JustPaste.it

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Jak wiadomo wartość katalogów dla celów pozycjonowania staje się coraz mniejsza. Swoje znaczenie zachowają jedynie wartościowe i cenione katalogi. Jak poznać, czy dany katalog jest wartościowy? O tym artykuł poniżej.




Na ten temat krąży wiele różnych, nieraz sprzecznych ze sobą opinii. Generalnie oceniając przydatność danego katalogu trzeba brać pod uwagę to, czy oferuje on nie tylko korzyści zwiane z tzw. „link popularity”, czyli pozycjonerskim dodawaniem linków do strony (więcej informacji na temat tego zagadnienia możesz przeczytać w artykule: Zdobywanie linków dla strony i Dodawanie linków do strony), ale również korzyści związane z zdobywaniem ruchu internetowego z tego katalogu.

Wgłębiając się w szczegóły za wartościowe katalogi można uznać:

  • katalogi, które mają duże znaczenie w określonej niszy tematycznej;
  • katalogi, do których prowadzi dużo linków zewnętrznych,
  • katalogi, które posiadają linki z wartościowych stron, witryn, które odgrywają dużą rolę w danej dziedzinie, domen .edu i .gov;
  • katalogi, które są wartościowe dla użytkowników,
  • katalogi, z których korzystają użytkownicy preferując ich korzystanie nad korzystanie z wyszukiwarek;
  • katalogi, które mają użyteczną dla użytkownika strukturę i budowę.


Katalogi, które można sobie darować przy zdobywaniu linków:

  • kolejne kopie DMOZ-a;
  • katalogi, które posiadają mało wartościowe, często się powtarzajace, śmieciowe wpisy (dziesiątki serwisów o dzwonkach, stronach typu Warez i itp);
  • katalog, które budują swoje pozycje jedynie na wymianach linków z innymi katalogami a nie poprzez budowanie użytecznej dla użytkownika treści i budowanie popularności wśród użytkowników;
  • katalogi, które posiadają wiele pustych i nic nie znaczących podstron;
  • katalogi, które są zaśmiecane reklamami (mp. reklamami AdSense);
  • katalogi, w przypadku których czas oczekiwania na załadowanie podstrony jest bardzo długi..





----------

Mariusz Gąsiewski to specjalista w dziedzinie marketingu internetowego. Autor prowadzi znany blog http://www.ItTechnology.Us, na którym porusza zagadnienia: SEO, SEM, Usability i Ecommerce. W ostatnim czasie udostępnił on pod adresem http://www.kurs.ittechnology.us/ darmowy, kompleksowy przewodnik po marketingu internetowym, przeznaczony dla małych przedsiębiorców, którzy poprzez Internet chcą docierać do swoich klientów.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

 

Źródło: Mariusz Gąsiewski