Login lub e-mail Hasło   

Odbieraj telefon z uśmiechem!

Aby przetrwać na rynku, szczególnie tak bardzo konkurencyjnym jak nauka jazdy, należy potencjalnych i obecnych klientów traktować tak jak tych, którzy najba...
Wyświetlenia: 1.411 Zamieszczono 04/09/2008

Aby przetrwać na rynku, szczególnie tak bardzo konkurencyjnym jak nauka jazdy, należy potencjalnych i obecnych klientów traktować tak jak tych, którzy najbardziej przysłużyli się do Twojego przetrwania na rynku.

Bardzo często jestem świadkiem rozmów telefonicznych właścicieli szkół nauki jazdy. O zgrozo! Potencjalni klienci traktowani są często (nie zawsze) jako zło konieczne a nie jako źródło dochodów. Instruktor ma na głowie akurat problem techniczny z autem, opóźnienie w jazdach, kontrolę ze starostwa czy też jest zmęczony całodziennym dniem pracy i stresem z tym związanym a tu dzwoni klient chcący się zapisać na kurs.
Najpierw podejrzenie... czy to przypadkiem nie dzwoni konkurencja. Po kilku zdaniach oschłym przemęczonym głosem pada cena i na tym się kończy rozmowa. Czy tak powinna wyglądać rozmowa z osobą, która jest źródłem Twoich przychodów? Zwróćmy uwagę, iż aby ten klient do nas zadzwonił musieliśmy sporo zainwestować w reklamę m.in. w ulotki, plakaty, ogłoszenia w prasie, wizytówki, oklejenie auta czy też we własną renomę która nie jest do wycenienia.
Pamiętaj o ogromnym znaczeniu pierwszego wrażenia. W nauce jazdy rozmowa telefoniczna jest często źródłem opinii jaką rozmówca wyrobi sobie o Twojej firmie. Telefon należy odbierać za każdym razem w ten sam sposób. Dzwoniący już od samego początku powinien czuć iż rozmawia z profesjonalistą, a każda następna rozmowa powinna to wrażenie tylko upewniać. Ludzie dzwoniący na telefon komórkowy czy też stacjonarny powinni wyczuwać w głosie osoby odbierającej telefon uśmiech i być traktowani bardzo uprzejmie aby poczuli się ważni – gdyż rzeczywiście są ważni!. Staraj się odpowiadać na pytania bardzo jasno i szczerze jak tylko możesz.
Złote zasady rozmowy telefonicznej instruktora nauki jazdy:
1. zawsze odbieraj telefony.
2. odbieraj telefony po pierwszym dzwonku i nie później niż po trzecim.
3. mów z uśmiechem na ustach. Twój uśmiech słychać przez telefon. Ma wtedy bardziej przyjemne brzmienie a klient słysząc go czuje, że jesteś bardziej otwarty na rozmowę.
4. zaczynaj rozmowę od przedstawienia siebie i swojej szkoły.
5. zawsze wysłuchaj klienta zanim podejmiesz dalsze kroki.
6. dotrzymuj słowa, jeśli powiedziałeś klientowi iż oddzwonisz to oddzwoń.

Odpowiednie przygotowanie do rozmowy wierz mi, zostanie docenione. A Ty docenisz wzrost zysków skutkujące odpowiednim traktowaniem rozmówcy.

Jacek Bogusławski www.PortalNaukiJazdy.pl

Podobne artykuły


37
komentarze: 11 | wyświetlenia: 44589
22
komentarze: 16 | wyświetlenia: 11279
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4915
23
komentarze: 12 | wyświetlenia: 25312
19
komentarze: 9 | wyświetlenia: 66294
19
komentarze: 14 | wyświetlenia: 27281
18
komentarze: 13 | wyświetlenia: 28191
16
komentarze: 17 | wyświetlenia: 89391
15
komentarze: 8 | wyświetlenia: 23787
13
komentarze: 58 | wyświetlenia: 43330
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 26767
13
komentarze: 17 | wyświetlenia: 12682
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 10778
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6758
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska