JustPaste.it

Kryzys na świecie, dotyka sporty motorowe.

Trudna sytuacja ekonomiczna na świecie sprawia, że wielkie koncerny samochodowe są zmuszone do wycofania się z rywalizacji.

Trudna sytuacja ekonomiczna na świecie sprawia, że wielkie koncerny samochodowe są zmuszone do wycofania się z rywalizacji.

 

     

   Na pewno każdy, kto chociaż raz oglądał samochodowe rajdy WRC,  pamięta niebieskie Subaru Imprezę, które stało się ikonom sportów rajdowych. Niestety tego samochodu już nie zobaczymy w tej serii wyścigowej. Polak Michał Kościuszko, najbardziej obiecujący kierowca młodego pokolenia, startujący w juniorskiej serii rajdów, samochodem Suzuki, także musi szukać nowego pracodawcy. Zarówno zespół Subaru, jak i Suzuki to koncerny pochodzące z Japonii a właśnie tamtejszy rynek, najbardziej odczuwa kryzys. Dlaczego?

Niestety subaru juz nie zobaczymy...

                 Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Japońskie koncerny, które sprzedają najwięcej samochodów na świecie, nagle zaczynają bankrutować. Trudna sytuacja na rynku Amerykańskim sprawia, że w ostatnich miesiącach sprzedaje sie tam o polowe mniej Japońskich samochodów, niż do tej pory. Właśnie na kontynencie Amerykańskim, był największy zbyt samochodów na świecie. Nadawanie kredytów sprawiło, że banki zostały bez pieniędzy. Najlepszym rozwiązaniem było by ich spłacenie ale wiadome jest, że ludzi nie mają z czego oddać. To powoduje, ze banki nie udzielają wysokich kredytów a ludzie nie kupują samochodów, bo nie mają za co.

                Kolejnym przykładem jest zespół Honda, który niedawno wycofał sie z rywalizacji w Formule 1. Wydawało by się, że ten zespół zacznie się rozwijać, ponieważ zatrudnił najlepszych ekspertów i posiadał największy budżet z całej stawki. Jednak tak sie nie stało. Zespół został zmuszony do wycofania się i to w najmniej oczekiwanym momencie, kiedy było wiadome, że team inwestuje w najnowsze technologie, które miały pozwolić na rywalizacje z najlepszymi w sezonie 2009. Mówiło się nawet, że Honda pracuje nad budową swojego bolidu już od bardzo dawna, aby mieć przewagę w następnym sezonie. Jednak tak sie nie stało. Dla wszystkich był to ogromny szok, ponieważ nikt sie tego nie spodziewał. Obecnie team czeka na nowego właściciela, który pozwoliłby zespołowi na walkę w następnym sezonie. Wiadome było też, że Honda ma wielkie straty finansowe, z powodu braku dobrych wyników i straty pieniędzy na pomocy zespołowi Super Aguri, który musiał sie wycofać już na początku sezonu, z powodu długów.

Z teamu pozostał tylko bolid...

              Trudna sytuacja dotyka także innych zespołów min Toyoty, która planuje zwolnienie swojego kierowcy Jarno Trulliego. Każdy doświadczony kierowca zarabia ogromne pieniądze, sięgające kilkudziesięciu milionów za sezon, to sprawia, że zespoły chcą młodych kierowców, którym płacą grosze. W ten sposób mogą zaoszczędzić pieniądze na inne potrzeby. Jednak nie tylko zespoły ze wschodu są w trudnej sytuacji. Zarówno BMW, Ferrari, Renault czy Wiliams ma problemy ze sponsorami. Sytuacja w Ameryce ma także negatywny wpływ na banki europejskie, które są głównymi sponsorami w Formule 1. ( ING, SANTANDER, CREDIT SUISSE) Zespoły zostają więc ograniczone, przez swoich sponsorów. Na dodatek są pod presją zdobywania dobrych wyników.

              To dlatego obecnie władze FIA, (Federacji Samochodowej) zwracają szczególną uwagę na zmniejszenie kosztów w Formule 1. Stąd zmiany w budowie samochodów na przyszły sezon które sprawią, że Formuła 1 nie będzie juz tak zaawansowanym sportem, jak do tej pory.