Login lub e-mail Hasło   

Wyznacz cele przed zaprojektowaniem witryny

Jak cele stawiane witrynie przekładają się na jej skuteczność? Do napisania tego artykułu zainspirował mnie jeden z kolejnych już darmowych (jeszcze) czatów - warsztat&oa...
Wyświetlenia: 982 Zamieszczono 31/10/2006

Jak cele stawiane witrynie przekładają się na jej skuteczność?

Do napisania tego artykułu zainspirował mnie jeden z kolejnych już darmowych (jeszcze) czatów - warsztatów przeprowadzonych przez Wandę Loskot, właścicielki takich stron jak:
Nowe Okno www.sukcestwojejfirmy.com i Nowe Okno www.akademiasukcesu.com.

Właścicielom biznesów temat powtarza się wielokrotnie. Przed przystąpieniem do zaprojektowania stron firmowych powinno się mieć wyznaczone cele, dla których strony zostaną zbudowane. Jest to ważne, ponieważ zdecydowana większość biznesowych stron powstaje w oparciu o wymogi rynku, konkurencji i podążania za postępem.

W Internecie po prostu trzeba być obecnym

Witryny po prostu się tworzy, często przeznaczając na to zbyt duże lub zbyt małe środki, czego efektem są strony, które nie trzymają sie głównych założeń istnienia biznesu w Internecie.

Przed zaplanowaniem witryny powinno ustalić się, po co w ogóle jest tworzona. Spotkałem się wielokrotnie z sytuacją, kiedy przedsiębiorca mówił mi, że stworzył stronę, jednak nie jest z niej zadowolony. W gruncie rzeczy on sam nie wie, czego sam powinien spodziewać się po własnym serwisie.

Powinno spodziewać się realizacji własnych wytycznych, które założone były przed zaprojektowaniem stron. Jeśli konkretne przeznaczenie serwisu nie zostało określone, to znaczy, że Internetu nie wykorzystuje się skutecznie i świadomie.

Co się wiąże z brakiem celów?

Brak celów powoduje stratę czasu, utratę potencjalnych klientów i co za tym idzie pieniędzy. To zaniedbanie powoduje również zwykłe rozczarowanie.

Przykład

Firma posiada stronę, która wygląda całkiem dobrze, ale nie przynosi rezultatów, ponieważ nie została zaprojektowana pod kątem konkretnych wymagań. Stronę trzeba utrzymać i jest to łatwe, ale równie łatwe jest odstraszanie i wzbudzanie niezadowolenia u klientów, gdy strona jest bez większego sensu.

W najlepszym przypadku do właściciela docierają myśli, które sugerują sprawdzenie i ulepszenie obecnego stanu. Gdy ktoś kompetentny ocenia witrynę i ustala po przeprowadzonych rozmowach oczekiwania właściciela wobec WWW - zaczynają się wydatki… których można było uniknąć już na samym początku.

Do najczęstszych działań należą: ogólna przebudowa układu strony, optymalizacja kodu, zmiany w nawigacji, zmiany w nazwach odnośników, tytułach artykułów i nagłówkach. Zmienia się zazwyczaj większość treści. Od wymiany i dodania nowych artykułów po przepisanie pod kątem innych słów, artykułów, które można dopasować konkretnym celom jakie się dla witryny wyznaczy.

Podsumowując

Zachęcam do wyznaczania celów własnym witrynom, aby móc świadomie nią zarządzać, rozumieć po co istnieje i jakie korzyści ma przynosić. To, że wiesz po co strona powstała sprawi, że będziesz pozyskiwał klientów, o których zawsze myślisz. Otrzymasz od tej witryny najbardziej oczekiwane korzyści. Stronę z jasno i precyzyjnie wyznaczonymi celami o wiele lepiej jest badać i doskonalić.

Zobacz teraz:


Autor: Łukasz Sebestyański, Exploder.pl
Projektowanie usability stron

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4359
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19132
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 15360
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24332
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7622
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5620
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6075
42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6523
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21318
5
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3103
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska