Login lub e-mail Hasło   

Dlaczego Alternatywna Szkoła Budowania jest zupełnie inna od wszystkich?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://edukacja.artykularnia.pl/nauczani(...)68.html
Wszystkie szkoły mają za zadanie przekazać ściśle określoną ilość wiedzy. Od stopnia jej opanowania zależy zaliczenie. Świadectwo ukończenia potwierdza, że absolwent w określony...
Wyświetlenia: 2.106 Zamieszczono 04/07/2007



Wszystkie szkoły mają za zadanie przekazać ściśle określoną ilość wiedzy. Od stopnia jej opanowania zależy zaliczenie. Świadectwo ukończenia potwierdza, że absolwent w określonych momentach dysponował wystarczającym zasobem informacji. Nie ma żadnego znaczenia czy zrozumiał i czy potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Najczęściej również, zdobyta (?) w szkole wiedza, niewiele ma wspólnego z przyszłą pracą.

Nawet jeśli ktoś przyswoił całą wiedzę ze zrozumieniem, to bez sprawdzenia i utrwalenia jej w praktyce, jest niewiele warta. Brak przekonania, że jest rzeczywiście potrzebna i przydatna, prowadzi do popularnej wśród studentów metody trzech Z. Zakuć, zdać i zapomnieć.

Szkoła przede wszystkim nie przygotowuje do samodzielnego myślenia, a zamiast rozwijać kreatywność, zabija wszelką indywidualność. Zamiast uwzględniać indywidualne zdolności, równa wszystkich do poziomu najmniej pojętnych, niszcząc ambicje i marnując w zarodku talenty.

Praktycznie też, żadna ze szkół nie zapewnia jakiejkolwiek pracy. Absolwenci sami muszą jej poszukiwać i nawet do tego nie są przygotowywani.

Alternatywna Szkoła Budowania ma zupełnie inne zadanie. Właściwie to wszystko jest w niej do góry nogami w porównaniu ze zwykłą.

Jest w niej praktycznie wszystko, co jest dostępne na świecie na temat różnych rodzajów budownictwa ekologicznego i ekstremalnie energooszczędnego, możliwości autonomii energetycznej i wodno-ściekowej.

Jeszcze ważniejszą sprawą poruszaną w szkole, są zagadnienia prawne, organizacyjne, finansowe i podatkowe związane z zakładaniem i prowadzeniem szeroko rozumianej działalności usługowo-budowlanej w krajach Unii oraz różne możliwości osiągania ponad przeciętnych wyników.

Szkoła jest przeznaczona wyłącznie dla ludzi zdecydowanych osiągnąć sukces w budownictwie zdefiniowanym wyżej, poprzez współtworzenie paneuropejskiej rozproszonej sieci. Szkoła ma przygotować przyszłych wspólników i współpracowników, przede wszystkim z Polski, Ukrainy i Białorusi. Dla uczestników przewidziane jest stypendium.

Kandydaci do szkoły mogą mieć różne wykształcenie. Bardzo dobrze jeśli jest to średnie lub wyższe budowlane. Powinni mieć praktykę w budownictwie. Wiek nie gra roli. Ważne są takie cechy jak zdecydowanie, konsekwencja, wytrwałość, sumienność, dokładność, umiejętność współpracy. Absolutnie wykluczone jest nadużywanie alkoholu.

Znam osobę, która praktycznie ma tylko wykształcenie podstawowe i to bardzo niedokładne. Ale dzięki wyżej wymienionych cechom, ma po kilku latach pracy hurtownię, dwa sklepy i kilka nieruchomości. Podobne możliwości są wszędzie, jeśli tylko się je zauważa i realizuje z żelazną determinacją.

Podstawowymi zajęciami w szkole są praktyki budowlane, polegające na uczestnictwie w powstawaniu różnych domów energooszczędnych, ekologicznych..

Zajęcia teoretyczne są organizowane w wolnym czasie, w formie twórczych burz mózgów i polegają na rozwiązywaniu prawdziwych i hipotetycznych problemów organizacyjnych, budowlanych i innych. Mają za zadanie pokazać różne możliwości rozwiązania i różne osiągane dzięki temu efekty. W wielu z moich artykułów zasygnalizowałem zarówno niektóre tematy zajęć, jak i rozwiązania.

Ich rzeczywistym celem jest rozbudzenie ciekawości, kreatywności, a nie przekazanie konkretnej wiedzy, którą zawsze można zdobyć, jeśli tylko się chce. Ale trzeba, żeby się chciało chcieć. Nie jest istotne ile wiedzy kto przyswoi, ale czy potrafi jej szukać i jak potrafi ją wykorzystać.

Zmiana miejsca pobytu, nowe wyzwania i  wspierające otoczenie stwarzają doskonałe warunki do rozwoju zawodowego i osobistego oraz pozwalają na znaczną poprawę samooceny.  

Czas praktyk i wspólnego zastanawiania się nad różnymi problemami, służy wzajemnemu poznaniu się. Pozwala to na podjęcie decyzji, czy chcemy wspólnie coś osiągnąć. Zamiast egzaminu jest rejestracja działalności gospodarczej i realizacja ciekawych projektów budowlanych.

Dla kursantów z Ukrainy i Białorusi, decyzja o współpracy, skutkuje (jeśli są tym zainteresowani) założeniem wspólnej spółki z o.o. w Polsce. Dzięki temu mogą prowadzić działalność na terenie Unii.

Siedzibą powstających firm i wizytówką dla świata będzie między innymi Autonomiczne Osiedle Ekologicznych Domów Pasywnych, koło Lasu Kabackiego (Warszawa).

Piotr Waydel 



----------

Piotr Waydel jest ekspertem od rozwiązywania niestandardowych problemów i inżynierii finansowej. Aktualnie zajmuje się projektem autonomicznego osiedla ekologicznych domów pasywnych i organizacją sieci firm międzynarodowych.
Założył międzynarodową alternatywną szkołę budowania.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


8
komentarze: 4 | wyświetlenia: 546
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 72528
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647858
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 14979
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21456
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40408
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17347
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13066
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 53179
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22518
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 18031
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23087
25
komentarze: 6 | wyświetlenia: 18616
 
Autor
Dodał do zasobów: Artykularnia.pl
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska