Dlaczego warto stanąć po stronie Partnera, prowadząc własny PP?
Aby własny Program Partnerski zaowocował odpowiednimi korzyściami, nie
wystarczy niestety samo wdrożenie i czekanie na efekty (być może
jakieś będą, ale na pewno nie będą one zachwycające). Na początku
należy poświęcić Programowi Partnerskiemu nieco więcej uwagi, z czasem
będzie trwało to coraz krócej, a efekty, przy dobrej organizacji, będą
rosły.
Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś
jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie
efektywnych Partnerów.
Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz
większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy
wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć
chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie
ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero
początek.
Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz
przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co
wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie
Partnerskim.
Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli
na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak
ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam
nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner
również nie będzie - a efekty będą marne.
Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i
to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może
zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego
Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on
zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze
prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą
przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia
swoim Partnerom.
Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a
dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze
postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.
Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i
materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i
że jest dla Ciebie ważny.
Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może
jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również
stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą
być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą
budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.
Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu
własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?
- ciekawa oferta produktowa lub usługowa
- wysokość prowizji
- wieczna prowizja
- cookie
- narzędzia i materiały promocyjne
- zainteresowanie Partnerem
- poziomy