Login lub e-mail Hasło   

NAZWA Firmy i LOGO Firmy

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://biznes.artykularnia.pl/branding/n(...)22.html
Nazwa Firmy Produktu Usługi Domeny www to fundament sukcesu... Jak nazwać firmę produkt domenę? Czy myślisz, że Coca-Cola osiągnęłaby swój globalny sukces z in...
Wyświetlenia: 38.061 Zamieszczono 26/05/2007



Nazwa Firmy Produktu Usługi Domeny www to fundament sukcesu...
Jak nazwać firmę produkt domenę?
Czy myślisz, że Coca-Cola osiągnęłaby swój globalny sukces z inną nazwą?

Wyobraź sobie sukces Mercedesa bez tej nazwy?

Tak samo ciężko sobie wyobrazić sukces Twojej firmy bez profesjonalnie brzmiącej i wyglądającej nazwy.

Wydawać by się mogło, że NAZWA Firmy, Produktu, Usługi, Domeny www to mało znaczący element grafiki brandingowej. To tylko kilka liter... może słów..., które są dodatkiem do całości. Całości zwanej brandem.

Jednak w świetle badań marketingowych przeprowadzonych w USA klucz do sukcesu MARKI Firmy, Produktu, Usługi czy Domeny www tkwi w samej NAZWIE, bo jak czytamy w raporcie z tego badania "o ile nasza świadomość lepiej zapamiętuje brandy, to już do naszej podświadomości trafiają lepiej same NAZWY". Chcąc wyrazić tą myśl językiem komputerowym, można by powiedzieć, że świadomość "czyta" lepiej pliki graficzne, a nasza podświadomość lepiej radzi sobie z plikami tekstowymi.

Badania perswazyjności najbardziej znanych BRANDÓW nie umniejszają roli GRAFIKI, ale stawiają ją w innym świetle. GRAFIKA owszem jest niezbędna w procesie perswazyjnej komunikacji, jednak jej rola w długofalowej perswazji jest znacznie mniejsza. GRAFIKA służy głównie do przyciągnięcia uwagi, ale to NAZWA Marki jest rzeczywistą "siłą" brandu w długim okresie.

Jak działa ten mechanizm i jak wykorzystać nazwę w budowaniu podświadomego wizerunku firmy?

Jest wiele sposobów nazywania firm, produktów czy usług. Wśród namingowców są zwolennicy nazywania na podstawie nazw już istniejących, drudzy są zwolennikami tworzenia neologizmów, trzeci próbują łączyć nazwy istniejące z nieistniejącymi, dodając na przykład końcówkę lub przedrostek.

Jedno jest pewne, z czym zgodzić musimy się wszyscy.

Nazwa jest dla klienta, a nie dla właściciela lub jakiegokolwiek innego wewnętrznego interesariusza.

Bardzo często o tym zapominamy. A nic nie znaczące dla klienta nazwy typu WALDIX, ZDTiM, MAJAN są tego najlepszym przykładem.

NAZWA musi przenikać do podświadomości ludzkiego umysłu i "pobudzać" określone emocje, bo emocje te wpływają na proces podejmowania decyzji konsumenckich.

Oczywiście sama NAZWA cudu nie uczyni, jednak w połączeniu z wysoką jakością wyrobów lub usług stanie się gwarancją sukcesu, rozwoju, zwiększenia udziałów rynkowych, wartości użytkowej produktu lub usługi. Dobrze dobrana NAZWA to skuteczna metoda zaistnienia na rynkach zagranicznych bez ryzyka nie przyjęcia się produktu lub usługi.    MARKI FIRMY krok po kroku:

ETAP 1

Określamy przedmiot działalności firmy.

ETAP 2

Badamy otoczenie bliższe i dalsze (konkurencja oraz inne grupy interesu).

ETAP 3

ANALIZA SWOT: Ustalamy mocne oraz słabe strony działalności oraz możliwości i zagrożenia dla firmy.

ETAP 4

Badamy oczekiwania klientów.

ETAP 5

Na podstawie ETAPÓW 1-4 kreujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu potencjalnych wariantów nazewniczych.

ETAP 6

Przeprowadzamy badanie jakościowe NAZWY Marki (test perswazyjności).

ETAP 7

Przeprowadzamy analizę lingwistyczną i astrologiczną wariantów nazewniczych.

ETAP 8

Przeprowadzamy analizę znaków towarowych (R, TM, EM)

ETAP 9

Przeprowadzamy analizę domen (.com, .eu, .pl, .com.pl)

ETAP 10

Na podstawie ETAPÓW 6-9 dokonujemy selekcji wariantów nazewniczych, wykreowanych na etapie 5.

ETAP 11

Tworzymy GRAFIKĘ Brandingową (Logo Firmy, Logotyp firmowy, Sygnet)

ETAP 12

Przeprowadzamy badanie jakościowe BRANDU (test perswazyjności grafiki)

W ten sposób otrzymany BRAND Firmy, Produktu, Usługi, Domeny www jest świetnym narzędziem perswazji marketingowej, która wraz z naszą codzienną i wytrwałą pracą staje się Marką Firmy, będącą kluczowym czynnikiem biznesowych sukcesów.

I takich sukcesów życzymy Twojej Firmie...

NameCreator :: Perswazja poprzez słowo i kolor...

www.name-creator.com




----------

Perswazja poprzez słowo i kolor...

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


131
komentarze: 42 | wyświetlenia: 101195
73
komentarze: 19 | wyświetlenia: 17132
29
komentarze: 24 | wyświetlenia: 2884
11
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5379
11
komentarze: 14 | wyświetlenia: 1029
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 7269
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647393
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52918
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17167
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22588
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27680
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 11731
14
komentarze: 4 | wyświetlenia: 3784
 
Autor
Dodał do zasobów: Artykularnia.pl
Artykuł

Powiązane tematy





  ,  28/01/2009

cyt."...Czy myślisz, że Coca-Cola osiągnęłaby swój globalny sukces z inną nazwą?

Wyobraź sobie sukces Mercedesa bez tej nazwy?
Tak samo ciężko sobie wyobrazić sukces Twojej firmy bez profesjonalnie brzmiącej i wyglądającej nazwy. "

zeczywiscie kluczową role w powodzeniu firmy gra jej nazwa, powinna więc być starannie dopracowana.
Wszystko posiada swoje wibrac

...  wyświetl więcej

Odnosząc się do artykułu " Nazwa firmy i logo" - wszystko pięknie, poprawnie merytorycznie, dające obraz tego jak ważne dla " rynkowego życia" firmy są: nazwa i znak . Jednak moi drodzy ani "Mercedes", ani "Coca-cola" nie są przykładami cudownych nazw, które ktoś analizował, sprawdzał, testował i Bóg wie co jeszcze... Te nazwy zyskały na wartości dużo, dużo... później i to poprzez zupełnie inne d ...  wyświetl więcej

  ,  28/01/2009

:)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska