JustPaste.it

Kilka słów o... wielokrotnym autoresponderze

Wielokrotny autoresponder jest narzędziem pozwalającym na utrzymywanie stałych kontaktów z internautami co sprawi, że będą częściej odwiedzali Twoja witrynę.



Za jego pomocą można:

  • przekazywać wiedzę/informacje zawarte na stronie,
  • informować o ofertach, promocjach, wyprzedażach,
  • reklamować produkty/usługi,
  • przypominać o dokonaniu płatności.

To jednak nie wszystkie zastosowania tego narzędzia, choć na razie ograniczę się do nich, są one bowiem najczęściej stosowane i - co za tym idzie - sprawdzone przez wielu uzytkowników.

Być może zastanawiasz się: "Dlaczego miałbym używać wielokrotnego autorespondera, skoro mam stronę internetową? Przecież jest ona dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, więc każdy może zapoznać się z moją ofertą, dowiedzieć się o promocjach, przeczytać mój tekst reklamowy!"

To wszystko prawda. Niestety, strony internetowe nie są tak idealne, jak mogłoby się wydawać. Spójrz na poniższe porównanie:


STRONY INTERNETOWE charakteryzują się tym, że:

  • średni czas, jaki internauta poświęca zapoznając sie z ich treścią spada z roku na rok. Informacje zawarte na stronach www nie są więc czytane, a SKANOWANE w poszukiwaniu najciekawszych informacji (dzieje sie tak z powodu braku czasu). 
  • internauta, który trafił na Twoją stronę, nie zawsze na nią wróci. Nie dlatego, że nie znalazł na niej nic ciekawego - po prostu w natłoku informacji mógł zapomnieć jak na nią trafił, i jest jeszcze mniej prawdopodobne, że zapamiętał Twój adres www,

natomiast

WIELOKROTNY AUTORESPONDER charakteryzuje się tym, że:

  • możesz przekazywać informacje podzielone na mniejsze części, które będą "strawne" dla internautów, a więc i łatwiej przyswajalne,
  • nawet jeśli internauta nie pamięta Twojego adresu www, będzie otrzymywał od Ciebie informacje o ofercie, promocjach, itd. prosto na swoją skrzynkę mailową, a więc...
  • nie będzie musiał szukać interesujących go informacji - wszystko, co go interesuje dostanie pod nos, co zaoszczędzi jego cenny czas,
  • możesz reklamować produkty/usługi nie wydając ani grosza,
  • zdobycie pokaźnej listy adresów e-mail równiez nie wymaga żadnych nakładów finansowych (chyba, że chcesz zainwestować pewną sumę),
  • przypominając o sobie subskrybentom, spowodujesz, że będą oni częściej odwiedzali Twoją stronę internetową, gdzie możesz np. umieścić pełny tekst oferty,
  • stały kontakt z subskrybentami spowoduje powstanie wokół Twojej strony społeczności internautów, którzy będą co jakiś czas sprawdzali, co u Ciebie słychać.

Tyle, a może i jeszcze więcej zalet niesie za sobą zainstalowanie na stronie wielokrotnego autorespondera.

Jak działa wielokrotny autoresponder? Schemat działania wielokrotnego autorespondera jest bardzo prosty.

1. Umieszczasz na swojej stronie formularz, dzięki któremu odwiedzający stronę będą mogli się zapisać na listę. Aby jak najwięcej osób zostawiło Ci swój e-mail, możesz np. zaoferować coś darmowego - ludzie lubią wszystko to, za co nie muszą płacić. Jeżeli dobrze dobierzesz taki podarunek do tematyki swojej strony, Twoja lista e-maili będzie rosła w błyskawicznym tempie.

2. Tworzysz e-maile, króre mają być (automatycznie!) wysyłane do subskrybentów. Możesz w nich zawrzeć np. treść Twojej strony, podzieloną na niewielkie części.

3. Definiujesz, co ile dni/tygodni/miesięcy ma być wysyłany kolejny e-mail.

4. I tyle - automat zadba, aby kolejne listy były wysyłane w odpowiednim czasie. Ty nie musisz już nic robić.


Jak widzisz, wielokrotny autoresponder jest niezwykle przydatnym narzędziem, a jego skuteczność w zdobywaniu nowych subskrybentów i zarabianiu pieniędzy sprawdziło już wielu e-biznesmenów, w tym Piotr Majewski, redaktor naczelny serwisu www.CNEB.pl.

Najpopularniejszym w Polsce wielokrotnym autoresponderem jest Freebot.pl.



----------

Michał Krawczykowski interesuje się marketingiem internetowym i copywritingiem. Prowadzi stronę internetową http://pswww.ovh.org.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

 

Źródło: Michał Krawczykowski