Login lub e-mail Hasło   

Zakładanie sklepu internetowego w 5 prostych krokach

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.malawielkafirma.pl/2008/09/za(...)rokach/
Chcesz, żeby Twoja firma zarabiała przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu? Chcesz, żeby odwiedzali Cię klienci z całej Polski, a nawet z zagranicy? Załóż sklep internetowy.
Wyświetlenia: 3.561 Zamieszczono 02/01/2009

  1. Wybierz oprogramowanie dla sklepu
    Sklep internetowy to po prostu kolejny program komputerowy. Tyle tylko, że działa w sieci. Jeżeli masz kogoś, kto zna się na budowaniu stron internetowych, możesz skorzystać z darmowej aplikacji sklepu (np. osCommerce). Możesz też skorzystać z usług firm, które dopasują ją do indywidualnych potrzeb. Ceny za taką usługę zaczynają się już od kilkuset złotych. Jest jeszcze inna możliwość: sklep zbudowany od podstaw na zamówienie. To najdroższe rozwiązanie, za które trzeba zapłacić kilka, a nawet kilkanaście tysięcy.
    Jeżeli nie masz kogoś, kto naprawdę zna się na tworzeniu sklepów, zleć to fachowcom. Inaczej poświęcisz mnóstwo czasu i pracy, a efekt i tak nie będzie zadowalający. Zanim wybierzesz wykonawcę, koniecznie obejrzyj kilka sklepów, które zbudował i zapytaj ich właścicieli o wrażenia ze współpracy z daną firmą.
  2. Kup hosting i domenę
    Wszystkie strony internetowe na świecie zapisane są na serwerach. Serwery, na których mieszczą się najpopularniejsze serwisy WWW, to ogromne komputery o potężnej mocy obliczeniowej. Nie musisz jednak sam inwestować w taki sprzęt. Wystarczy, jeżeli wykupisz hosting, czyli prawo do korzystania z małego kawałka takiego olbrzymiego serwera. Koszt: ok. 200 zł za rok korzystania. Do tego niezbędna jest domena, czyli adres internetowy, na przykład www.malawielkafirma.pl. Kupisz ją w tej samej firmie, co hosting. Koszt: ok. 100 zł za rok.
    Zapytaj wykonawcę sklepu, jaki hosting poleca. Zdarza się, że oprogramowanie i serwer ?gryzą się? ze sobą. Szukaj też promocji. Pierwszy rok korzystania z serwera i domeny można czasem kupić dosłownie za grosze, bo konkurencja w tej branży jest duża.
  3. Wprowadź informacje
    Najbardziej żmudna część całej operacji. Każdy produkt, który chcesz sprzedawać przez Internet, musisz opisać, dołączyć jego zdjęcie, cenę i ewentualnie dodatkowe informacje (rozmiary, materiały itp.). Opis powinien być na tyle wyczerpujący, żeby kupujący otrzymał wszystkie dane, jakie mogą być mu potrzebne. Bardzo ważne są też zdjęcia ? ludzie nie chcą kupować czegoś, czego dokładnie nie obejrzą! Dodawanie informacji o produktach tak naprawdę nigdy się nie kończy. Trzeba na bieżąco usuwać te, których nie ma w sprzedaży i dodawać nowe.
    Jeżeli używasz programu komputerowego do obsługi magazynu, uprzedź o tym firmę projektującą sklep internetowy. Obydwa te systemy można połączyć. Dzięki temu produkty, które są chwilowo niedostępne będą w sklepie automatycznie odpowiednio oznaczane, a spływające przez Internet zamówienia pomogą lepiej planować kolejne dostawy.
  4. Zacznij sprzedawać
    Kiedy spływa zamówienie, trzeba przygotować produkt do wysyłki. Potwierdzenie transakcji, czas upływający od złożenia zamówienia do wysyłki, bezpieczne opakowanie zapobiegające uszkodzeniom w czasie transportu, forma dostawy, sposób płatności, obsługa zwrotów i reklamacji ? to wszystko ma wpływ na powodzenie sprzedaży w Internecie. Transakcje zawierane w sieci dają też kupującym pewne dodatkowe przywileje, które sprzedawca musi znać (Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ? Dz.U. Nr 22, poz. 271 z 2000 r.).
    Już na etapie projektowania sklepu zaplanuj system informowania klientów o postępach w realizacji zamówienia. Niech dostają maila z powiadomieniem, że dotarło ono do Twojego sklepu, że paczka została spakowana i przekazana do wysyłki, że przesyłka została wysłane, a numer listu przewozowego jest taki to a taki. Oni już czekają na ten produkt, więc każda informacja jest dla nich ważna.
  5. Wyróżnij swój sklep
    Do promowania sklepu internetowego najlepiej nadaje się… Internet! Możliwości jest bardzo wiele. Jedną z najbardziej skutecznych jest pozycjonowanie, czyli wprowadzenie w sklepie takich rozwiązań, dzięki którym wyszukiwarki będą go łatwo znajdować. Dobre rezultaty przynosi też reklama w wyszukiwarkach, która pojawia się na ekranie tylko wtedy, gdy ktoś szuka oferowanych przez Ciebie produktów. Nie zaszkodzi współpraca z portalami dla rodziców i umieszczenie u nich Twojej reklamy.
    Od początku namawiaj swoich klientów, żeby zgodzili się otrzymywać e-mailem informacje o nowościach. Zdobywanie nowych kupujących jest trudne i dużo kosztuje. Zrób więc wszystko, żeby ktoś, kto raz coś u Ciebie kupił, wrócił po kolejne zakupy.

Jeżeli zaczynasz od zera, na początku będziesz musiał jeszcze poszukać dostawców. To nic trudnego. Większość producentów i dystrybutorów chętnie współpracuje ze sklepami internetowymi, niektórzy mają również własne. Mają więc gotowe wzory umów z firmami takimi jak Twoja. Warto przy tym negocjować warunki (rabaty i terminy płatności), zwłaszcza jeżeli masz solidne argumenty, np. planujesz dużą kampanię promocyjną swojego sklepu albo oferujesz klientom dodatkowy serwis.

Podobne artykuły


11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 6234
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4512
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19425
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 74341
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 15508
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24589
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7729
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5718
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6308
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 15243
5
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3189
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40627
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska