JustPaste.it

Jak zaplanować sukces w biznesie?

Jeśli natomiast zbudujesz biznesplan dla Twojej firmy, korzystając być może po drodze z pomocy mentora lub konsultanta, wtedy masz 80% szans na sukces.

Jeśli natomiast zbudujesz biznesplan dla Twojej firmy, korzystając być może po drodze z pomocy mentora lub konsultanta, wtedy masz 80% szans na sukces.

 

Według Johna Edmondsa - założyciela kilkudziesięciu własnych firm oraz mentora w setkach innych - nie stworzenie biznesplanu powoduje, że mamy 80% szans na porażkę. Jeśli natomiast zbudujesz biznesplan dla Twojej firmy, korzystając być może po drodze z pomocy mentora lub konsultanta, wtedy masz 80% szans na sukces.

Są 4 główne powody, dla których powinieneś napisać biznesplan.

1. Pomoże Ci w uporządkowaniu myśli.

2. Przeniesiesz wszystkie swoje pomysły na papier, nie będziesz już zmuszony polegać na zawodnej ludzkiej pamięci.

3. Wyznaczysz kierunek, w którym będziesz podążał, sprecyzujesz ewentualne problemy, które mogą się pojawić po drodze oraz wybierzesz odpowiednią ścieżkę do stawiania pierwszych kroków.

4. Podajesz w nim twarde fakty, wyniki badań, analizy oraz dowody na skuteczność twojego biznesowego pomysłu. Będzie to bardzo potrzebne przy staraniu się o środki zewnętrzne na rozpoczęcie lub rozwój działalności.

Biznesplan to Twoje narzędzie nawigacyjne. Wyobraź sobie, że Twój biznes to statek, który płynie po nieznanych wodach. Jeśli nie będziesz miał planu zgubisz się i nie odnajdziesz drogi do celu lub co gorsza rozbijesz się na skałach. 

Dlatego konieczne jest dla Ciebie, jako kapitana statku posiadania takiego narzędzia nawigacyjnego. Czegoś, co powie: Dzisiaj jesteśmy tutaj, a wkrótce za parę kroków będziemy tam, a na końcu chcemy osiągnąć TO.

Jest kilka ważnych punktów, które powinieneś przejść, zanim zrealizujesz swój pomysł i osiągniesz wyznaczone cele.

1. Określenie elementów priorytetowych opracowanego biznesplanu, np. założeń odnośnie planowanych zysków, zastosowanie określonej technologii wytwarzania, itp.

2. Zebranie wymaganych informacji zgodnie z planem pisania biznesplanu.

3. Opracowanie wstępnego wariantu biznesplanu.

4. Weryfikacja i ocena rozwiązań zawartych w wstępnym wariancie biznesplanu.

5. Opracowanie ostatecznego wariantu biznesplanu.

6. REALIZACJA BIZNESPLANU

Wszystko przedstawia się bardzo logicznie, ale Ty pewnie zastanawiasz się jak się za to zabrać? Jakich błędów unikać? Co koniecznie zawrzeć w biznesplanie?

Nie ma z góry określonego szablonu biznesplanu, wszystko zależy od celu, w jakim go tworzysz. Jeśli biznesplan ma zadowolić inwestorów ważne będzie umieszczenie w nim twardych i niepodważalnych faktów. To one będą decydować o tym, czy inwestor lub jednostka finansująca zechcą przeznaczyć pieniądze na rozwój Twojej firmy.

W biznesplanie nie mam miejsca na marzenia i niepotwierdzone przeczucia. Bardzo cenne są natomiast logicznie poukładane słowa i zdania, które pokazują, że Twój pomysł ma szansę na sukces.Nie musi być innowacyjny, ważne żeby przynosił zyski.

Pewien ogrodnik w Australii zajmował się tylko i wyłącznie ścinaniem trawy. Jednak miał marzenie, chciał być najlepszy w tym, co robi. Codziennie rano wstawał i czyścił swój samochód oraz narzędzia, jakich używał do pielęgnacji ogrodów swoich klientów. Nigdy nie odwiedzał klientów w brudnym ubraniu, zawsze miał na sobie śnieżnobiały kombinezon oraz czyste, białe rękawiczki. Witając się z klientem był uśmiechnięty i radosny, doradzał w sprawach zagospodarowania ogrodu i używania odpowiednich nawozów oraz zawsze był do dyspozycji klienta. I wiecie co? Klienci płacili mu trzy razy więcej niż jego konkurencji. A przecież nie robił nic innego jak tylko ścinał trawę. Robił to jednak w tak unikalny sposób, że klienci polecali go swoim znajomym, przez co w końcu pokonał swoją konkurencję i osiągnął ogromny sukces.

Jak widzisz, nie zawsze musisz być drugim Stevem Jobsem z jego innowacyjnym iPodem. Wystarczy, że posiadasz i będziesz realizował własny, unikalny biznesplan.


Łukasz Schab - autor bloga Ardeum.pl