. Zamiast tego skanują witrynę, w poszukiwaniu wyróżniających się, interesujących elementów. Stąd bardzo efektywnym sposobem prezentacji online są wszelkiego rodzaju listy i punkty. Niekoniecznie muszą to być pytania i odpowiedzi. Podobny efekt uzyskamy przekształcając je w akapity z podtytułami. W ramach przykładu przekształcimy w ten sposób ostatnie pytanie:

Szybki sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez stronę w Internecie
Wielkość sprzedaży w Internecie zależy przede wszystkim od skuteczności tekstów promujących produkt lub usługę. Tylko nielicznym udaje się stworzyć naprawdę przekonującą ofertę. Czasami próby samodzielnego pisania takich tekstów przez właścicieli serwisów kończą się tragicznie. Zamiast zwiększenia sprzedaży, amatorskie teksty powodują jej dramatyczny spadek. Dlatego najlepszym wyjściem jest zlecenie napisania tego typu tekstów copywriterowi. Skuteczny tekst można zamówić, pisząc na adres: darek@dynanet.pl

Pewnym problemem może być uzyskanie rzeczywistych pytań, jakie internauci zadają w związku z naszą firmą, produktem lub usługą. Jednym ze sposobów na ich uzyskanie jest stworzenie i wyeksponowanie formularza do zadawania pytań. W ten sposób serwis nabiera faktycznie interaktywnego charakteru, bowiem zadawane przez zainteresowanych pytania mają wpływ na prezentowane treści.

Jak widzimy, FAQWAY jest prostym sposobem na to, by bez ponoszenia zbędnych kosztów zwiększyć współczynnik konwersji na naszych stronach. Poprzez rzeczywistą koncentrację na pytaniach zadawanych przez odwiedzających, FAQWAY staje się potężnym narzędziem perswazji.



----------

Darek Puzyrkiewicz jest Copywriterem. Specjalizuje się w pisaniu tekstów przeznaczonych do publikacji w Internecie. Jest twórcą i właścicielem serwisu http://www.dynanet.pl
Możesz się z nim skontaktować, pisząc na adres: darek@dynanet.pl

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4360
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19140
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 15363
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24334
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7624
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5621
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6079
42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6528
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21328
5
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3104
 
Autor
Dodał do zasobów: Artykularnia.pl
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska