JustPaste.it

5 rzeczy, których nie powinno być na stronie firmy

Projektując stronę internetową firmy, nawet niedużej, lokalnej firmy warto trzymać się podstawowych zasad użyteczności. Im bardziej użyteczna jest strona firmowa tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający ją użytkownik stanie się klientem firmy.



Szczególne znaczenie mają tutaj takie elementy kreacji witryny, których użytkownicy nie lubią lub które przeszkadzają im zapoznać się z ofertą firmy przedstawioną na określonej witrynie.

 

Podstawowe elementy, których nie powinny być na witrynie firmowej

Treści reklamowe
Reklama na stronie, zwłaszcza reklama kontekstowa, może być dodatkowym i całkiem poważnym dodatkowym źródłem dochodu. W przypadku niedużej strony WWW wiele jednak nie niej się nie zarobi, a strona, na której są reklamy zawsze traci na wizerunku. Zdecydowanie odradza się reklamy kontekstowe na stronach firmowych. Reklama nie tylko będzie rozpraszać klientów, ale również będzie ich odciągać od zakupu Twoich produktów i usług.


Wyskakujące okienka
Są dużo lepsze sposoby na przekazanie klientom informacji o nowościach, promocjach i itp niż wyskakujące okienka. Użytkownicy nienawidzą tego typu treści. Dodatkowo coraz więcej użytkowników ma programy, które blokują wyskakujące treści, więc treść w ten sposób przekazywana do nich nie dotrze. Treść w dobrze widocznym miejscu i estetycznie przedstawiona będzie dużo bardziej efektywna niż pop-up.


Duże zdjęcia (np. bezpośrednio kopiowane z aparatu cyfrowego)
Staraj się, aby waga wszystkich obrazków na danej podstronie była możliwie najniższa. Można uznać, że graniczny ciężar dla pojedynczej podstrony to 100-150 kb. Nikt nie chce czekać na załadowanie się strony więcej niż kilka sekund.

Świecące i migające błyskotki, wodotryski
Nie wrzucaj na stronę czego tylko dlatego, że Ci się to podoba. Na na stronie firmy powinno być jak najmniej jaskrawych, drażniących kolorów, migających i rozpraszających świecidełek. Użytkownik odwiedza stronę firmy, ponieważ jest zainteresowany jej ofertą nie po to, aby się zabawić. Zamiast tracić czas na dodawanie niepotrzebnych rzeczy do witryny zadbaj o elementy, które mogą pomóc jej pozycjonować się wyżej w wyszukiwarkach internetowych. O elementach tych możesz przeczytać w artykule Ważne techniczne elementy budowy strony.



Długie opisy, które nic nie wnoszą
Pamiętaj, że Twój klient nie jest zainteresowany Twoją firmą, ale rozwiązaniem konkretnego problemu. Strona firmy to nie pamiętnik. Pisz tylko to, co może być przydatne dla Twojego klienta, nie to, o czym lubisz pisać. W tekście używaj języka i słownictwa zrozumiałego dla Twojego klienta. Nie każ mu się szukać w słownikach definicji wyrażeń, które zastosujesz na stronie. Przed dodaniem treści do strony WWW warto zapoznać się z głównymi zasadami tworzenia treści na potrzeby strony internetowej zawartymi w artykule  Witryna internetowa i jej treść



Zanim zakończysz wdrażanie nowego serwisu internetowego spytaj znajomych i przyjaciół, co sądzą o niej, co im się podoba, a co nie. Powiedz im jednak wprost, że interesuje Ciebie ich szczera opinia, nie obrazisz się jeżeli Ci wytkną jakieś błędy i zaniedbania.
Możesz poprosić osobę, która nie wie nic o Twoim biznesie (lub wie niewiele) o sprawdzenie, czy Twoja strona jest dla niego zrozumiała i czy jest w stanie znaleźć takie informacje, których mogą poszukiwać Twoi obecni i potencjalni klienci.



----------

Mariusz Gąsiewski to specjalista w dziedzinie marketingu internetowego. Autor prowadzi znany blog http://www.ItTechnology.Us, na którym porusza zagadnienia: SEO, SEM, Usability i Ecommerce. W ostatnim czasie udostępnił on pod adresem http://www.kurs.ittechnology.us/ darmowy, kompleksowy przewodnik po marketingu internetowym, przeznaczony dla małych przedsiębiorców, którzy poprzez Internet chcą docierać do swoich klientów.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

 

Źródło: Mariusz Gąsiewski