JustPaste.it

3 najbardziej pożądane cechy marki

Jak Twoja firma powinna być postrzegana przez klientów? Jakie cechy mają jej przypisywać? Zacznij budować wizerunek Twojej marki już dziś!

Jak Twoja firma powinna być postrzegana przez klientów? Jakie cechy mają jej przypisywać? Zacznij budować wizerunek Twojej marki już dziś!

 

Zależy to przede wszystkim od branży, w której działasz. Salon jubilerski z pewnością ucieszy etykietka „ekskluzywny”. Drukarnia zyska, jeżeli klienci będą potrzegać ją jako „błyskawicznie realizującą zlecenia”. Kwiaciarnia będzie zabiegać o miano „kopalni pomysłów” na bukiety.

Czy są jednak jakieś cechy, z którymi chciałaby być kojarzona każda z tych firm?

Trzy skojarzenia, które Twoja marka powinna wywoływać w umyśle klienta to:

  • wiarygodna,
  • przyjazna,
  • zaangażowana.

Kiedy przedsiębiorca pojawia się na rynku, musi udowodnić, że jest uczciwy. Świetnie widać to na Allegro – jeżeli nie masz żadnego pozytywnego komentarza (albo jeżeli masz jakieś negatywne), część klientów nie kupi u Ciebie. Dlatego m.in. warto wieszać na ścianie w firmie wszelkie certyfikaty, dyplomy itp., a na stronie internetowej podawać nie tylko adres i telefon, ale też NIP, REGON i wszelkie inne dane identyfikacyjne.

Stawiaj na otwartość. Nieważne, czy sprzedajesz swoje towary lub usługi osobom prywatnym czy firmom, zawsze jest to kontakt człowieka z człowiekiem. Standardowe procedury obsługi klienta kojarzą się z koncernami, których nikt nie lubi. Nie unikaj kontaktów z klientami, słuchaj co mówią, dziękuj za wskazówki i opinie i jeżeli tylko uznasz je za sensowne, stosuj. A jeżeli chcesz patrzyć na klienta tylko przez pryzmat pieniędzy, które ma u Ciebie zostawić, lepiej zatrudnij się w banku. Albo w ZUS–ie.

Klienci cenią firmy, które są ekspertami w swojej dziedzinie i pracują z pasją. Nie bez powodu ulubionym hasłem amerykańskich przedsiębiorców jest „We care!”. Znacznie łatwiej będzie Ci zdobywać klientów, jeżeli będą wierzyć, że tę samą pracę wykonywałbyś dla nich z taką samą energią za darmo, gdyby nie to, że musisz jednak z czegoś żyć. Jak ich do tego przekonać? Najłatwiej – szczerością. Wybierz więc sobie taką branżę, która naprawdę Cię kręci.

Marek Jankowski
www.MalaWielkaFirma.pl

 

Źródło: http://www.malawielkafirma.pl/2009/01/3-pozadane-cechy-marki/

Licencja: Creative Commons