Login lub e-mail Hasło   

Problem zakłamania świata nauki

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://swobodna.energia.salon24.pl/95040(...)ex.html
"Zakłamanie uczonych" jest faktem, wobec którego nikt nie powinien pozostawać obojętny.
Wyświetlenia: 5.880 Zamieszczono 27/09/2008

Niedawno czytałem artykuł pt. "Problem zakłamania świata Bogiem".*) Jest on kompozycją tekstów różnych autorów; składają się na niego krótkie teksty napisane przez dra filozofii Marka Głogoczowskiego (Casus ks. prof. Węcławskiego, czyli problem “zakłamania świata Bogiem”), Magdę Hartman (Węcławski: Jezus nie jest Bogiem, katolicyzm to fałsz), Katarzynę Kolskią (Węcławski Tomasz) oraz Wiesława Matucha (Biografia Księdza Węcławskiego), który zebrał wymienione teksty w całość.

Wcześniej już słyszałem o historycznych badaniach i czynie ks. prof. Tomasza Więcławskiego, ale dopiero ten artykuł zwrócił moją uwagę na znaczenie tego wszystkiego, czego dokonał ten były wielki działacz katolicki. Działalność i czyny T. Węcławskiego najkrócej można scharakteryzować cytatem z artykułu:

„Rewolta w Polskim Kościele Katolickim. Wystąpienie księdza profesora Tomasza Węcławskiego z kościoła katolickiego, do niedawna ważnego duchownego, byłego rektora Arcybiskupiego Seminarium Duchownego w Poznaniu, doradcy watykańskiej Kongregacji Nauki Wiary.

Po wnikliwych badaniach historii pierwszych wieków chrześcijańskich doszedł on do wniosku, że Jezus Chrystus nie był Bogiem, a wszystko, co opowiada Kościół, to po prostu nie ma żadnego sensu. W marcu ub. r. 2007 prof. Węcławski zrzucił sutannę, a tuż przed świętami Bożego Narodzenia dokonał formalnego aktu apostazji, czyli wystąpienia z Kościoła.”

Bardzo pouczający artykuł... Pomyślałem wówczas, jaki to uczciwy badacz i dzielny człowiek - postanowił ujawnić prawdę poprzez radykalne zerwanie z kłamstwem. Dał przykład, jak należy postępować, jeśli się chce być uczciwym w badaniu i głoszeniu prawdy. T. Węcławski zerwał więzy łączące go z kościołem katolickim, ale nadal duchowo tkwi w swoich badaniach i poszukiwaniach prawdy. Nadal pracuje w Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie działa utworzona przez niego Pracownia Pytań Granicznych (http://www.graniczne.amu.edu.pl/PPGWiki/Wiki.jsp?page=Witaj).

I wówczas pomyślałem sobie, że głosić prawdę trzeba zawsze, ale nie zawsze można tak radykalnie odciąć się od głosicieli fałszu. Istnieją bowiem takie sytuacje, że prawda jest poprzeplatana z fałszem i trudno jest oddzielić je od siebie. Jedni i ci sami ludzie głoszą i prawdę, i fałsz, najczęściej nie zdając sobie sprawy z tego, jak bardzo zaplątali się w gąszczu pojęć i zostali omamieni właśnie przez fałsz. Zatem nie można pozostawić prawdy na dalsze współistnienie z fałszem i należy coś zrobić dla poparcia prawdy.

Podobnie jak w sferze religijnej, duchowej, istnieje "problem zakłamania świata bogiem", w sferze nauki można sformułować problem zakłamania naukowego świata przez fałszywe teorie. W sferze religijnej nastąpiło zakłamanie świata przy użyciu pojęcia "boga", natomiast w sferze naukowej, a mam tu na myśli głównie świat fizyki, nastąpiło zakłamanie naukowego świata fizyki przy użyciu pojęcia "teorii naukowej".

Naukowy świat fizyki został zakłamany przez fałszywe teorie fizyczne - przez... Nie! Nie będę tutaj wymieniał ani fałszywych teorii fizycznych, ani ich twórców, i nie zacznę przekonywać o słuszności swojej opinii. Kto chce wiedzieć, jakie są te fałszywe teorie, musi trochę sam się potrudzić i nad tym popracować. Przedstawię tu fałszywe teorie fizyczne, ale zrobię to na swój sposób.

W świecie nauki, w którym funkcjonują falszywe teorie fizyczne, normalną rzeczą jest działanie ludzi, do których doskonale pasuje określenie "zakłamani uczeni". Ci ludzie zostali zakłamani w trakcie zdobywania wykształcenia. Podczas tego procesu wmówiono im, że teorie, które zawierają niedorzeczne, niewyobrażalne elementy, które są sprzeczne z tzw. zdrowym rozsądkiem i ludzkim doświadczeniem... że te teorie są poprawne i doskonale nadają się do opisu fizycznego świata. Tacy "zakłamani uczeni" nie są w stanie dostrzec logicznych błędów, które istnieją w ich myśleniu, i z tego względu nie mogą wyjść z kręgu własnych błędów i zakłamania.

Ktoś kiedyś powiedział, że zwolennicy i głosiciele fałszywych teorii nie zmieniają swoich poglądów. Oni po prostu wymierają, a wraz z nimi przestają istnieć ich błędne teorie. Może jest w tym sporo racji i od biedy można by poczekać, aż wymrą, a wraz z nimi ich poglądy. Ale niestety, w tym przypadku to się nie sprawdzi. Zwolennicy i głosiciele błędnych teorii czynnie działają w szkolnictwie wyższym i kształtują innych na swój intelektualny wzór i podobieństwo - tworzą nowych "zakłamanych uczonych".

Jeśli ktoś chce iść w ślady tych "zakłamanych uczonych" i stać się jednym z nich, niech to robi. Ale powinien być świadomy tego, co robi. Powinien poznać fałszywe teorie fizyczne, które stanowią podstawę dzisiejszej fizyki teoretycznej. Ale nie musi zamykać się przed poznaniem innych teorii, które, być może, są w mniejszym stopniu fałszywe. Może, na przykład, zapoznać się dodatkowo z polową teorią budowy materii, która jest przedstawiona na http://www.pinopa.prv.pl/ (po polsku) i na http://www.pinopa.narod.ru (po rosyjsku).

___________________________
*) http://www.eioba.pl/a79148/problem_zaklamania_swiata_bogiem oraz http://www.sm.fki.pl/SMN.php?nr=Problem_zaklamania_swiata_Bogiem


* * *

Wielu znawców fizyki uważa, że znają (bądź mają swoją taką) doskonałą teorię budowy materii - większość znawców widzi doskonałość w tym, co przedstawia współczesna fizyka teoretyczna.

Proponuję zatem wszystkim znawcom, aby za pomocą, tej bądź innej, swojej ulubionej teorii pokazali modele zjawisk podobne do tych, jakie można obejrzeć za pomocą modelujących programów komputerowych, które można skopiować pod linkiem: http://www.pinopa.republika.pl/Prezentacja.rar , a z opisem tych programów można zapoznać się pod linkiem http://www.pinopa.republika.pl/Informacja.html .

Chętnie poznam teorię, która będzie w stanie konkurować pod względem logiczności i użyteczności z polową teorią budowy materii, która jest przedstawiona na http://www.pinopa.prv.pl/ (po polsku) i na http://www.pinopa.narod.ru (po rosyjsku).

* * *
Powiększajcie przestrzeń prawdy!

Co można zrobić? Domyślcie się!...

____________________________________

Odkrycie fizyki na trzecie tysiąclecie - http://pinopa.republika.pl/

Podobne artykuły


11
komentarze: 172 | wyświetlenia: 471
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1133
8
komentarze: 0 | wyświetlenia: 257
6
komentarze: 48 | wyświetlenia: 661
6
komentarze: 81 | wyświetlenia: 295
6
komentarze: 58 | wyświetlenia: 2452
5
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1023
124
komentarze: 52 | wyświetlenia: 141766
118
komentarze: 23 | wyświetlenia: 239662
91
komentarze: 20 | wyświetlenia: 111125
90
komentarze: 29 | wyświetlenia: 122159
 
Autor
Artykuł



  ,  27/09/2008

cyt.. Zwolennicy i głosiciele błędnych teorii czynnie działają w szkolnictwie wyższym i kształtują innych na swój intelektualny wzór i podobieństwo - tworzą nowych "zakłamanych uczonych

Powiem Paniu tak : Jak się ktoś przykleji do stołka, to trudno mu zejść, gdyż klej trzyma i nie ważne że stołek zaraz pęknie, ważne by jak najdłużej się na nim utrzymać i nie podrzeć ubrania schodząc z nieg

...  wyświetl więcej

"Problem zakłamania świata nauki", ""Problem zakłamania świata Bogiem" - świetnie, że na problem zakłamania została zwrócona uwaga. Bo takich obszarów zakłamań jest mnóstwo - polityka, ochrona zdrowia, edukacja, wychowanie itp.

Mamy zwykle tendencję zamykania się w naszych wieżach ze spiżu - zbudowanych na fundamentach dogmatów i fałszywych autorytetów. Nawet wówczas, kiedy już wiemy, że m

...  wyświetl więcej

  Tomasz Het  (www),  27/09/2008

Prawda według mnie jest jedna - nie ważne jakie konsekwencje wywoła prawda ale zawsze trzeba ją ujawniać - tylko prawda nie pogłębia bodzenia w kłamstwie lub nie wiedzy. Natomiast co do nauki i wiary musi być jej załamanie skoro oni radzą ale każdy się boi iść przodem bo bezpieczniej w grupie.

  Mat87,  14/12/2008

nie zawsze. A jeśli zburzyłaby ona porządek na Ziemi i wywołała wiele konfliktów?Czy lepiej wybrać mniejsze zło czy prawdę?A jeśli okazałoby się, że Bóg nie istnieje i naukowcy jakimś cudem dowiedliby tego, pomyśl co by się stało z miliardami ludzi na świecie. Bóg będący ich motywem życia nagle przestaje istnieć a oni zdezorientowani...no właśnie

Ojojoj! Mateuszu, ale żeś się zapędził :) CYT.:"Czy lepiej wybrać mniejsze zło czy prawdę?" Bez urazy - mniejsze zło zawsze jest złem, a "Prawda was wyzwoli". Rację ma wg mnie więc HETMAN - CYT.: "Prawda według mnie jest jedna - nie ważne jakie konsekwencje wywoła prawda, ale zawsze trzeba ją ujawniać - tylko prawda nie pogłębia bodzenia w kłamstwie lub nie wiedzy."
Pozdrawiam!

  Mat87,  14/12/2008

mądra krytyka nie jest zła a z ta pierwszą mam tu do czynienia. fakt faktem, sam również wybrałbym prawdę, niemniej wizja tego co mogłoby się wydarzyć po napisanym przeze mnie zdarzeniu zmusiła do napisania poprzedniego posta:)
Również pozdrawiam

Masz rację, Mateuszu, że prawda często wywołuje szok. Tym większy, im dłużej utrzymywało się innych w nieprawdzie, czyli po prostu - kłamstwie. I zazwyczaj ci, którzy tak robią, ciągle nie chcą przyznać się do szerzenia kłamstwa usprawiedliwiając to ewentualnym zagrożeniem ekstremalnymi reakcjami oszukiwanych. "Jeszcze nie teraz, jeszcze poczekajmy... Społeczeństwo (wyznawcy) nie jest jeszcze goto ...  wyświetl więcej

  ,  30/09/2008

cyt. Zofia

Może nich lepiej dojdzie do tej oczekiwanej zagłady i zacznie się wszystko od początku? Po co mi to...? Nie jestem "zbawicielem" i nie mam zamiaru poświęcać się dla idei ratowania zakłamanych i głupich ludzi! Nie potrafię pisać tak jak oni oczekują ...kłamać.

Pani Zofio doceniam twoje starania, ale Pan Bogdan też ma rację.
Właśnie o tym samym pisałam dziś w necie.

Ten świat nie jest do uratowania......

"Ten świat nie jest do uratowania......"

Nie ma rzeczy nie do osiągnięcia. A jednak rozszerzanie świadomości ludzi na prawdę jest właśnie krokiem w stronę ratunku. Wszystko zależy od punktu widzenia.

"Samodzielnie do prawdy dochodzi się poprzez wnikliwe zgłębianie natury rzeczy i logiczne wiązanie ze sobą uzyskanych wyników."

Panie Bogdanie, co na tym świecie można logiczni

...  wyświetl więcej

  Mat87,  14/12/2008

są rzeczy nie do osiągnięcia. Jeśli jednak chodzi o ludzi, nie do osiągnięcia jest "przemówienie wszystkim do rozumu"(pomijając bariery językowe). Większość ludzi po prostu nie chce czegoś wiedzieć, bo to burzy ich dotychczasowe przekonania, nie są otwarci na zmiany. Wiem, bo nieraz spotkałem się z podobnym zachowaniem i to bez względu na wiek. Nie zmienisz świadomości ludzi na skale globalną. Co do tych ludzi, Nietzsche coś w sumie o tym mówił..

„Panie Bogdanie, co na tym świecie można logicznie wiązać? Człowiek sam w sobie nie jest logiczny, a co dopiero świat i spostrzeżenia jego natury. Logika wypływa z wiadomości pewnych zjawisk, rzeczy więc logiczne wiązanie ze sobą wyników może być również błędne.”

Kto szuka, ten znajdzie... W swoich poszukiwaniach opierałem się na założeniu, że wszystko jest nadzwyczaj proste, że muszą istn

...  wyświetl więcej

Uważam, że masz rację, Bogdanie - kto szuka, ten znajdzie :). I rzeczywiście - świat jest prosty i logiczny. Przeszkodą w takim pojmowaniu jest nasze zmysłowe postrzeganie świata. Jeśli zmysły nie za bardzo potrafią, to już uważamy, że mamy do czynienia ze skomplikowaniem. A przecież to tylko nasza iluzja! Jak z jakimkolwiek zadaniem, które wydaje się na początku bardzo trudne, a jak już znamy roz ...  wyświetl więcej

Odpowiadając Januszowi piszę dla wszystkich.
< A co do materii i świadomości - kilka cytatów z http://pl.youtube.com/watch?v=(...)related ("Umysł poza materią"):>

Wtrącę tu kilka swoich uwag... Bo Ty, Januszu, zapewne nie potrzebujesz wyjaśnień, ale mogą one być pomocne dla innych

<1. "Substancją Wszechświata jest świadom

...  wyświetl więcej

Bogdanie - jestem pod wrażeniem :). Myślę, ze warto byłoby, abyś "przerobił" ten obszerny i niezwykle bogaty w wyjaśnienia komentarz na artykuł. Z pewnością uzupełniłbyś go o jeszcze inne wątki. Przecież ciągle przychodzą nowe myśli, nowe sposoby wyjaśnienia różnych zagadnień.

Nie spodziewałem się takiej reakcji. Zdaję sobie sprawę z tego, że wymagało to od Ciebie solidnego wysiłku - temat

...  wyświetl więcej

Prawda niekoniecznie musi ładnie wyglądać... Niestety, na razie nie napiszę „ładnego” artykułu, bo wena twórcza chwilowo mnie opuściła. Chciałbym rozwinąć ten temat, ale nie z myślą, aby za pomocą pojęć naśladować Buddę czy Jezusa. Mierzę znacznie skromniej, choć wcale nie mniej szeroko. Mianowicie, mierzę, aby został zainicjowany ruch rewolucyjny w nauce o przyrodzie, o człowieku, o Wszechświecie ...  wyświetl więcej

Bogdanie - już mnie rozśmieszyłeś :)). A śmiech - to zdrowie. I bardzo dobrze, że proponujesz mieszanie w kociołku! Nie ma zgody na stałość, na istnienie w zamrażarce. Grunt, to ruch.

Oczywiście, że nie należy nikogo naśladować. Naśladownictwo to swoiste niewolnictwo.A my mamy być wolni. Przede wszystkim od stereotypów. Dlatego trzeba je łamać. Przykład Jezusa czy innych mistrzów wskazuje

...  wyświetl więcej

  mugol  (www),  14/12/2008

Zeby uratować Świat trzeba dla niego wymysleć zagrożenia . Dlatego kazdy zbawca, jest skazany na siebie i swoja fantazję, bo musi go sobie wymysleć i rozgłosić ze spektakularną motywowacją , mając w ten sposób upragniony sens życia i Boska misję ratowania ludzkości. To taka naukowa donkiszoteria . Dodawanie sobie rangi i naukowego splendoru .Sposób na mordowanie czasu, na skok adrenaliny u przestr ...  wyświetl więcej

  ,  16/12/2008

He, he Bogdanie, widzę, że Cię duch rewolucyjny też pochwycił, robi nam się na Eiobce siedlisko rewolucjonistów :-) I pięknie, bo rewolucji potrzeba na wszystkich płaszczyznach tej rzeczywistości.

W jodze stan istot zrealizowanych, oświeconych określa się jako Sat-cit-ānanda i to jest rzeczywista natura istoty określanej mianem Boga :-) Doświadczać Boga znaczy być, istnieć, mieć świadomość

...  wyświetl więcej

Trzymajcie się, rewolucjoniści, śmiechu... :) Dokuczajcie śmiechem znanym wam wrogom logicznej nauki na wszelkie możliwe sposoby i wszelkie nuty. Rozpowszechniajcie ideę Logicznej Rewolucji Naukowej wszędzie, gdzie zdarzy się wam bywać. Korzystajcie ze środków masowej informacji. Wskazujcie podatnikom oraz dysponentom budżetowych pieniędzy, jak fizycy-absurdaliści trwonią przydzielone im w dobrej wierze pieniądze podatników.

Najmniej dowodów ma hipoteza ewolucji gatunków, które zresztą nigdy nie ewoluowały, bo większość mutacji jest degenerująca. Gatunki pojawiają się dość nagle i znikają równie nagle. Ale religia ewolucjonistów nakłada dogmat wierzenia w hipotezę ewolucji, która nawet nie jest teorią, bo ma straszny brak dowodów, nie mówiąc już o podwójnej ślepej próbie i innych wymogach nauki, kiedy ta nauka z czymś ...  wyświetl więcej

  kunubu  (www),  21/03/2009

MHMMM, a słyszał może pan profesor o badaniach genetycznych? I niemal czysto matematycznych wynikach z nich płynących? I o ludziach którzy to twierdzą, że wyprzedzają swoje czasy, a tak naprawdę tkwią w głębokim zacofaniu zamieniając żałosne religijne dogmaty, na eiobowe ufo-farmazony? Czy teoria, że gatunki nigdy nie ewoulowały ma w ogóle jakiekolwiek poparcie dowodowe?

"Naukowy świat fizyki został zakłamany przez fałszywe teorie fizyczne - przez... Nie! Nie będę tutaj wymieniał ani fałszywych teorii fizycznych, ani ich twórców, i nie zacznę przekonywać o słuszności swojej opinii. Kto chce wiedzieć, jakie są te fałszywe teorie, musi trochę sam się potrudzić i nad tym popracować. Przedstawię tu fałszywe teorie fizyczne, ale zrobię to na swój sposób." po co zatem z ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska