Login lub e-mail Hasło   

Twoje miejsce w sieci

W Internecie jest mnóstwo stron domowych. Poczynając od stron prywatnych, hobbystycznych po firmowe. Ich właściciele nagminnie zapominają o podstawowych zasadach marketin...
Wyświetlenia: 916 Zamieszczono 31/10/2006

W Internecie jest mnóstwo stron domowych. Poczynając od stron prywatnych, hobbystycznych po firmowe. Ich właściciele nagminnie zapominają o podstawowych zasadach marketingu.

Olbrzymia część tych stron jest pozostawiona samym sobie, w rezultacie strony takie nie spełniają swojej funkcji. Wręcz odstraszają potencjalnego klienta, który zauważywszy datę ostatniej aktualizacji, prostym ruchem zamyka okno przeglądarki. Jeśli dotyczy to stron niekomercyjnych, czyli prywatnych to można jeszcze to wybaczyć. Jednak, kiedy są to strony firmowe świadczy to tylko o braku kompetencji ich właścicieli. Z badań marketingowych wynika, iż większość stron firmowych nie przynosi ich właścicielom żadnego rezultatu (czytaj zysku).

Niewiedza powoduje, że dużo osób traktuje Internet w zbyt doskonały sposób, myśląc, że opublikowana strona od razu jest widoczna dla wszystkich, że potencjalnemu klientowi wystarczy usiąść przed monitorem i od razu będzie wiedział o jej istnieniu. Jeżeli też tak myślisz to masz poważny problem, który pomogę ci rozwiązać.

Wielu ludzi nie rozumie odwrotności zachodzącej pomiędzy światem realnym, a wirtualnym, gdzie ludzkie oddziaływania rządzą się własnymi prawami. Umieszczając ogłoszenie w prasie mamy pewność, że gazeta prędzej czy później dotrze do swego odbiorcy i jest duże prawdopodobieństwo, że Twój tekst zostanie zauważony. Internetu nie można traktować jak gazetę, czy inny tradycyjny środek masowego przekazu. Umieszczając swoje strony sami musimy zadbać, by ktokolwiek je odwiedzał, w przeciwnym wypadku Twoja strona utknie głęboko niezauważona pomiędzy tysiącami jej podobnych.

Zapamiętaj, że to Ty musisz dbać o klienta. Twoja strona sama do niego nie dotrze. Musisz zwrócić na siebie uwagę odpowiednią promocją i jakością tego, co masz do zaoferowania.

Fundamentalnym powodem, dla którego użytkownik zwraca na Ciebie uwagę jest tematyka - to ona decyduje o grupie odbiorców Twojej strony. Jeżeli jest to strona o koszykówce, wędkarstwie, czy muzyce, szybko przekonasz się, że jest mnóstwo Tobie podobnych zapaleńców, którzy z wypiekami na twarzy śledzą dany temat.

Musisz lepiej poznać samego siebie. Znaleźć tematy, o których masz największe pojęcie, i o których mógłbyś opowiadać godzinami. Każdy z nas ma jakieś hobby, szerszą wiedzę na dany temat, którą wystarczy tylko umiejętnie wykorzystać. Informacja w Internecie jest tym, co sprzedaje się najlepiej, dlatego też musisz umiejętnie motywować odwiedzającego, by zainteresował się Twoim tematem. Musisz dawać mu powody by interesował się właśnie Twoją stroną i co najważniejsze chętnie do niej wracał. Dlatego też dawaj mu ich jak najwięcej. Dbaj o stały ruch na stronie i jej częste aktualizacje. Brak płynności w tym środowisku jest niedopuszczalny.

Konsekwentnie obierając kierunek i angażując się w to co robisz, zmierzasz we właściwym kierunku.

 

Autor: Łukasz Sebestyański, Exploder.pl
Projektowanie usability stron

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4359
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19133
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 15361
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24333
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7622
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5620
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6077
42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6524
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21322
5
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3104
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska