JustPaste.it

Zasady projektowania stron dla małych firm

     Zajmuję się projektowaniem stron www, tworzeniem   banerów i animacji flash.  Dlatego chciałam się podzielić kilkoma przemyśleniami, które mnie wydają się oczywiste, ale  takie nie są. Wiadome jest wszystkim. że serwis powinien być przyjazny dla odwiedzającego. A co to oznacza w praktyce?

Nadmierna ilość efektów specjalnych i animacji  w serwisie www często przeszkadza klientom, którzy szukają konkretnych informacji. Odwiedzający musi prawie natychmiast otrzymać to, czego szuka na stronie internetowej, inaczej najczęściej opuści stronę już po kilku sekundach.No chyba, że to strona z filmikami do ściągnięcia. Ale rozmawiamy o stronach dla małych firm: piekarni, sklepów czy zakładów usługowych.  Animacje flash dodają życia stronom www, Trzeba jednak  uważać, aby były integralną częścią projektu graficznego. Nieczytelne, ładujące się "coś" to wada wielu serwisów. Banery, topy i animowane wstawki nie mogą utrudniać poruszania się po serwisie internetowym. Należy dopasować grafikę na strony www, tak aby była lekka i spełniała swoja rolę. Informacje, których szuka wchodzący na stronę internauta powinny się znaleźć  po, co nawyżej, czwartym kliknięciu. Dlatego każdy projekt  należy  dobrać  indywidualnie do profilu firmy, oczekiwań jej klientów, oraz funkcji jakie ma spełniać, (reklama, prezentacja towaru, dostęp do określonych informacji itp...) Dlatego tworzenie  stron www  to nie tylko prawidłowy kod i dobra grafika.  To przede wszystkim dostosowanie  strony do funkcji jaką ma spełniać, no i  czasami najtrudniejsze -  przekonanie klienta,ze do wizytówki miłej cukierni niekonieczniy jest portal typu Onet, a z drugiej strony, że do sprzedaży dużej ilości równych towarów trzeba zrobić sklep, a jedna prosta dtrona w HTML nie spełni tej funkcji.  zobacz: http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

Aby sprostać wymaganiom klientów przyjęto następujące etapy pracy nad serwisem.

Zbieranie informacji, dla kogo ma być serwis - jego cele,  zawartość, ilość podstron i nawigacja, wstępna wycena. Następnie gromadzimy materiały: ustalenie kolorystyki, treści, ilości podstron, nawigacji. Dostarczenie zdjęć, loga lub ustalenia dotyczące ich przygotowania, zakupu itp.
Przygotowanie wstępnych projektów graficznych i
 zaliczka po akceptacji jednego z projektów.
 Następnie Wprowadzenie do niego proponowanych zmian, przygotowanie gotowego serwisu www,ewentualnie ostateczne poprawkii prawie koniec. Pozostało wystawienie faktury i umieszczenie strony na docelowym serwerze.

Licencja: Creative Commons - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych