Login lub e-mail Hasło   

Gdyby zwierzęta umiały mówić,czy ośmielilibyście się je zabijać i zjadać?Wolter

Czy wiesz,że... -Jedząc mięs o przyczyniasz się do zadawania cierpienia światu zwierząt. -Zwierzęta idące na śmierć czują ból i strach,który wnika w ich tkanki w...
Wyświetlenia: 7.837 Zamieszczono 10/10/2007
Czy wiesz,że...

-Jedząc mięso przyczyniasz się do zadawania cierpienia światu zwierząt.

-Zwierzęta idące na śmierć czują ból i strach,który wnika w ich tkanki w postaci energii,która zjadana jest  wraz z mięsem zabitego zwierzęcia.

Energia ta odkłada się w naszym umyśle i ciele jako nieokreślony lęk,który ma wpływ na nasze dalsze życie.

 -Jedzenie mięsa wzmaga agresję oraz nadpobudliwość powodując powstanie dysharmonii w relacjach międzyludzkich.

-Następstwem jedzenia mięsa są choroby  ciała, systemu nerwowego i mózgu.

Zaburzenia trawienne i krążeniowe są uchwytne,natomiast objawy chorobowe występujące w działaniu hormonów oraz wszelkich zmian nerwowo-mózgowych uznaje się za normalne cechy,właściwe ludzkiemu gatunkowi.

- Rezygnacja z mięsa sprawi,że nie stracisz nic, a zyskasz wiele,stając się tym kim chciałeś być zawsze.Człowiekiem pełnym spokoju,radości oraz harmonii.
                                                                                                

    "Zwierzęta są moimi przyjaciółmi,a ja nie jadam

                                                         przyjaciół " 

                                                     Bernard Shaw         

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 1856
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 996
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1638
15
komentarze: 134 | wyświetlenia: 2039
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1342
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 872
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 936
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1126
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 717
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 527
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 823
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 840
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1117
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 514
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje
Grupy



  mazur,  02/02/2008

Trochę krótkie, ale sensowne i jednoznaczne.

  mar_ta25,  29/03/2008

Tak.....to prawda,ale na szczęście coraz więcej osób zaprzestaje spożywania mięsa i to cieszy :)

  oldml,  01/04/2008

Krótki i cieniutki tekst. Zajawka ideologiczna.

Paragate: jak przekonasz lwy (moich braci bom Lew wg Zodiaku) i psy (bom Pies po Chińsku) by nie jedli mięsa, to ja podwyższę ocenę i oddam Ci wszystkie punkty :-)

Zgadzam się z treścią tego artykułu. Niemniej jednak uważam że jest troszkę za krotki, stąd moja prośba o więcej.
Pozdrawiam

PS
Z niecierpliwością czekam na kontynuację tego tematu

Na YouTube są faktyczne i bardzo drastyczne zdjęcia oraz filmy(z polskimi napisami) dokumentujące to co się dzieje ze zwierzętami.

Myślę ze każdy powinien skonfrontować swoją opinie i czucia z tym co dzieje się ze zwierzętami oglądając choć raz dokumentacje.

Nie bądźmy obojętni, na tyle na ile możemy powinniśmy przeniknąć to co się dzieje, tak by zmiana naszej ciasnoty umysłowej mo

...  wyświetl więcej

  Mirosław T  (www),  27/05/2008

10 (słownie dziesięć) zdań ma ten artykuł. Czy to jakaś nowa tendencja na Eioba?

Może byśmy utworzyli dwa piony równolegle funkcjonujące na Eioba: "Artykuły" oraz "Złote myśli", które mogły być też pod nieco inną nazwą: "Krótkie notki o tym, czym inni mogą się zająć, bo autorowi notki się nie chce tracić czasu na pracę przy klawiaturze".

Jesteśmy otoczeni masą ważnych życiowo, mora

...  wyświetl więcej

Rzeczywiście bardzo krótkie,ale treściwe.Artykuł dobry dla leniuchów ;). Takie też muszą być .Pozdrawiam!

"...Energia ta odkłada się w naszym umyśle i ciele jako nieokreślony lęk,który ma wpływ na nasze dalsze życie" - sorry ale to chyba są jakieś żarty??

„Gdyby zwierzęta umiały mówić,czy ośmielilibyście się je zabijać i zjadać?Wolter”

Aroueta stać było na zabawy w filozofowanie, bo się dobrze ustawił finansowo. Żył z przychodów od zainwestowanego kapitału. A zainwestował w przedsiębiorstwa parające się handlem murzyńskimi niewolnikami. Arouet niczego sobie nie wyrzucał, bo Murzynów nie uznawał za ludzi.

„-Jedząc mięso przyczyniasz

...  wyświetl więcej

  ,  26/01/2009

hells_bells, ja na przykład mam dużo współczucia dla kundelków, szczekają biedne, szczekają i co? Zdychają zwykle w męczarniach zapomniane i nikt o nich nie pamięta, a najczęściej za kratkami psiarni. Że nie wspomnę o tym, że takie swobodnie biegające zwykle są zapchlone czy żywią się byle czym, mają robaki albo wściekliznę, dlatego uważam, że należy im się dużo litościwego współczucia i opieki w psiarniach dla przybłęd, szczególnie jak w dużych miastach hasają...

"- Rezygnacja z mięsa sprawi,że nie stracisz nic, a zyskasz wiele,stając się tym kim chciałeś być zawsze.Człowiekiem pełnym spokoju,radości oraz harmonii."

To było by piękne, gdyby spokój, radość, harmonia zależne były tylko od diety.

Sam jestem wegetarianinem od 17 lat, lecz wciąż pracuję nad spokojem, radością i harmonią. Prawdopodobnie ta dieta mi w tym pomaga, ale na pewno tego nie gwarantuje.

  luven,  20/10/2008

Moim zdaniem to nieprawda. Jedzenie mięsa jest wpisane w życie człowieka przez całą drogę ewolucji. Naszym Boskim prawem jest korzystanie ze wszystkich darów natury, w tym ze zwierząt.
Osobiście nie posiadam wyrzutów sumienia po zjedzeniu kotleta, a zostać "człowiekiem pełnym spokoju,radości oraz harmonii." mogę zostać nawet jedząc potrawy mięsne.

"Następstwem jedzenia mięsa są chor

...  wyświetl więcej

"Naszym Boskim prawem jest korzystanie ze wszystkich darów natury, w tym ze zwierząt."

Jakim prawem mówisz: "NASZYM"? Powiedz - "TWOIM" - zrozumiem, ale nie zaakceptuję. Jakim prawem mówisz "BOSKIM"? Bóg zabija i zjada zwierzęta?

Łatwo wypowiadać się w ten sposób, jeśli nigdy nie widziało się tego, co dzieje się w rzeźniach. Ja widziałem. W rzeczywistości.Łatwo też zajadać się kotl

...  wyświetl więcej

Dz 10,13

  Darwolf  (www),  27/10/2008

Czasem lepiej napisać coś krótko, ale z sensem niż pisać całe tyrady na temat, który da się zawrzeć w dwóch zdaniach.
Gratulacje dla autora i oceniam na 5.

Ja tam uważam że jesteśmy równi zwierzętom i jak niektóre zwierzęta delektuje się mięsem :P
Nie zmienia to faktu że zwierzęta hodowlane na ubój cierpią strasznie i w czasie hodowli żyjąc we własnych odchodach jak i przed samym ubojem :( Jak mówiłem ja uważam że jesteśmy równi zwierzętom (nie zwierzęta nam choć często mam wrażenie że jesteśmy DUŻO z tyłu) Jednak wytropić upolować zabić bez z ...  wyświetl więcej

W Tybecie i na Grenlandii czy na pustyni na przykład ludzie muszą jeść mięso, bo nic innego nie mają oprócz zwierząt z tego względu, że nie wyrośnie w tak trudnych warunkach żaden owoc, czy warzywko. Proste jak drut! Nikt nikogo nie zmusza do jedzenia czy też niejedzenia mięsa, bo to jest wybór każdego człowieka co wrzuca do żołądka. Powinno się zakazać hodowli zwierząt na ubój, bo to jest niehuma ...  wyświetl więcej

  MZT,  26/01/2009

niezłe fantasy ale krótkie, ale widac zalązki wieeeelkiej wyobraźni.

"Bóg zabija i zjada zwierzęta?" buhahahah no nie, bog nie zabija zwierzat a już napewno ich nie zjada... On lubi zabijać niemowlęta głownie, może dzieci właściwie wszytskich. Jest o tyle gorszy że niektorym daje schorzenia od urodzenia i się meczą całe zycie;] Ale przynajmniej jest VEGE !

chyba ze ktoś w jezusa ja

...  wyświetl więcej

  Mat87,  26/01/2009

Gdyby zwierzęta umiały mówić, pewnie i powstałaby jakaś organizacja religijna, której byliby wyznawcami.A nie ma zdolności mowy, myślenia-nie ma religii? Wniosek:religia to wytwór ludzki. Jak się z tym nie zgodzić..

Moment sekunda a skąd wiesz że zwierzęta nie są wyznawcami swoich bożków? Rozmawiałeś z nimi ;)
Nie mówią tak jak i niemi ludzie ;) jeżeli uznasz mimikę i gesty za język (jeśli nie biedni ci ludzie niemi nie znają języka) to wtedy wszystkie zwierzęta mówią, sęk w tym że zwierzęta nie gadają o pierdołach tak jak my ludzie, bo po co stwierdzać piękny dzien/ zimno mi/ pada/ jabłka spadają z dr ...  wyświetl więcej

Niektórym Papuasom nie przeszkadzało że zjadane przez nich "długie świnie" były inteligentne, i doskonale władały mową, czasem nawet tą samą co kucharz :)

i wcale się nie dziwię mięso człowieka jest bardzo delikatne trochę słodkie :) wielu to pewnie zbulwersuje ale miałem okazję odgryźć poszarpany kawałek własnego ciała w celu opatrzenia rany i korzystając z okazji zjadłem go ze smakiem :) w domu mi mówili że jedzenia się nie wyrzuca :D a co dopiero kawałka samego siebie ;)

  Mat87,  26/01/2009

Chodziło mi o myślenie abstrakcyjne. Nie rozmawiałem z nimi, ale też i nie znam na ich wierzenia dowodów w postaci miejsc kultu, talizmanów itp choć zdaje sobie sprawę, że są to ludzkie przejawy oddawania czci większości bogów.
Część zwierząt, jak wspomniany pies posiadają sporą inteligencje co tłumaczy zachowanie Twojego psa;)
Zwierzęta się komunikują, ale nie potrafią myśleć abstra ...  wyświetl więcej

W większości kultur występuje kanibalizm, najczęściej rytualny, zjadający cząstkę ciała np. dzielnego wroga wierzy że przejmie jego siłę, spryt, odwagę i inne podziwiane cechy.

Wpis sponsorował cytat "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy, to jest bowiem ciało moje ..." :)

Człowiek tworzy religie, bo ciągle szuka podziałów, zamiast się jednoczyć. Bóg jest tylko jeden, religii wiele. Zwierzęta mają lepiej niż ludzie jak widać, bo się przynajmniej nie kłócą czyja religia, wyznanie czy wiara jest lepsza. No i nie ma dylematu czy jeść mięsko czy nie jeść. :-)

Ale masz fajnego pieska! hehehe

O ja cie! Anarchiusz :-)

Wiedziałem że ktoś w końcu dozna szoku :D

Piesek nie był mój to taki giełdowy ważniak co za mną łaził wszędzie taki kolega :) niestety już dwa lata jak nie żyje :(

Co najlepsze ja uwielbiam koty on ich nie nawidził i nie raz po rozszarpaniu jakiegoś przychodził do mnie z miną taką jakby przychodził po pokute :D i zawsze ostro dostawał ode mnie po uszach bo tych kotów nawet nie zako

...  wyświetl więcej

@andromeda
"Zwierzęta mają lepiej niż ludzie jak widać, bo się przynajmniej nie kłócą czyja religia, wyznanie czy wiara jest lepsza." Pewnie dlatego że żadne ze zwierząt nie twierdzi że "Bóg jest tylko jeden...". Mocne słowa jak na teorie popartą wyłącznie własną wiarą.

A wiesz, Mateusz, że znam jedną Mistrzynię Duchową na Wschodzie do której jak się modli codziennie przychodzi pies i czeka, aż ona skończy modlitwy. Kiedy skończy, pies podchodzi do niej i podstawia głowę pod jej dłonie, aby Mistrzyni go pobłogosławiła. Potem odchodzi. I tak jest każdego dnia. Takich przypadków jest więcej. Nawet Sathya Sai Baba miał słonicę Gitę, która zawsze czekała na Mistrza b ...  wyświetl więcej

To smutne stracić zaprzyjaźnionego zwierzaczka... Mi też suczka kiedyś odeszła i to bardzo przeżywam do dziś. Taka mądra była i wierna. Ech, smutne jak bliscy (nawet zwierzątka) odchodzą...

  Mat87,  26/01/2009

kwestia tresury?
Różne kręgi kulturowe są tego powodem Andromedo. W jednym kręgu wejście krowy do świątyni nie wzbudzi zdziwienia skoro jest czczona jako święta, w innych zbulwersuje gdyż nie przypisuje się tym zwierzętom żadnych "cudownych właściwości"..Troszkę niesłusznie myślę zaatakowałaś kk;)

Nie atakuję KK. Opowieść jak najbardziej autentyczna, dziwię się że tak cię to poruszyło :-) A co do krowy, święta czy nie święta - nie jest to ważne. W sumie to każde życie jest święte na tej planecie. Nawet Bóg nie zabił Kaina, mordercy swego brata, tylko wygnał go na wieczną banicję :-)

  Mat87,  26/01/2009

Aż tak mnie nie poruszyło, chciałem być obiektywny;)

  Mat87,  26/01/2009

dobre ;D

Boże, co za stek bzdur...
Ludzie od wielu tysięcy lat są łowcami, myśliwymi i mięsożercami. Ewolucja nam zapewniła , byśmy nie musieli cierpieć od jedzenia mięsa. Żal

  Mat87,  26/01/2009

Zapewniła nam też to, że odżywiając się w ten sposób nie będziemy długo żyć. Wspomniane wcześniej choroby wywołane ciągłym spożywaniem mięsa mają to spowodować. Może dzięki temu przeludnienie na Ziemi nie byłoby aż tak odczuwalne?

Wiesz, z czysto biologicznego punktu widzenia nie ma żadnych powodów aby człowiek żył więcej niż jakieś 30-40 lat. Tak jak za "starych dobrych czasów" kiedy wszystko było "naturalne".

popieram :) zachowywała się ciągłość duszy :) ojciec umierał syn był dorosły ........
a teraz się gryzą

  Mat87,  26/01/2009

Niby tak:) ale czy chcielibyście żyć dzisiaj 30-40 lat mając świadomość, że moglibyście żyć ponad 2 razy dłużej?

Pewnie że nie chciałbym, gdyby tak było to prawdopodobnie nie mógłbym już napisać tych słów :D
Ale dla przetrwania gatunku nie miałoby to większego znaczenia.

wiesz mając świadomość jak to życie wygląda to do puki nie przekroczyłem tego wieku to nie chciał bym żyć dłużej :)
jak to śpiewa M.Staszczyk przestajemy żyć gdy życie przestaje być codziennym zdziwieniem...
a ludzie po 80 często też stwierdzają że po 40 to już ich nic przyjemnego nie spotkało

Żeby po 40 kiedy już się nie ma sił można było iść na emeryturę a nie zapeir... w pracy

  Mat87,  26/01/2009

jeżeli przyjmuje się standardowy schemat myślenia edukacja-praca-rodzina to potem pozostaje taki scenariusz Anarchiusz o jakim mówisz;D
Zależy, jakie się cele obiera w życiu.

To śpiewa raczej Artur Rojek (Myslovitz)

mój błąd (moja pamięć do imion :D )

Raczej niechęć do weryfikacji. Google ci zamknęli czy co ? :D :P

Wnosząc po ilości minusów przy komentarzach, dyskusja wkracza na obszar nowej merytorycznej jakości :)

  thelinked  (www),  27/01/2009

Bzdury, człowiek jest mięsożernym drapieżnikiem. Nawet jeśli jesteś wegetarianinem i nie jesz samego mięsa to i tak w zdrowej diecie wegetariańskiej musisz jeść produkty zwierzęce jak jajka czy mleko w celu uzupełnienia niedoboru białek i aminokwasów, czyli i tak musisz zwierzęta hodować i sprawiać im "cierpienie". W przypadku takiej hodowli nawet cierpią bardziej bo dłużej... moralnie to nie ma różnicy. Pozatym obrażasz rośliny, a gdyby rośliny mówiły? czym byś się odżywiał?

  thelinked  (www),  27/01/2009

Hodowla kur dla jajek:
Klatki mają wymiary 45x50cm (rozmiar dużego monitora komputerowego). W każdej znajdują się 4 kury są ściśnięte razem. Składają jajka na siatkę i nie mogą rozłożyć skrzydeł. W efekcie tej stresującej sytuacji dziobią się nawzajem, wobec czego ich dzioby są obcinane - oczywiście bez znieczulenia. Okaleczenie to przysparza im potem bólu przy każdym pobieraniu pokarmu. Ku ...  wyświetl więcej

  thelinked  (www),  27/01/2009

Po pierwsze hodujemy takie rasy, które dają najwięcej mleka, a to już eugenika, trzymane są w wąskich zagrodach ograniczających swobodę ruchu, podawane są im nienaturalne składniki odżywcze i codziennie doi je w sposób fabryczny, w naturze nigdy by tak nie żyły, a więc cierpią.

Zjedzenie małego kurczaczka szybko uśmierconego prądem jest bardziej humanitarne i smaczniejsze.

Musze przyznac P.Kajsza ze jako wegatarianin czy wegetarianka (jest drobna roznica) jest P dobra i zasylam maly cytat::Zwierzęta cierpią na całym świecie. Również w twoim oto­czeniu. Również przez ciebie. Zastanów się nad twoim odżywianiem. Ludzie stwarzają so­bie wiele, bardzo wiele negatywnej karmy poprzez swój niewłaściwy sposób odżywiania. Jedzenie mięsa jest dużym grzechem, jedzenie ryb dużym ...  wyświetl więcej

To byl argument dla P przeciwko P.Osvadlowi, szczegolnie dotyczylo to bytu roslinnemu

Argument "ciągłe jedzenie mięsa ..." jest wg mnie mało wartościowy. Nawet najbardziej zatwardziały mięsożerca nie jada JEDYNIE mięsa.
Gdyby ewolucja (Bóg/Los/Przeznaczenie/Ufoludy - niepotrzebne skreślić) chciała nas uczynić roślinożercami, nie mielibyśmy kłów a zamiast jednego żołądka - cztery.
Bóg zapłać, że jesteśmy wszystkożerni :)

Przeczytaj nastepny cytyt::Pamiętaj zawsze: stajesz się tym, co jesz. Kto je mięso, rozwija cechy zwierzęce i cierpienie. Ponadto w swoim rozwoju duchowym nie przekracza pewne­go określonego stopnia. Jeśli ktoś twierdzi coś przeciwnego, udowadnia jedynie, że nie zna głębszych zależności. Zastanów się nad twoim odżywianiem. Ludzie stwarzają so­bie wiele, bardzo wiele negatywnej karmy poprzez swój n ...  wyświetl więcej

nie no sorki ale ja kocham ten tekst :D najgorszy sposób na propagowanie diety Wegańskiej Wegetariańskiej....
Stajesz się tym co jesz ale ja nie chce być roślinką, ani serkiem , ani jajeczkiem(sorry jajeczko ;D ) ja chce być człowiekiem! mam zostać kanibalem? to już wole jeść lamparcinine albo lwinine alb orline albo delfinine w ostateczności może byś wołowina ale pod warunkiem że będę żył ...  wyświetl więcej

@P.Anarchiusz.Sorry, ale coś mi tu nie pasuje.Jeżeli sobie przypominam to P. bardzo kocha zwierzęta,a jak można kogoś kochać a pózniej go zeżreć, to jest chyba paranoja.Odnośnie "---Pamiętaj zawsze: stajesz się tym, co jesz. Kto je mięso, rozwija cechy zwierzęce i cierpienie--". Czy to trzeba komentować? Swiat roślinny nie przyswaja cech negatywnych bo nie posł­uguje się rozumem, natomiast zwierzę ...  wyświetl więcej

Zabić ukochane stworzenie/osobę jest ciężko zjeść już nie posłużę się cytatem wstawionym przez @darkwater "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy, to jest bowiem ciało moje ..." coś w tym jest :)

co do przytoczonych przeze mnie argumentów wskazują na sposób odbioru frazy "jesteśmy tym czym jemy" przez nie wegetarian.

@coperfield co do tego że jesteśmy mięsożercami to my jesteśmy PADLINO

...  wyświetl więcej

  kristian,  28/01/2009

Kurde, ale taka jest kolej rzeczy- zawsze tak było od poczatku ewolucji. Jesteśmy mięsożerni, więc w czym problem??
Pier...lele - nie zgadzam się i nie popieram! Agresje sami w sobie wywołujemy i powodują to używki wszelakie a nie jadanie mięsa, hahahah

znam ludzi którzy nie jedzą mięsa nie używają używek i są BARDZO agresywni nie w tym rzecz :)

Panie Andrzeju

Wszystko super , pięknie i powabnie. Tyle że cała ziemia żyje w podanej przez Ciebie harmonii. My też. Jesteśmy na samym szczycie łańcucha pokarmowego, jesteśmy największymi łowcami i najskuteczniejszymi drapieżnikami na naszej planecie. Osobiście nie zrezygnowałbym z tego tytułu na rzecz "Największy Rolnik i hodowca roślin" , chociaż w sumie nawet i tym tytułem się możemy poszczycić.

Anarchiuszu
No, zgadzam się z Tobą w twoich argumentach ;D

A tak odnośnie samego artykułu to przeraża mnie że trzeba używać takich wyciągniętych z rękawa ( nie o tobie magiku :D ) argumentów nie wystarcza pierwszy ale trochę zmodyfikowany..
Jedząc padlinę którą kupujesz w sklepie przyczyniasz się do zadawaniu zwierzętom cierpienia za ich życia, co idzie za tym stajesz się nieświadomym sadystą który zmusza zwierzęta do życia w warunkach niegodnych d ...  wyświetl więcej

sens jest i ja nie jadam zwierzaka

krótko, ale dobitnie, takie spojrzenie może zmienić wiele... tutaj może nawet nie chodzi o niejedzenie mięsa, ale o ich traktowanie, dziś na skalę przemysłową, jest to totalnie lekceważone



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska