Login lub e-mail Hasło   

Aranżacja wnętrz hotelowych.

Aranżacja wnętrz hotelowych. Jacek Niezgoda ARTDESIGN architektura wnętrz. Jakie zasady obowiązują podczas tworzenia aranżacji wnętrz hotelowych? Czy podziela Pan popularny pogl...
Wyświetlenia: 5.319 Zamieszczono 22/08/2008

Aranżacja wnętrz hotelowych.
Jacek Niezgoda ARTDESIGN architektura wnętrz.

Jakie zasady obowiązują podczas tworzenia aranżacji wnętrz hotelowych? Czy podziela Pan popularny pogląd, który mówi, że holl recepcyjny to miejsce, gdzie można oszołomić Gości odważnymi realizacjami, hotelowa sala konferencyjna powinna być wizualnie “przezroczysta” i akcentami dekoracyjnymi nie angażować uwagi Gościa, a pokoje hotelowe powinny być przede wszystkim funkcjonalne?


Jacek Niezgoda – Projekty wnętrz hotelowych są podporządkowane ogólnym przepisom budowlanym, jak również przepisom zawierającym wymagania dotyczące standaryzacji obiektów hotelowych. Określają one wielkość i wyposażenie pokoi, rodzaj instalacji i urządzeń technicznych, wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych, a także ofertę usług dodatkowych.
Wszystkie części wnętrza hotelu powinny pozostawać w harmonii estetycznej. Największe możliwości projektowe daje jednak hol z recepcją, które są wizytówką hotelu, jest to miejsce gdzie skupia się komunikacja wszystkich funkcji obiektu. Hol hotelowy daje możliwość wyróżnienia się, stworzenia wyjątkowej przestrzeni, identyfikowanej tylko z konkretnym miejscem. W holu najwyraźniej przejawia się charakter wnętrza, standard hotelu i filozofia obiektu. Wnętrze samej recepcji powinno być przede wszystkim funkcjonalne, zarówno dla personelu wykonującego swoje obowiązki, jak i dla Gości. Pokoje ze względów ekonomicznych zazwyczaj poddane są standaryzacji – są podobnie umeblowane i wyposażone w różnych hotelach.

Jacek Niezgoda – Restauracje projektuje się uzależniając styl od funkcji, czy będzie to typowa restauracja hotelowa spełniająca również funkcje miejsca organizacji większych imprez okazjonalnych, czy może będzie przeznaczona również dla Gości z zewnątrz. W drugim przypadku restauracja musi posiadać wyrazisty styl i zapewniać gościom intymność. Mniejsze wymogi stawia się restauracjom w hotelach ekonomicznych – są one zazwyczaj niewielkie, zaaranżowane w prosty, czytelny funkcjonalnie sposób, przeznaczone głównie na śniadania.
Sale konferencyjne urządza się w możliwie prosty, ale jednocześnie elegancki sposób – podkreślający klasę hotelu – bez nagromadzenia elementów dekoracyjnych i rozwiązań mogących rozpraszać uwagę uczestników wykładów. Niewielkie sale konferencyjne urządzane są na wzór gabinetu lub biblioteki – dotyczy to przede wszystkim kameralnych sal konferencyjnych, przeznaczonych na spotkania top-managementu.
Stwierdzenie, że w pokoju hotelowym najważniejsze jest wygodne łóżko jest oczywiście prawdą – to element konieczny, lecz niewystarczający dla satysfakcji Gościa. Inwestorzy coraz większą wagę przykładają do wielkości pokoi, jakości mebli, szlachetnych tkanin, designerskich tapet i oryginalnych rozwiązań w łazienkach.

Wnętrza krakowskiego hotelu Farmona, która realizowała Państwa firma utrzymane są głównie w kolorze brązowym, widać tam także kremowe akcenty… Czy to był wymóg inwestora, czy też za pomocą tego koloru chcieli Państwo np. wywołać efekt przytulności i komfortu obiektu?

Jacek Niezgoda – Podstawowym założeniem przyjętym przez inwestora Hotelu Farmona było stworzenie wnętrza w symbiozie z naturą, czego konsekwencją są zastosowane wyłącznie naturalne materiały (drewno i kamień). Rozwiązania estetyczne nawiązujące do żywiołów (nowoczesny, dwustronny kominek w restauracji, woda spływająca po granitowych słupach, ogród w części SPA) oraz kolory natury, jak brązy, beże i zielenie. Zapewniło to Gościom poczucie komfortu, wypoczynku i bezpieczeństwa, jednocześnie budując wnętrza o ponadczasowej elegancji.

Jakich kolorów mógłby Pań użyć np. w przypadku realizacji ekonomicznego hotelu jednogwiazdkowego zlokalizowanego w centrum miasta, a jakie kolory powinny dominować np. w 4 gwiazdkowym hotelu biznesowym zlokalizowanym kilka kilometrów do centrum miasta?

Jacek Niezgoda – Kolorystyka wnętrz nawiązuje pośrednio do koloru logotypu hotelu. W hotelach ekonomicznych niskiej klasy stosuje się wyrazistą kolorystykę, w prostych zabiegach kompozycyjnych mających na celu ukrycie niskiego standardu. W nowoczesnych hotelach ekonomicznych skierowanych do młodszego gościa często sięgamy po odważniejsze barwy – pomarańcz i czerwień.
W hotelach biznesowych dobrze odbierane są kolory kojarzące się z wysoka jakością i prestiżem. W zależności od stylu wnętrza możemy zastosować ciepłe brązy ze złoconymi elementami tynków lub wyrafinowane matowego srebra, chłodne kolory czekolady i beżu. Wnętrza hoteli biznesowych są bardzo nowoczesne, co podkreśla, styl życia ich Gości – dynamizm, odwagę podejmowania wyzwań, obeznanie z najnowszymi trendami. Wnętrza hoteli zlokalizowanych w starym centrum miasta nawiązują do otoczenia, częściej stosuje się meble stylowe połączone z nowoczesnym designem wnętrza.

W jednym z wywiadów z amerykańskich architektów branży hotelarskiej przeczytałem, że nowym trendem, jeżeli chodzi zachodnie hotele jest np. w przypadku pokoi hotelowych rezygnacja z różnego rodzaju szafek, które wcześniej służyły jako podkładki pod telewizor (powodem jest “moda” na telewizory plazmowe). Czy obserwuje Pan podobne trendy w przypadku polskich obiektów?

Jacek Niezgoda – Ten trend widoczny jest w hotelach klasy ekonomicznej, gdzie pokoje są małe i zachodzi konieczności zagospodarowania każdego wolnego miejsca, choćby przez powieszenie telewizora na ścianie, zamiast stawiania go na szafce. Płaskie telewizory LCD stały się powszechne, anachronizmem wydaje się wykorzystywanie tradycyjnych kineskopowych odbiorników.
Telewizor LCD stojący na stoliku czy biurku, przez swój mały ciężar, narażony jest na zniszczenia związane z upadkiem, co doprowadziło do lokalizacji tych urządzeń trwale na ścianie i usunięcia szafki telewizyjnej. Często telewizor lokowany był na biurku, które traciło swoją funkcję, teraz znowu ją odzyskując. Alternatywa dla szafki telewizyjnej jest również toaletka.

Wiem, że realizowali Państwo kilka hoteli. Czy w tych obiektach można było zauważyć wspólne oczekiwania inwestorów związane z charakterem wnętrz hotelowych?

Jacek Niezgoda – Zauważamy poszukiwania inwestorów zmierzające do odróżnienia wnętrza i charakteru hotelu od konkurencji. Często zaplanowana, zaskakująca nazwa hotelu jest wyznacznikiem jego przyszłego stylu. Projektujemy wnętrza hotelu – w zależności od oczekiwań inwestora. Zawsze staramy się, aby wnętrze było ponadczasowe, harmonijne, przyjazne dla Gości i funkcjonalne dla pracowników. Z powodzeniem tworzymy wnętrza nowoczesne jak i wnętrza stylizowane, odwołujące się do epoki lub oparte na konkretnym koncepcie. Potwierdzeniem naszego profesjonalizmu są zadowoleni klienci i goście czujący się komfortowo w naszych wnętrzach.

ARTDESIGN architektura wnętrz
Jacek Niezgoda
tel. 012 633 05 97, 507 065 433
e-mail: jacek.niezgoda@artdesign.pl
www.artdesign.pl

Podobne artykuły


45
komentarze: 20 | wyświetlenia: 6285
42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6438
37
komentarze: 29 | wyświetlenia: 1815
37
komentarze: 55 | wyświetlenia: 2681
32
komentarze: 32 | wyświetlenia: 2185
31
komentarze: 30 | wyświetlenia: 5783
27
komentarze: 52 | wyświetlenia: 1751
27
komentarze: 12 | wyświetlenia: 5176
22
komentarze: 14 | wyświetlenia: 82371
21
komentarze: 13 | wyświetlenia: 1845
21
komentarze: 40 | wyświetlenia: 3641
21
komentarze: 29 | wyświetlenia: 1852
20
komentarze: 10 | wyświetlenia: 2808
19
komentarze: 19 | wyświetlenia: 4340
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Obecne trendy to przestrzeń otwarta tak jak pan pisze w artykule i jak widać nowe urządzenia wymuszają nowe rozwiązania w aranżacji wnętrza. Konkurencja jak pan wspomniał bardzo się stara, aby ich wnętrza były inne (miały inny charakter i klimat) od typowego hotelarskiego wnętrza. Czasami spotkać możemy za oceanem wnętrza stylizowane na wybrany wycinek czasowy lub geograficzny.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska