Login lub e-mail Hasło   

Kochanie nie gniewaj się czyli potęga podświadomości

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.rybczynski.biz/copywriting/ko(...)omosci/
Dlaczego nie zawsze Twoje dobre zamiary są odpowiednio interpretowane? Jak powinieneś mówić i pisać aby pozostawiać po sobie tylko dobre wrażenie? Każda informacja jaka dociera do Twojego mózgu, trafia w pierwszej kolejności do tzw. podświadomości.
Wyświetlenia: 21.671 Zamieszczono 01/12/2007

“Kochanie nie gniewaj się” - powiedziałem.
A ona o dziwo sięgnęła po patelnię.

Dlaczego nie zawsze Twoje dobre zamiary są odpowiednio interpretowane?
Jak powinieneś mówić i pisać aby pozostawiać po sobie tylko dobre wrażenie?

Każda informacja jaka dociera do Twojego mózgu,
trafia w pierwszej kolejności do tzw. podświadomości. Potem dopiero analizuje ją Twój świadomy umysł.

Kiedy powiem Ci “nie myśl o białym kolorze”,
Twój podświadomy umysł musi o nim pomyśleć, aby podświadomość wiedziała czemu ma zaprzeczać.
Co za tym idzie, aby czemuś zaprzeczyć, musisz podświadomie o tym pomyśleć by wiedzieć czemu w ogóle masz zaprzeczyć.

Reasumując, podświadomość nie zna zaprzeczeń.
Nawet kiedy każesz rozmówcy o czymś nie myśleć, podświadomy umysł musi o tym pomyśleć.

Kiedy słyszysz, że Twój znajomy mówi do Ciebie “tylko się nie denerwuj”,
podświadomość podpowiada Ci, że coś jest nie tak.
Umysł świadomy, czyli ten nad którym panujesz próbuje zapewnić Cię, że wszystko jest OK.
Jednak to na marne, ponieważ bliżej Twoje intuicji jest podświadomość, która na przekór rozumie wypowiedź znajomego.
W zasadzie śmiałbym powiedzieć, że Twoją intuicją jest właśnie podświadomość.

Wyobraź sobie,
bardzo mocno pragniesz kupić sobie nowe dvd.
Trafiasz na ofertę i czytasz w niej “na nas się nie zawiedziesz”, “nie sprzedajemy bubli”, “nie oszukamy Cię”.

Jak sądzisz, co na temat tego przekazu myśli Twoja podświadomość?

Obawiasz się, że właśnie oni mogą Cię oszukać.
Zanim Twoja świadomość dojdzie do sensu tego przekazu,
Twoja podświadomość odczyta “na nas się zawiedziesz”.

Powiem więcej,
zaprzecza się zazwyczaj cechom negatywnym.
Aby napisać zaprzeczenie negatywnej cechy, musisz jej użyć w treści.

Jak pisząc oferty przekazywać tylko pozytywne emocje?

Napisz “U nas kupisz tylko markowy i sprawny sprzęt. Zawsze będziemy do Twojej dyspozycji i możesz na nas liczyć”.

Wydaje się to takie oczywiste, ale przyjrzyj się bliżej Twoim ofertom,
a samemu dostrzeżesz jak wiele błędów się w nich znajduje.

Podsumowanie
Jeśli chcesz opisać Twój produkt lub usługę w sposób skuteczny,
który przyciągnie do Ciebie rzesze klientów, używaj tylko pozytywnych stwierdzeń.
Pozytywny przekaz bez słów dających chociaż cień wątpliwości,
przekaże Twoim klientom tylko te emocje, które chcesz przekazać.

Zamiast “na nas się nie zawiedziesz” napisz “możesz na nas polegać”.
Zamiast “Nie sprzedajemy wadliwego sprzętu” napisz “sprzedajemy tylko sprawny sprzęt”.
Zamiast “nie szukaj innego sprzedawcy” napisz “znalazłeś najlepszego sprzedawcę”.

Pamiętaj
Przekazuj tylko pozytywne emocje za pomocą pozytywnych cech.

Przedruk dokonany za zgodą autora 

Podobne artykuły


7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1083
7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 797
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 71801
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647488
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 14735
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21261
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40250
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17205
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52970
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22263
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12977
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17868
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 22868
 
Autor
Artykuł



Taki to ten nasz umysł jest - przekorny niestety!

Warto również sie zastanowić jak wywołać dobre emocje by żona jednak nie sięgła po tą patelnie:P

"Kochanie, dzisiaj zjemy na surowo" albo "z kwiatami najlepiej Ci do twarzy"
albo po prostu zostać kawalerem

Sorki ale dla mnie to za malo :( to taki wstępik według mnie bo można więcej na ten temat napisać
Interesuje się zarówno psychologią jak i marketingiem i choć w swoich "produktach" nie korzystam z tego świadomie wybierając śmierć w odmętach ale i to że tekst dotrze do właściwej tylko grupy odbiorców nie jest warzne ile osób cię słucha ale to co oni z tym puźniej zrobią
przynajmniej dla mnie i w moich zamiarach ; )

Bardzo ubogi artykuł ale na pewno zainteresuje wielu i sprawi, że sami więcej poszukają w internecie.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska