Login lub e-mail Hasło   

3 najbardziej pożądane cechy marki

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.malawielkafirma.pl/2009/01/3-(...)-marki/
Jak Twoja firma powinna być postrzegana przez klientów? Jakie cechy mają jej przypisywać? Zacznij budować wizerunek Twojej marki już dziś!
Wyświetlenia: 3.108 Zamieszczono 11/01/2009

Zależy to przede wszystkim od branży, w której działasz. Salon jubilerski z pewnością ucieszy etykietka „ekskluzywny”. Drukarnia zyska, jeżeli klienci będą potrzegać ją jako „błyskawicznie realizującą zlecenia”. Kwiaciarnia będzie zabiegać o miano „kopalni pomysłów” na bukiety.

Czy są jednak jakieś cechy, z którymi chciałaby być kojarzona każda z tych firm?

Trzy skojarzenia, które Twoja marka powinna wywoływać w umyśle klienta to:

  • wiarygodna,
  • przyjazna,
  • zaangażowana.

Kiedy przedsiębiorca pojawia się na rynku, musi udowodnić, że jest uczciwy. Świetnie widać to na Allegro – jeżeli nie masz żadnego pozytywnego komentarza (albo jeżeli masz jakieś negatywne), część klientów nie kupi u Ciebie. Dlatego m.in. warto wieszać na ścianie w firmie wszelkie certyfikaty, dyplomy itp., a na stronie internetowej podawać nie tylko adres i telefon, ale też NIP, REGON i wszelkie inne dane identyfikacyjne.

Stawiaj na otwartość. Nieważne, czy sprzedajesz swoje towary lub usługi osobom prywatnym czy firmom, zawsze jest to kontakt człowieka z człowiekiem. Standardowe procedury obsługi klienta kojarzą się z koncernami, których nikt nie lubi. Nie unikaj kontaktów z klientami, słuchaj co mówią, dziękuj za wskazówki i opinie i jeżeli tylko uznasz je za sensowne, stosuj. A jeżeli chcesz patrzyć na klienta tylko przez pryzmat pieniędzy, które ma u Ciebie zostawić, lepiej zatrudnij się w banku. Albo w ZUS–ie.

Klienci cenią firmy, które są ekspertami w swojej dziedzinie i pracują z pasją. Nie bez powodu ulubionym hasłem amerykańskich przedsiębiorców jest „We care!”. Znacznie łatwiej będzie Ci zdobywać klientów, jeżeli będą wierzyć, że tę samą pracę wykonywałbyś dla nich z taką samą energią za darmo, gdyby nie to, że musisz jednak z czegoś żyć. Jak ich do tego przekonać? Najłatwiej – szczerością. Wybierz więc sobie taką branżę, która naprawdę Cię kręci.

Marek Jankowski
www.MalaWielkaFirma.pl

Podobne artykuły


19
komentarze: 6 | wyświetlenia: 24770
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 5998
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 74161
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 648444
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 15226
4
komentarze: 1 | wyświetlenia: 6497
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40607
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13195
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17520
25
komentarze: 6 | wyświetlenia: 18766
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23395
24
komentarze: 41 | wyświetlenia: 15136
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27924
18
komentarze: 6 | wyświetlenia: 3921
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19409
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska