Login lub e-mail Hasło   

Woda – lekiem przeciw otyłości

Woda może być jedynym lekarstwem
Wyświetlenia: 3.479 Zamieszczono 05/10/2008

Ludzie otyli po prostu nie są świadomi, że chcą pić. Trzeba zrobić czystą wodę swoim podstawowym napitkiem, wyliczając 30 ml na 1 kg wagi ciała, wyeliminować inne napoje, a schudniesz bez zbędnych wysiłków.

 Odczucia głodu lub pragnienia picia świadczą przede wszystkim o niskim poziomie energii w organizmie. Pragnienie wody i pożywienia w przypadku niskiego poziomu energii w organizmie powstają jednocześnie. Nie odróżniamy tych sygnałów i myślimy, że oba te odczucia świadczą o głodzie.

 Jemy nawet wtedy, kiedy potrzebujemy wody. Wystarczy zacząć pić przed posiłkiem, żeby apriori zaspokoić zapotrzebowanie organizmu w wodzie. Nawet szklankę wody.

Organizm ludzki korzysta z dwóch źródeł energii przemiany materii: pierwszym są cukry, a drugim - hydroenergia.

Naukowcy udowodnili, że organizm ludzki ma zdolność do generacji hydroelektrycznej energii za pomocą specjalnych pomp, kiedy woda przechodzi przez membranę komórkową. Energia hydroelektryczna jest na dodatek wykorzystywana dla dostarczania elementów odżywczych do poszczególnych organów, które dla swojej pracy wykorzystują energię pochodzącą jak z cukrów, czyli z pożywienia, tak i z wody.

Dla podtrzymywania bilansu energetycznego w organizmie musi być podtrzymywany bilans cukrów we krwi według programu, zapisanego w mózgu. Skąd bierze się ten cukier?

 Po pierwsze – z pożywienia. Mózg za pomocą odczucia głodu stymuluje nas do zjadania węglowodanów i białka, które organizm przetwarza w cukry.

 Po drugie – ma własne zapasy, które w przypadku braku pożywienia przetwarza w cukry. Ten proces nazywa się „glukogeneza”, czyli przetwarzanie różnych substancji wewnątrz organizmu w cukier. Tę funkcję pełni nasza wątroba.

 Mózg potrzebuje dużej ilości cukru. Język ma specjalne receptory, reagujące na słodki smak przy spożywaniu cukru. Kiedy krew zawiera niewystarczającą ilość cukru, wątroba zaczyna go wytwarzać i wysyłać jego do krwioobiegu. Na początku przerabia skrobię, potem białka i niewielką ilość tłuszczów. Przetwarzanie tłuszczów jest bardzo powolnym procesem.

 Jeżeli mózg dostaje sygnał od receptorów języka o zawartości cukrów w pożywieniu – wtedy wątroba cukrów nie produkuje. Organizm potrzebuje czasu, żeby przyśpieszyć przetwarzanie tłuszczów w cukier. Dlatego musimy na jakiś czas wstrzymać się od pożywienia.

Tutaj ważną rolę odgrywa głodówka na czystej wodzie osmotycznej. W wyniku przetwarzania jednego grama białka lub cukry wytwarza się około pięciu kalorii, lecz jeden gram tłuszczu wytwarza około dziesięciu kalorii. Dlatego przy spożyciu tłuszczy w pożywieniu człowiek szybciej się nasyca.

 Przy stosowaniu jakkolwiek diety, włącznie z głodówką, czyli braku pożywienia wcale, bardzo ważne są ćwiczenia fizyczne. W procesie wstrzymania się od pożywienia wątroba w pierwszej kolejności przerabia białka, które do przetwarzania potrzebują mniej energii, niż tłuszcze.

Kiedy mięśnie nie są aktywne, mogą one być „napadnięte” przez wątrobę – ich białka mogą być przetwarzane w cukry. Jednak jeśli mięśnie są aktywne, rozkładać się zaczynają nie białka lecz tłuszcze, które w tym przypadku są alternatywnym dla białek źródłem energii.

 W przypadku aktywnych mięśni produkowany jest specjalny enzym pod nazwą lipaza, za pomocą którego są rozkładane tłuszcze. Lipaza – trawienny enzym trzustkowy, powodujący rozkład tłuszczu. Naukowcy ze Szwecji udowodnili, że po godzinnym spacerze enzym lipaza rozkładający tłuszcze utrzymuje swą aktywność aż przez 12 godzin. Regularne spacery powodują zwiększenie aktywności spalających tłuszcze enzymów.

 Chcę podkreślić, że spacery mają być regularne przy zastosowaniu jakkolwiek diety, włącznie z głodówką na czystej wodzie osmotycznej, bo wykazują bezpośredni wpływ na aktywność enzymu lipaza, spalających tłuszcze. Do tego można dołączyć ćwiczenia siłowe.

Aktywność fizyczna za pomocą lipazy pozwala również oczyścić ścianki naczyń krwionośnych z  tłuszczów.

 Sposób na otyłość  - minimum:

  1. Zwiększamy ilość wypitej wody do 30 ml na 1 kg wagi, wyeliminujemy inne szkodliwe napoje. Możemy zastąpić część wody surowymi sokami z sokowirówki.
  2. Pijemy 1 szklankę wody przed każdym posiłkiem.
  3. Spacerujemy około 2 godzin dziennie np. rano i wieczorkiem po 1 godzinie.
  4. Trochę wysiłku siłowego dla mięśnie rąk i ciała.

 

 

Podobne artykuły


40
komentarze: 10 | wyświetlenia: 49589
110
komentarze: 47 | wyświetlenia: 159822
79
komentarze: 114 | wyświetlenia: 31730
38
komentarze: 11 | wyświetlenia: 21019
33
komentarze: 18 | wyświetlenia: 185977
15
komentarze: 6 | wyświetlenia: 20751
24
komentarze: 6 | wyświetlenia: 13224
21
komentarze: 3 | wyświetlenia: 4946
38
komentarze: 8 | wyświetlenia: 36613
37
komentarze: 21 | wyświetlenia: 291956
19
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10150
37
komentarze: 78 | wyświetlenia: 69670
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Tomasz Het  (www),  06/10/2008

Ja jeżdżę rowerem dla spalenia nadmiaru wagi - pije wodę gotowaną faktycznie jak jest w czajniku, ale to daje nie za dużo bo na przykład teraz znowu siedzę przed komputerem i macham tylko palcami. Mimo to coś w tym jest na prawdę w tej wodzie czystej która oczyszcza i filtruje nasze ciało.

Witam serdecznie. Jeśli Pan już ma wysiłek fizyczny (rower – super), wystarczy zwiększyć tylko ilość spożywanej wody, licząc 30 ml na 1 kg wagi dziennie. Najlepiej – z filtru osmotycznego. Nie są już zbyt drogie.
Dziękuje za komentarz
Pozdrawiam

"Energia hydroelektryczna jest na dodatek wykorzystywana dla dostarczania elementów odżywczych do poszczególnych organów, które dla swojej pracy wykorzystują energię pochodzącą jak z cukrów, czyli z pożywienia, tak i z wody." Zgadzam się z autorem. Również i w tym, że powinniśmy na ok. 20-30 minut przed każdym posiłkiem wypić w czasie ok. 5 minut choć szklankę wody ( a więc drobnymi łyczkami). Nie ...  wyświetl więcej

Witam serdecznie. Dziękuje za komentarz. Przeczytałem prawie wszystkie Pana artykuły. Są niesamowite. Przepraszam za ewentualne błędy ortograficzne, jeszcze 15 lat temu wcale nie znałem polskiego. Jestem Rosjaninem z pochodzenia..
Dziękuje za dobrą opinie.
Zgadzam się z Panem, że nie woda dostarcza elementy odżywcze do poszczególnych organów, lecz dla tych celów wykorzystywana jest e ...  wyświetl więcej

Witam Pana, Panie Siergieju! Domyślałem się, że jest Pan Rosjaninem :). Jednak jest Pan przede wszystkim Człowiekiem. I podziwiam Pana, ze miał Pan odwagę podjąć wyzwanie - przyjechać do obcego kraju, zmierzyć się z nowym, nieznanym, podjąć ryzyko "przesadzenia" siebie do nowej gleby, zupełnie nowych warunków, a czasem spotkać nawet "życzliwych inaczej" - bo przecież i tacy bywają. Radzi Pan sobie ...  wyświetl więcej

Jaka jest wiec lepiej pic wodę ?
- z kranu
- przegotowana
- mineralna (bez gazu oczywiście)

Czy picie herbaty zielonej, może być zaliczane do potrzebnej ilości wypijanej wody dziennie?
Mowa jest tu o piciu wody przed i po posiłku (pierwsze wskazane drugie niezalecane). Co jednak z piciem w trakcie jedzenia? Osobiście nie lubię pic kiedy jem, ale znaczna większoś

...  wyświetl więcej

Jeżeli Pani pije przed posiłkiem – żołądek wypełnia się wodą i już Pani nie ma chęci do jedzenia. Żołądek przypomina taki woreczek z czujnikami – jeżeli jest wypełniony – nie ma odczucia głodu. Więc nie zje Pani zbyt dużo w czasie tego posiłku.

Najlepiej pić wodę z filtra osmotycznego. Może Pani zapoznać się z tematem czystej wody na naszej stronie –

...  wyświetl więcej

  ulas,  21/05/2015

Ciekawa publikacja, sporo w niej racji, oczywiście od wiedzy do działania jeszcze daleko. Warto wziąć jednak pod uwagę dobre rady i jednak próbować pić, jeśli nie czuję potrzeby wypicia wody zwykle zmienia się to po dodaniu kropli syropu Paola, plasterka cytryny i kilku listków mięty ;)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska