Login lub e-mail Hasło   

Jak działa reklama: 10 sposobów wpływania na konsumenta

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.malawielkafirma.pl/2008/12/ja(...)eklama/
“Połowa pieniędzy na reklamę jest wyrzucana w błoto. Nie wiem tylko, która to połowa” - mawiał Rockefeller. Lata lecą, a dylemat pozostaje: jak efektywnie inwestować w reklamę?
Wyświetlenia: 4.326 Zamieszczono 31/12/2008

Problem często polega na tym, że oceniamy skuteczność takich działań tylko w jednym wymiarze. Oczekujemy, że konsument zobaczy lub usłyszy naszą reklamę, zapamięta (a najlepiej zapisze sobie) markę i zaraz pobiegnie do sklepu po zakupy. Akurat.

Reklama bardzo rzadko działa tak bezpośrednio, perswazyjnie i natychmiastowo. Ale to nie znaczy, że nie działa wcale.

  1. Konsument podchodzący do półki w sklepie zauważa najpierw te produkty, które zna.
  2. Reklama może przekonać klienta do unikatowych zalet produktu, dzięki czemu będzie on skłonny zapłacić za niego więcej.
  3. Konsument, któremu sprzedawca poleca kilka marek, jest bardziej skłonny wierzyć w zalety tych, o których słyszał.
  4. Jeżeli konsument kupuje nowy dla siebie rodzaj produktu (np. kosmetyki pielęgnacyjne dla noworodka), znacznie chętniej wybierze markę, z którą zetknął się już wcześniej.
  5. Gdy ktoś pyta konsumenta o radę, nigdy nie poleci marki, której nie zna przynajmniej z nazwy.
  6. Skuteczna komunikacja reklamowa sprawia, że marka staje się synonimem określonej wartości (np. zależy mi na bezpieczeństwie - kupuję volvo).
  7. Reklama może skłonić konsumenta do częstszego stosowania (a więc i zakupu) danego produktu.
  8. Reklama może pokazywać konsumentowi szersze możliwości zastosowania produktu, skłaniając go do płacenia za dodatkowe opcje (np. możliwość wysyłania MMS-ów z telefonu komórkowego).
  9. Reklama może zwiększać lojalność konsumenta wobec marki, uodparniając go na konkurencyjne produkty.
  10. Konsument może znudzić się marką. Jest wtedy bardziej skłonny sięgnąć po reklamowane konkurencyjne produkty “na próbę” i jeżeli spełnią jego oczekiwania, pozostać przy nich.

Dobra reklama nie zawsze musi zwiększyć sprzedaż. Jeżeli rynek się kurczy, nasza sprzedaż spada, ale mimo to powiększamy nasze udziały w rynku (bo konkurentom spada szybciej niż nam) - wygrywamy.

Podobne artykuły


48
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6295
39
komentarze: 16 | wyświetlenia: 5854
24
komentarze: 8 | wyświetlenia: 9513
18
komentarze: 23 | wyświetlenia: 2123
15
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1282
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4348
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 48604
13
komentarze: 6 | wyświetlenia: 63977
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 6892
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27698
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19090
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 11740
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 5867
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska