Login lub e-mail Hasło   

Jak nie przegrywać w kości (yahtzee) online? cz. 2: Znienawidzone 'strity'.

Nałogowo gram..... Turlam tymi pięcioma figurkami, ale tylko online bo live ta gra w ogóle mnie nie kręci - dziwne? Sam nie wiem..... Podzielę się tutaj z zainteresowanymi kilkoma ciekawymi spostrzeżeniami dotyczącymi rzucania kostkami na punkty.
Wyświetlenia: 1.279 Zamieszczono 13/05/2008

Jest ich dwóch…. niczym bracia – mały i duży (nie biorę pod uwagę wersji gry ‘udziwnionej’ gdzie strit występuje solo). „Strity zaliczone – kamień z serca”, „kto zaliczy obydwa – wygrywa”, „nienawidzę obydwu!!!” – to najczęściej chyba spotykane cytaty graczy pod adresem „tych dwóch”. Paradoksalnie układ ten polega na wyrzuceniu innej wartości na każdej z kości a więc patrząc ‘z boku’ powinien dosyć często ‘wchodzić’. Tak się niektórym graczom błędnie wydaje i próbują ‘męczyć’, szczególnie dużego, niemalże przez całą grę. To najczęściej spotykany błąd. Od początku gry należy zapomnieć o ich istnieniu a zobaczycie, iż właściwy czas przyjdzie sam (lub nie hehe). Oczywiście nie należy przegapiać okazji w postaci układu kości tzw. ‘środkowego’ tzn. 2, 3, 4, 5 – wtedy prawdopodobieństwo trafienia jest  o wiele większe niż przy ‘dorzucaniu’ jednej i tylko jednej brakującej cyfry (przy jednym pozostałym rzucie) – zresztą to i tak już jest ‘mały’. Kolejnym błędem jest przy układzie kości np. 6, 5, 4, 2, 1 rzucanie jedną kostką (1) próbując ‘trafić’ dużego – przy założeniu iż nie mamy jeszcze żadnego strita zaliczonego. Matematyka i jej wspaniały dział rachunek prawdopodobieństwa nakazują zatrzymać 6, 5 i 4 i rzucać dwiema kostkami pozostałymi w celu zaliczenia ‘małego’ bądź ‘dużego’.

Bardzo lubię obserwować u graczy, jak radzą sobie z ‘ustrzeleniem’ stritów. Jednym z ciekawszych sposobów jest przy układzie kości np. 1, 2, 3, 4 i 6 (zakładamy, że polujemy na ‘dużego’) pozostawienie 2, 3 i 4 i rzucanie pozostałymi. Zdumiewająco często daje to oczekiwany rezultat! Tzw. ‘pierwszy rzut oka’ nakazuje rzucać jedną kością, ale w/w rachunek J chyba nie (nie jestem w tym dość biegły, ale polecam ten sposób). Są sposoby z góry zakładające porażkę, ale dające jakieś zabezpieczenie czyli zostawiamy sobie np. 2, 4, 5, 6 zaś brakującą ‘trójeczkę’ próbujemy ‘cudować’ – w razie ‘cudów nie ma’ J zawsze będzie z tego całkiem niezła szansa (wiecie o co mi chodzi…).

Generalnie każdy z grających bardziej lub mniej gromko kiedykolwiek zakrzyknął: „kamień z serca” po ‘ustrzeleniu’ obydwu braci – nie mylić z braćmi…… niewłaściwymi hehe.

 

W kolejnym odcinku pozwolę sobie wejść w ‘pewne układy’.

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2078
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 803
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 850
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1475
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1279
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 410
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 927
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 951
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 667
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 644
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 690
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 963
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1109
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 570
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 575
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Znów ciut za krutki przydało by się zkleić w jeden art:(
Jako że programowaniem zajmowałem się od 8 roku rzycia (co prawda do 15) to wiem że wiele programów do rzutu kością bazuje na zegarze procersora tak więc często zdażają się powtórki jak i o wiele większe szanse są na wyrzucanie środkowych wartości.
PS:3 troszkę na zachęte bo 3- dać się nie da a jest krutki :(

PS2:Aha i

...  wyświetl więcej

Czyli 'przykrótko'. Wszystko to biorę sobie do serca i biorę.... się do roboty. Dzięki stokrotne, downloadzik zaraz skasuję i forum odwiedzać zacznę :)
Pozdrawiam



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska