Login lub e-mail Hasło   

A może nowe źródło energii?

Jestem pomysłodawcą wykorzystania energii przyciągania ziemskiego i przetworzenia na prąd.
Wyświetlenia: 11.226 Zamieszczono 11/01/2008

 

 

Nowe źródło energii

A  może, zaproponuję taki pomysł żeby napędzać generatory prądu   energią przyciągania ziemi wykorzystując wzór na siłę przyciągania ziemi  g=9,81m/s²
Pozwolę postawić sobie mój pomysł rozważanie teoretyczne
Wykorzystując wzór na siłę przyciągania ziemi  g=9,81m/s²
W tym wzorze występuje kwadrat czyli, siła ciągnąca i nadającą przyspieszenie i tą siłę wykorzystam do pracy. Siła ta działa przy każdej prędkości grawitacyjnej, nie
zależnie, od prędkości początkowej.

A  jak to wykorzystać i zrobić
Energia będzie  uzyskana z hamowania ciężaru.  Wykorzystam takie zjawiska fizyczne praca wykonana zmagazynowana przesunięta w czasie i przestrzeni.
I wygląda to tak
Przykładowo
Do napędu prądnicy jak najbardziej wolnoobrotowej najlepiej bez przekładni zwiększającej obroty. Na koło przekładni prądnicy potrzeba przyłożyć siłę w zależności od zapotrzebowania mocy prądnicy np.: 1000kg.(10000N) Przedstawiam w kg (dlatego, żeby laicy łatwiej zrozumieli sens działania (1kg= 10N). Wykorzystuję różnicę ciężaru pracującego czyli opuszczanego z wysokości w zależności od potrzeby uzyskania mocy np. z 10m wysokości. Hamulcem czyli odbiornikiem energii  będzie, prądnica, która zamieni pracę hamowanego ciężaru na prąd elektryczny.  W urządzeniu napędowym musi być zachowany ciężar w tym przykładzie1000kg. Aby to uzyskać trzeba podzielić 1000kg  na dziesięć metrów wysokości części czyli 100kg na 1metr wysokości czyli będzie to 10 pojemników po sto litrów (litr wody =1kg) Działa to tak dolny pojemnik będzie wylewał wodę a górny w tym samym czasie będzie napełniany tak że w tym układzie nie zmieni się ciężar pracujący. (Prawo zachowania masy przeto, i energii.) I będzie wynosił 1000kg.  Wodę na wysokość będzie podawała czyli uzupełniała pompa odśrodkowa wirowa wysoko obrotowa pompa będzie miała czas podania 100kg wody na wysokość 10m aby uzupełnić górny pojemnik  w czasie jednej minuty jeśli ciężar 1000kg  pokona drogę 1metra w ciągu 1min. Siła grawitacji ciągnie te 1000kg chcąc nadać przyspieszenie wiec trzeba hamować odbierać energie tak by opuszczanie było ruchem jednostajnym.
musi być zachowany czas i  stosunek ciężaru podnoszonego do opuszczanego
Ciężarem jest woda lub inna ciecz.  Praca podniesienia 100kg cieczy na wysokość 10m  rozłożona, jest w czasie jednej minuty na sek. 1,66 kg w każdej sekundzie pracę wykonuje 1000kg
Zamiast pompy zasilającej można wykorzystać parę wodną w elektrowniach kutra wykonała już swoją pracę i się skrapla w wysokich wieżach

Samo urządzenie składa się z wierzy koła górnego na wierzchołku wieży i dolnego oba koła połączone są łańcuchem w obwodzie zamkniętym a do łańcucha przymocowane są pojemniki na wodę o odpowiedniej pojemności. Coś na wzór podajnika kubełkowego do ziarna zbóż  
Pompa do wody o odpowiedniej wydajności
Prądnica z przekładnią.

 

     

  

 

 

 

Podobne artykuły


47
komentarze: 32 | wyświetlenia: 149113
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 107436
9
komentarze: 4 | wyświetlenia: 70776
16
komentarze: 17 | wyświetlenia: 90080
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 6551
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 19042
8
komentarze: 1 | wyświetlenia: 8671
13
komentarze: 17 | wyświetlenia: 8226
7
komentarze: 2 | wyświetlenia: 2489
7
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4428
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 3834
 
Autor
Artykuł



  mazur,  12/01/2008

Bardzo ciekawy pomysł wykorzystania pary wodnej, która ulatuje do atmosfery bez wykorzystania. Na technicznych rozwiązaniach się nie znam, ale każdy taki pomysł wykorzystujący dodatkowo to, co jest może się okazać kiedyś wart fortunę.

  jajeczko,  12/01/2008

też kiedyś myślałem nad tym jeżeli chodzi o wykorzystanie pary wodnej to ma duży sens ale gdybyśmy chcieli doładować to przez pompy wodne to wynalazek traci sens.
miniaturką twojego pomysłu jest koło offsyrusa(nie pamiętam dokładnej nazwy) dopóki nie zrobisz działającego modelu to traci to sens. Także radze Ci żebyś zrobił mini model czy to działa. Jeżeli będzie działać to gratulacje.

  jajeczko,  14/01/2008

miałem na myśli "koło orffyreusa"

  oldml,  12/01/2008

Panie Janie, każdy pomysł zmniejszający zanieczyszczenie środowiska, czy efekt cieplarniany jest godny zainteresowania.
Pisze Pan "są tam setki ton i która spada z wysokości bez użytecznie", ale nie pisze w jakim czasie, a to bardzo ważne. Jeżeli byłyby to "setki ton" na dobę, to aż dziw, że energetycy tego nie wykorzystują, bo zjawisko takie wykorzystuje się od lat (i są urządzenia) w elek ...  wyświetl więcej

  mazur,  13/01/2008

Panie Marku a może jest to błąd, ponieważ taka książka może się dobrze sprzedawać a dzięki temu uzyska pan fundusze. Ma pan rację, co do samej treści, ponieważ nie jest to opracowanie techniczne lecz – pomysł. Być może autor dzięki temu szuka podobnych sobie osób a to już wyróżnia go z całego tłumu. Ma pan rację – dane osobowe lepiej jest jednak zachować dla siebie. Nigdy nie wiadomo, na kogo się natrafi.

  oldml,  13/01/2008

Mam jeszcze pomysły na pozyskanie funduszy (jeszcze działam), a jak mi się uda, to książka z "wibracjami" pozytywnymi będzie lepsza. Nie chciałbym pisać książki tylko dla pieniędzy - takich jest wiele.
"autor dzięki temu szuka podobnych sobie osób" - ja również i myślę, że większość autorów też.

  mazur,  14/01/2008

W takim razie, jeśli będzie można zamawiam pierwszą pozycję jak się ukaże. Dlatego też zawsze popierałem i będę popierał ludzi, którzy chcą coś zrobić – dać coś od siebie innym. Najpierw powstaje pomysł (czasami nawet zwariowany lub niedorzeczny) lecz z upływem czasu (przy współpracy z innymi ludźmi) może on się okazać bardzo ważny i twórczy. Sama chęć tworzenia (i ich odwaga tak samo jak i pana) jest godna uznania. Dlatego też i moje poparcie. Bardzo dziękuję za komentarz.

  oldml,  14/01/2008

Dziękuję za poparcie i zapewniam, że będzie Pan w gronie "pierwszych".

  racjonalista  (www),  30/01/2008

Pan Mazur może mieć rację. Czasami sprzedaje się lepiej tytuł niż treść książki. Przecież w sklepie kupujemy opakowanie a dopiero później patrzymy, jaka jest zawartość. Samo opakowanie czasami jest droższe niż produkt. Trzeba myśleć biznesowo a obecne wydawanie książki dla samej idei zalęgają się półki w księgarniach. Wiem bo pracuję w jednej z nich.

  jajeczko,  14/01/2008

wracając do pomysłu "30 pojemników do jednego" przypomniałem sobie dlaczego go nie wykonałem: jeżeli 1050kg miało by napędzić 35 kg to jest ok. , ale w tym pomyśle co pan przedstawił by jeden pojemnik poszedł w górę trzeba by było 30 pojemników napełnić na górze a na dole opróżnić można by zastosować przekładnie 1do 30 musimy podzielić1050:30 i znowu wychodzimy na zero ,dodając do tego straty pomp ...  wyświetl więcej

  oldml,  14/01/2008

Też wydaje mi się, że straty mogą być zbyt duże.
Szkoda, że Pan Jan nie zabiera głosu w dyskusji (choć logował się ostatnio).

Panie Janie "niech Pan wstanie".

P.S. W dalszym ciągu nie ocenię artykułu, choć dyskusja zaczyna być coraz ciekawsza.

  pgkr,  17/02/2008

sprobuje panu przedstawić proste doświadczenie wykorzystujące paradoks hydrostatyczny najpierw przedstawię budowę pompy którą podnosi się ciężar a nie ciśnienie tłok mocowany jest na stałe do podstawy cylinder jest ruchomy góra duł w toku jest zawór ( łatwiej jest zrobić jak dobrze opisać ) gdy cylinder robi ruch w górę nabiera wodę gdy robi ruch w duł zawór dolny się zamyka woda przedostaje się n ...  wyświetl więcej

  jajeczko,  19/02/2008

nie widzę tego dokładnie bo może są ukryte inne triki, ale jeżeli ten opis jest cały to w cylindrze wytwarza się próżnia (po przez to wlewa się woda) czym większa próżnia tym większa siła potrzebna - w tym momencie siła która jest potrzebna jest równoznaczna z nalaniem wody po przez wiaderko. Także w tej pompie też występuje ciśnienie ale minusowe (podciśnienie).czy o to chodzi?

  ziemianin  (www),  15/01/2008

W takim razie głosuję na NIE ponieważ autor mimo jak widać dobrej woli komentujących nie chce zabrać głosu w obronie swojej pracy. Być może przestraszył się pana Marka Lewandowskiego lecz brak zainteresowania mówi samo za siebie.

Nie bądż tak surowy, może autor po prostu wyjechał, albo ma jakieś zajęcia i nie może tu zajrzeć. Ja też często wyjeżdżam i ci, którzy wpisują się pod mymi artykułami nieraz też czekają na odpowiedź.
Ciekawy artykuł i pomysł. Warto wspierać autora!

  jajeczko,  17/01/2008

tak warto i na dodatek zachęcić do dalszych prac.

  pgkr1,  08/02/2008

przepraszam że nie odpowiadam nie mam komputera
ilość pary wytworzona w elektrowniach przez jeden kocioł to 100 ton do 1000 ton na jedną godzinę odsyłam na strony elektrowni sprawnośc kotłów wynosi do 50%proszę zajrzeć na strony elektrowni Para ma energie do pokonania wysokości do 9000 m przykład chmury.W elektrowni wierze do skraplania pary mają ok 120m wysokości i więcej większośc elektro ...  wyświetl więcej

  pokrec,  07/02/2009

Po pierwsze: artykuł zawiera naprawdę imponującą ilość błędów ortograficznych. Pardon, ale w dysleksję nie wierzę. Za moich czasów takie pojęcie nie istniało i nie spotkałem w szkole nikogo, kto by miał problemy ze zdaniem matury z polskiego zachowując zasadę: 3 błędy ortograficzne i pała.
Po drugie: pole grawitacyjne jest polem potencjalnym, rot F=0, gdzie F to wektor natężenia pola grwita ...  wyświetl więcej

  pgkr,  11/02/2009

Matematyka nie kłamie to prawda, ale trzeba ją dobrze rozumieć i jeszcze umieć zastosować.
Co do pętli grawitacyjnej to prawda, ale nie wziął pan pod uwagę tego, że praca zostaje wykonana zmagazynowana i przesunięta w czasie prędkość opadania jest nisza od przyspieszenia? A co do błędów podejrzewam, że pana komputer czyta z błędami.

Witam,
ciekawy artykuł , zawsze dobrze poczytać o nowych pomysłach na "darmową" energię.

Sam od dziecka myślałem nad zastosowaniem energii cieplnej z wnętrza ziemi
(dopiero później usłyszałem o energii geotermalnej, czyli o podobnym zastosowaniu)
oraz energią przyciągania ziemskiego z wykorzystaniem magnesu.

Ale na razie to nie mam czasu nad zweryfikowaniem pra

...  wyświetl więcej

  pgkr,  24/01/2010


Odpowiadając panu
Na rozsądne potraktowaniu tematu przez pana Michała może trochę przybliżę temat nowe źródło energii z wykorzystaniem wzoru na przyspieszenie ziemskie g=9,81m/s²(kwadrat jest siłą ciągnącą niezależnie od prędkości początkowej)
Do obrazowego wyjaśnienia wykorzystam elektrownie wiatrową
Wysokość wierzy 100m
Moc 2MGW
Długość ramienia skrzydł ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska