Login lub e-mail Hasło   

Daj powąchać, czyli 13 sposobów skutecznej sprzedaży

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.malawielkafirma.pl/2008/10/da(...)zakupu/
Sprzedawcy perfum z Allegro powinni dzielić się zyskami z tradycyjnymi drogeriami. Wielu klientów testuje zapachy np. w Sephorze, Douglasie lub Rossmanie, ale kupują na aukcjach.
Wyświetlenia: 1.114 Zamieszczono 03/01/2009

Trudno wyobrazić sobie perfumerię, w której w ogóle nie można porównać różnych zapachów. W każdej można za to spotkać klientów, którzy zupełnie nie biorą pod uwagę tych produktów, które nie są dostępne w postaci testerów.

Oczywiście perfumerie nie są tutaj wyjątkiem. W wielu branżach stosuje się podobne mechanizmy.

  1. Jazdy próbne w salonach samochodowych.
  2. Kąciki do czytania w księgarniach.
  3. Miejsca do zabawy w sklepach dziecięcych.
  4. Aranżacje całych pomieszczeń w sklepach meblarskich.
  5. Demonstracyjne wersje oprogramowania działające bez ograniczeń przez 30 dni.
  6. Włączone telewizory w sklepach ze sprzętem RTV.
  7. Stanowiska odsłuchowe w salonach muzycznych.
  8. Mieszkania wzorcowe u deweloperów.
  9. Możliwość przetestowania serwera wirtualnego w firmach hostingowych.
  10. Przymierzalnie w sklepach odzieżowych.
  11. Degustacje w sklepach spożywczych.
  12. Testowanie usług przed zakupem (Internetu, dostępu do plików muzycznych itp.) u operatorów komórkowych.

Powyższe sposoby warto stosować, gdy nasz produkt lub usługa wpływają na życie klienta w odczuwalny przez niego sposób. Nie ma sensu dawać "na spróbowanie" polisy ubezpieczeniowej, oleju samochodowego ani podkładki pod gorące naczynia. Zdecydowanie warto natomiast, gdy:

  • trudno określić istotne cechy produktu tylko po opakowaniu (perfumy są tu idealnym przykładem),
  • produkt jest nowością na rynku (np. mrożone pierogi, które nie rozgotowują się i smakują jak domowe),
  • produkt wygląda podobnie do innych, ale jest od nich zdecydowanie lepszy (np. wyjątkowo cichy i wygodny w obsłudze odkurzacz),
  • wartość produktu jest duża (mieszkanie, meble, samochód),
  • produkt jest przeznaczony dla dzieci (gdy dziecku spodoba się jakaś zabawka, rodzicom jest trudno odmówić zakupu, o ile tylko cena nie przekracza ich możliwości finansowych).

Oczywiście pozwalanie klientom na wypróbowanie produktów kosztuje więcej, niż tylko poinformowanie ich, że mamy coś w ofercie. Ale się opłaca.

Podobne artykuły


83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 74269
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 648464
45
komentarze: 14 | wyświetlenia: 5352
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 15234
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40618
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13198
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17526
25
komentarze: 6 | wyświetlenia: 18767
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23403
24
komentarze: 41 | wyświetlenia: 15142
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27926
18
komentarze: 6 | wyświetlenia: 3922
17
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10942
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19417
16
komentarze: 13 | wyświetlenia: 66426
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska