Login lub e-mail Hasło   

Czy kochasz swój kraj, Polskę?

W hołdzie wszystkim Polakom walczącym o wolną ojczyznę. Patriotyzm zrodzi się, gdy Polska znowu przestanie istnieć?
Wyświetlenia: 16.335 Zamieszczono 18/01/2009

Otwórzcie ten soundtrack jeśli możecie i przeczytajcie ten artykuł...  Muzyka doda wyrazu do tych słów.


Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz...


Czy znasz kolejną zwrotkę? Przecież to tekst hymnu Twojego państwa...

Z badań wynika , że ponad 70 % Polaków nie zna w pełni tekstu Mazurka Dąbrowskiego.


Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz...

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany —
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.

Marsz, marsz...


Chciałem dziś wyrazić ubolewanie na temat naszego zanikającego coraz bardziej  patriotyzmu. Niestety ale jest to zimny fakt. Uczucie Polskości, tożsamości narodowej znika wśród młodych Polaków. Jedynie starsze pokolenie nadal w sobie odczuwa miłość do kraju Mieszka.

Uważam , że pomysł Pana Giertycha na temat wprowadzenia lekcji wychowania obywatelskiego był ideą bardzo dobrą.

Zauważmy jak na przekroju dziejów kształtowała się nasza tożsamość narodowa.

Zawsze byliśmy dzielnym narodem, który zawsze stawał czołu oprawcy, dzielność Polaka była znana prawie wszędzie. Duma z Polskości, siła szponów białego orła w naszych sercach pobudzała nas do walki. Czy wszyscy z Was pamiętacie ile bitew przeżyli nasi przodkowie?

Czy potraficie powiedzieć kilka słów na temat tych starć ?

Cedynia, 24 VI 972,   Legnica, 9 IV 1241 ?GRUNWALD, 15 VII 1410  ,Kircholm, 27 IX 1605 , Kłuszyn, 4 VII 1610  , Wiedeń, 12 IX 1683,   Bitwa warszawska, 12−25 VIII 1920 ,Bzura, 9−20 IX 1939  .


Prawdopodobnie tylko Grunwald.

Jesli tak to powinnieneś/ powinnaś się wstydzić!!!

Wyobrazcie sobie ile trzeba odwagi, oddania, męstwa by iść na walke w której mozna polec.

Ile trzeba oddania dla własnego narodu, miłości dla swego kraju. Co się dzieje ze współczesnym światem?

Przed globalizację dzieci myślą tylko o show gwiazdach, nie interesuje ich historia, poczucie tożsamości narodowej. Nie odczuwają zainteresowania własną historią, nie chcą wiedzieć dlaczego , jak i kto doprowadził do tego , że żyjemy w państwie nazywanym Polską.

Dlaczego tak jest???

Gdzie duch patriotyzmu??

Cedynia, 24 VI 972 − pierwsza w historii Polski znana z miejsca i daty bitwa

Legnica, 9 IV 1241 − klęska pod Legnicą na kilkadziesiąt lat zahamowała działania zjednoczeniowe kraju

GRUNWALD, 15 VII 1410 − tej bitwy reklamować chyba nie trzeba

Kircholm, 27 IX 1605 − najwspanialsze zwycięstwo wojska polskiego w historii.

Kłuszyn, 4 VII 1610 − zwycięstwo Polaków pozwoliło na wkroczenie Żółkiewskiego do Moskwy i opanowanie Kremla.

Wiedeń, 12 IX 1683 − ostatnie przed rozbiorami wielkie zwycięstwo wojsk polskich

Bitwa warszawska, 12−25 VIII 1920 − przez Edgara Vincentego D'Abernona uznanana za 18 najważniejszą bitwę w  historii świata.

Bzura, 9−20 IX 1939 − największa bitwa wojny obronnej.


Nie probujcie wmawiać iż dużo osób jest patriotami. Zauważcie, że sami dla siebie bywami tak przeokrutni!

Po to nasi pradziadowie walczyli do ostaniej krwi byśmy teraz sami między sobą walczyli?

Po to np: żołnierze AK walczyli w imię Polski by teraz jako starsze osoby być szykanowane przez młodzież z racji starości- 'patrz idzie staruch'.  WSTYD!

Gdzie duch prawdziewego Polaka brata. Skąd, kiedy i gdzie pojawiła się ta fobia, dewiacja społeczna i wrogość do własnego brata Polaka?


Na dodatek ostatnio panuje moda na negowanie Polskości. Polska jest synonimem ubóstwa, Polak to pijak.

Ale to wynik naszej działalności sprzed kilkunastu lat!! Zobaczcie jak rujnujemy  to co było budowane przez stulecia.

Ile Polaków to wybitne jednostki na skale globalną:

Jan Paweł II, Lech Wałęsa, Józef Piłsudski, Tadeusz Kościuszko, Stefan Batory, Jan Sobieski,  Adam Mickiewicz, Czesław Miłosz,  Henryk SIenkiewicz,  Fryderyk Chopin, Krzysztof Penderecki.  Mikołaj Kopernik, Maria Curie - Skłodowska.


Co się stało z językiem ojczystym?  Niektórzy nie potrafią się wyrażać  i pisać poprawnie po Polsku. Przekleństwa, agresja,alkohol...czy Wy tego nie widzicie?!


Gdzie się podział duch Rejtana...

Co przyniósł nam dzisiejszy świat? Śmiech, drwinę i manipulację z naszego kraju...


Wśród Polaków wykształciło się bardzo silne poczucie przynależności narodowej i przywiązanie do rodaków. Te uczucia przyczyniały się do wybuchów powstań i walk o niepodległość.  W dziejach naszych jednym z takich burzliwych okresów, był czas zaborów przypadający na lata 1795-1918. Klęska powstania kościuszkowskiego (16 listopada 1794 r.) została zakończona III rozbiorem ( 3 stycznia 1795)- państwo, którego początki sięgały X wieku, zniknęło z mapy Europy. Przestało istnieć wojsko polskie, uległ likwidacji sejm i sejmiki ziemskie, a miejsce tymczasowych władz okupacyjnych zajęła administracja państw zaborczych. Dotychczasowy symbol państwa polskiego- zamek królewski na Wawelu- zamieniony został na koszary, a znajdujące się tam insygnia koronacyjne Prusacy wywieźli do Berlina... Zaborcy starali się, aby Polacy ulegli wynarodowieniu, ale mimo to, ich poczucie tożsamości narodowej nie zniknęło. Czy to nie piękne??

Masowo powstawały różne tajne i jawne stowarzyszenia, partie polityczne roztrząsające sprawę niepodległości Polski. Ostatecznie dopiero po I wojnie światowej, państwo polskie zostało wskrzeszone ( jesień 1918r.). Dzień 11 listopada uznawany jest za święto narodowe, ponieważ wtedy Polska odzyskała niepodległość.


Pierwsza wojna światowa zakończyła się podpisaniem rozejmu w Compiegne 11 listopada 1918 r. I tak, zgodnie z postanowieniami Konferencji Paryskiej, powstała Polska. Tego dnia ogłoszono niepodległość państwa polskiego.
Z tego, co zostało napisane powyżej, można wywnioskować, że losy Polaków w okresie zaborów, nie były proste. Wręcz przeciwnie- przez te wszystkie lata musieli się oni zmagać z okrutnym traktowaniem przez zaborców. Państwa te za wszelką cenę dążyły do wynarodowienia Polaków, do zniszczenia ich poczucia tożsamości narodowej oraz do wzbudzenia posłuszeństwa względem nowych władz. Polacy mimo to nie poddali się. Charakteryzowali się wielkim uporem w dążeniu do odzyskania niepodległości.
Ogromne znaczenie w tych dążeniach miały Legiony Polskie, w których walczyło ok. 35 tys. żołnierzy. Stały się one szkołą demokracji i patriotyzmu. W ciągu nieustannych, trudnych walk prowadzonych przez Legiony zdobywała doświadczenie kadra dowódcza i oficerska. Czyn legionowy zaowocował rozbudzeniem świadomości narodowej Polaków oraz pobudzeniem ich dążeń niepodległościowych. Jego symbolem stał się dla wielu pokoleń „Mazurek Dąbrowskiego”.

W historii polskich ruchów narodowowyzwoleńczych także Powstanie Listopadowe zajęło poczesne miejsce. Polacy ulegli, ale przez osiem miesięcy walczyli z armią, uważaną za najsilniejszą w Europie. Żołnierze polscy wykazali imponującą odwagę i wartości bojowe, choć nie byli dobrze dowodzeni. Powstanie Listopadowe miało szlachecki charakter. Wyzwoliło siły narodu w niespotykanym dotąd stopniu. Prasa, broszury polityczne, poezja powstańcza, kazania księży pobudziły życie duchowe walczących Polaków.

Polacy próbowali na przeróżne sposoby odzyskać niepodległość, czekali latami na dogodny moment, aż w końcu taki się zjawił. Wybuch I wojny światowej był dla nich kluczowym rozwiązaniem. Mimo sporów między ugrupowaniami, ostatecznie wygrali- 11 listopada 1918 r. po wieloletnich zmaganiach, odzyskali niepodległość. Najbardziej przyczynił się do tego generał Józef Piłsudski.


Od wieków nasz naród był zmuszany do nieustannej walki min. z Niemcami czy Rosjanami. Wywozy na Syberie czy fakt wojen  światowych , który miał doprowadzić do zniknięcia państwa Polskiego. Podczas wojen światowych Niemcy napadali na nasze miasta  i wsie. Gwałcone nasze kobiety, zabijano naszych młodych Polaków. Znane są przypadki podpalanie chłopów w stodołach, rzucania noworodkami o mury. Miasta miały być zniszczone doszczętnie.

Katyń?


Obozy koncentracyjne?

Egzystujemy dzięki mobilizacji i energi patriotyzmu.




Ducha walki i Patriotyzmu może pozazdrościć nam cały świat!    

Upór, determinacja, ogromne piękno wnętrza.

Gdzie się podziały te ideały, te idee walki o wolność? Tak nagle znikneły? Teraz jesteśmy sobie wrogami na ulicy?

Nie potrafimy pomóc potrzebującemu, patrzymy na innych z pogardą! Polacy co się z nami dzieje!!


Najbardziej niepokojący jest stan naszej młodej generacji. To generacja światowa a nie państwowa.

Zobaczcie jak uczucie tożsamości narodowej zostało zabite przez media, globalizację...


Czy czujesz siłę bycia Polakiem? Czy wiesz ile nasz kraj i jego obywatele przecierpieli przez stulecia??

Napady, agresje, chęć podporządkowania, wyeliminowania ale przetrwaliśmy!

Teraz atakują nas w sensie politycznym...Rosja ma nadal imperialne ciąguty,  Niemcy gardzą nami.

Sojusznika szukamy w Stanach Zjednoczonych.


Reasumując. Zobaczcie siłę Polskości, moc jego ducha. Przez stulecia byliśmy atakowani. Nie istnieliśmy jako państwo przez fakt rozbiorów. Byliśmy atakowani przez silniejszych Niemców, niszczono doszczętnie nasze miasta, zabijano nasze kobiety i dzieci. Dzielni mężowie, jak i kobiety a nawet dzieci nie bali się podjąć walki. Poddanie się było pomysłem nie mozliwym. 

Jesteśmy jedną wielką rodziną , która tyle wycierpiała... Dlaczego teraz tego u tak wielu z nas tego nie widać?

Dlaczego brat bratu wilkiem?  Ale jakże miło usłyszeć na obczyźnie polski język np: w metrze.

 

Czy patrotyzm zrodzi się gdy znów jako państwo przestaniemy istnieć?

 

 

http://pl.youtube.com/watch?v=kQUqavrGbvE


Zmieńmy to... w hołdzie wszystkim Polakom walczącym o wolną ojczyznę.

Podobne artykuły


19
komentarze: 47 | wyświetlenia: 2008
15
komentarze: 13 | wyświetlenia: 2181
15
komentarze: 16 | wyświetlenia: 386
15
komentarze: 16 | wyświetlenia: 1328
14
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1341
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1113
14
komentarze: 22 | wyświetlenia: 1291
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 2096
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 469
13
komentarze: 12 | wyświetlenia: 973
13
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1092
13
komentarze: 221 | wyświetlenia: 805
 
Autor
Artykuł



Nazywanie bitwy pod Legnicą klęską Polski i procesów zjednoczeniowych to nie jest tylko błąd. To autentyczna manipulacja. A może nie uważało się na lekcjach historii ?
Czy możemy mówić o czymś takim jak naród polski za czasów Mieszka I ? Moim zdaniem nie możemy. Ustrój feudalny i państwo narodowe wzajemnie się wykluczają.
Patriotyzm nauczany w szkołach. Czy to miał być jakiś ponury ż ...  wyświetl więcej

Zaolzie było polskie i w 1918 ugadaliśmy się z Czechosłowacją o jego podziale, jednak w 1919 roku oni wkroczyli z armią i zabrali wszystko - bronić się nie dało, bo mieliśmy problem na wschodzie przecież... Wileńszczyzna? 90% mieszkańców było Polakami. W Wilnie do 1945 roku Polacy to ok. 92% ludności. Akcja Wisła - o Wołyniu i UPA się nie słyszało? 150-200 tys. Polaków zarzynali (dosłownie) i po w ...  wyświetl więcej

Jeśli zamiast uczyć się historii, poprzestaje się na bezmyślnym powielaniu "teorii" uparcie forsowanych przez oszołomów, otrzymuje się taki komentarz jak powyższy. Biegiem do szkoły MARSZ! Może jeszcze nie jest zbyt późno(na naukę oczywiście)?

A jeśli kosztem prawdy liże się tyłki sąsiadom, u których bandyci i oprawcy są bohaterami, to nie dziwię się, że powstają takie komentarze, jak powyższy.

Ty się lecz człowieku. Sam idź do szkoły, bo o historii nie masz zielonego pojęcia głupcze.
Swoim postem poprostu się zbłaźniłeś.

Lisowczycy to banda jak najbardziej wierząca w polskie ideały, bur...el , chaos , bezprawie i nam nic nie potrzeba wy mieć nie będziecie ;P o nich na historii nie uczą a szkoda bo to akurat 1 z wielu przykładów pokazujących jacy polacy są naprawdę. (ćwiczenie żydów w walkach partyzantki.... wojna secesyjna w USA my kochamy bur...el.

Mieszko I ....... Feudalizm? kuś...a chłopie o lisowczyka

...  wyświetl więcej

Co do artykułu: Zawsze byliśmy sobie wrogami na ulicy, dlatego jak ktoś inny tu wchodzil to zaraz uciekal bo znajomi walce byliśmy zawsze. A te walki to o co były o język? który zmienia się co pokolenie, ktorego coraz mniej używamy i znamy, a który zawsze w rożnych zakątkach kraju był inny. Tak więc ke ty mnie tu szprechasz idz statki spuścić. (tak mniej wiecej poznaniak mówi babie żeby mu nie mar ...  wyświetl więcej

  ,  18/01/2009

Nie pytaj co myśmy zrobili dla kraju, ale do Ty zrobiłeś dla niego... poza narzekaniem.
--
Mazurka Dąbrowskiego nie zna nie tylko jakaś część Polaków, ale niektórzy tzw. najważniejsi Polacy w kraju a patriotyzm jest bardzo złożoną i indywidualną sprawą. Niestety w formie patologicznej przybiera postać takich właśnie apeli-artykułów (który nawiasem mówiąc jest tak samo przemyślany jak większość naszych powstań).

  tired  (www),  18/01/2009

Nie należę do osób odczuwających miłość do Ojczyzny. Dla mnie nie ma to najmniejszej wartości. Przyznaję, że zaskakuje mnie brak patriotyzmu, który nie jest niczym umotywowany.

Ja również podzielam opinię autora tekstu. Fakt patriotyzm zanika. Jednak jestem krytycznie nastawiony do lekcji patriotyzmu. Niby kto miałby wykładać ?? Giertych i ludzie z LPR??kombatanci z AK??zresztą nie ma ich aż tylu aby w każdej szkole znalazł się jeden taki nauczyciel. Dodatkowe kursy z patriotyzmu dla obecnych nauczycieli??
Wybaczcie, ale też sobie tego nie wyobrażam, że załóżmy ko ...  wyświetl więcej

  Mat87,  18/01/2009

Autor ma w większości rację, ale najzabawniejsze jest to, że globalizacja w niczym nie przeszkadza patriotyzmowi. Warto spojrzeć na USA, Niemcy, Rosję gdzie ludzie utożsamiają się z narodem w różnorodny sposób. Fakt są to lub były mocarstwa. Polska kiedyś też była mocarstwem Europy Środkowo-wschodniej. Według mnie problem leży nie gdzie indziej a w społeczeństwie. Społeczeństwo jest jakie jest, ni ...  wyświetl więcej

Biorąc pod uwagę że wciąż żyję, w kraju znanym jako Polska, mogę stwierdzić że Otto nieco przesadził. Jednak tylko niewiele :) A najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że każdy z apelujących o "patriotyzm" co innego ma na myśli, najczęściej nacjonalizm z ładniejszą nazwą.

  Mat87,  18/01/2009

Racja, zwykle tak jest. Niemniej z punktu widzenia historii Polski-tym czym byliśmy a czym jesteśmy teraz-to "wrak państwa" bo tak to trzeba nazwać, niepotrafiący w skuteczny sposób poradzić sobie z takimi problemami jak bezrobocie czy korupcja. Może dlatego część ludzi wyzwala w sobie często negatywne emocje i wcale im się nie dziwie..:)

Ja wiem kim byłem i kim jestem. To czym/kim byli ludzie którzy żyli tutaj przede mną to już zupełnie inna historia. W imię czego mam się za nich wstydzić czy być dumny z ich poczynań ? Przecież oni wszystko to robili z własnych powodów, szlachetnych lub podłych, z pewnością jednak ja nie mam z tym nic wspólnego. Nic nas nie łączy z wyjątkiem zamieszkiwania kawałka naszej planety który obecnie nazy ...  wyświetl więcej

  Mat87,  18/01/2009

Rozumiem, że jesteś obcokrajowcem, który zamieszkał w kraju o nazwie Rzeczpospolita Polska. Jeżeli tak jest to wszystko w porządku. Jeśli jednak Twoi przodkowie byli chociaż po części Polakami, Ty także jesteś częścią tej społeczności i losy tego kraju nie powinny być Ci obojętne...

OBECNE losy tego kraju nie są mi całkowicie obojętne. Co jednak, na wszystkich bogów, mają z tym wspólnego ludzie którzy żyli w tym kraju np 500 lat temu ?

Ze strony mamy rodzina wywodzi się podobno z Grecji (ponad wiek temu), ze strony ojca to raczej Polacy, sądząc z nazwiska, chłopi.

  Mat87,  18/01/2009

Ci ludzie, którzy żyli 500, 700, czy 100 lat temu, którzy zapisali się na kartach historii jako bohaterowie, swoim postępowaniem pomogli m.in. w zwyciężeniu wielu przełomowych bitew, które powiedzmy pozwoliły Rzeczpospolitej pozostać suwerennym państwem. To z kolei spowodowało, że dzisiaj mamy przynajmniej w teorii Polskę niepodległą. Na obecne losy kraju już nie mają wpływu ale bez nich tego kraj ...  wyświetl więcej

Zrozum, gdyby ci ludzie o których wspominasz postąpili inaczej, urodziłbym się (czy raczej mój odpowiednik w tym równoległym/alternatywnym świecie) jako Rosjanin, Niemiec, Szwed czy może jeszcze ktoś inny. Dla mnie ważniejsze jest to jaki ktoś jest jako człowiek niż to jaką etykietką oznaczono go w chwili narodzin. Uważam że gdybym nie urodził się Polakiem nie byłbym z tego powodu gorszy ani lepsz ...  wyświetl więcej

  Mat87,  18/01/2009

Rozumiem Twój punkt widzenia i masz sporo racji. Wg mnie to miałoby sens, gdyby pojęcie historii nie istniało. Warto zaznaczyć, że jeżeli jakieś społeczeństwo straci swoją tożsamość narodową, nie będzie trwało w takim stanie ale znajdzie się w granicach innego państwa (Kurdowie w Turcji, Baskowie w Hiszpanii). To z kolei doprowadzi do zmniejszenia liczby państw, ale nie liczby narodowości. Chyba, ...  wyświetl więcej

Historia poradzi sobie bez narodów, tak samo jak radzi sobie bez krucjat i inkwizycji. Wg. mnie proces konsolidacji można jedynie spowolnić, zatrzymać się go na szczęście nie da. Popatrz ile państw (państewek) istniało jeszcze 500 lat temu, a ile obecnie.
A argument pt. "poczucie wyższości" to miecz obosieczny, rozejrzyj się ilu "prawdziwych Polaków" patrzy z pogardą na "brudnych Rumunów" "Jugoli" "Turasów" czy "tych cholernych Żydów", ze o "Ruskich" nie wspomnę.

  Mat87,  18/01/2009

Czy na szczęście czy na nieszczęście w obecnej chwili ciężko coś powiedzieć. Fakt faktem, liczba państw na pewno będzie się zmniejszać, zresztą na eiobie na pewno czytałeś ciekawy artykuł dotyczący globalnej dyktatury prezentujący pogląd jakoby unie kontynentalne miały w przyszłości utworzyć jedną organizację.
Gdyby istniała jedna globalna populacja rasizm teoretycznie przestałby istnieć. W ...  wyświetl więcej

Ciężko dodać coś więcej do tego co napisałeś. Pozostaje się cieszyć że zniknie jeden powód do dyskryminacji i mieć nadzieję że powstanie jak najmniej nowych. No i oczywiście nie tracić nadziei że zdążymy zobaczyć choć krok w stronę którą każdy uzna za dobrą.

  Mat87,  18/01/2009

Do Sabriny:
(...)To z kolei spowodowało, że dzisiaj mamy przynajmniej w teorii Polskę niepodległą.(...)
Zdaje sobie sprawę z tego co robi i do czego dąży UE. Tylko w teorii to tak pięknie wyglądało-unia kontynentalna, w której silniejsze gospodarczo państwa będą wspierać w rozwoju słabsze...niszcząc ich zakłady przemysłowe i wprowadzając własne przedsiębiorstwa.
Pomijając gosp ...  wyświetl więcej

  Mat87,  18/01/2009

Świat się zmieni, oby na lepsze. Liczę na to, że przyszłe globalne społeczeństwo napędzi na tyle postęp technologiczny aby dać odpowiedzi na te pytania, które dzisiaj pozostają bez odpowiedzi a z pozoru są nie do rozwiązania.

  Mat87,  19/01/2009

Grunt to optymizm sabrino
(...)Wg mnie globalizacja jest w rzeczywistości metodą na utrzymywanie tłumów w ryzach, podporządkowanych niewielkiej grupie osób. (...)
To niesie ryzyko globalnej dyktatury jednostek lub korporacji, które nie zawsze mogą mieć interesy wspólne z szeroko pojętym dobrem ogółu społeczności.
Całkiem mi to przypomina sytuacje ze świata zwierząt, zresztą na ...  wyświetl więcej

Czy ty wiesz o czym piszesz? Niszczenie patriotyzmu i popieranie unifikacji narodów to pomysł masonerii i architektów NWO.

To ci, którzy chą NWO i totalitarnego rządu światowego niszczą i wyśmiewają patriotyzm i państwa narodowe.

  swistak  (www),  18/01/2009

Patriotyzm to szacunek dla tego co najwartosciowsze w naszej historii, elitach, bohaterach .Czyli tego czym mozemy zaimponowac swiatu . Tam gdzie megalomania i poczucie wyższosci zaczyna się nacjonalizm . Tam gdzie nienawiść do innych nacji zaczyna sie faszyzm .Artykuł jest artystyczna prowokacja, odpustowym kiczem, zlepkiem stereotypów .
Prawdziwy patrioryzm jeszcze przed nami . Na razie m ...  wyświetl więcej

Jesteś osobą silnie zindoktrynowaną. Nie myl nacjonalizmu z faszyzmem. Najwidoczniej WOSu cię ine uczyli.

Nacjonaliści wielu państw współpracują ze sobą, ale domagają się krajów narodowych, ponieważ każda nacja powinna mieszkać u siebie. W przeciwnym razie rodzą się konflikty etniczne i rasowe, a narody giną. Nacjonaliści nigdy nie nawoływali do mordowania innych narodów, są wierzący i sza

...  wyświetl więcej

  ,  09/02/2009

Ubolewasz Autorze, że zanika poczucie polskości, które Ty używasz zamiennie z patriotyzmem. Więc powiem jak ja to widzę: Patriota: osoba pracująca dla dobra swojego kraju (czyli legalnie), uczciwie płacąca podatki, nie łamiąca obowiązującego prawa, uczestnicząca w wyborach. Przy tej opcji nie mam nic sobie do zarzucenia. Jeśli chodzi o poczucie polskości: niestety, ale jakoś utożsamianie się z otoczeniem prezydenta RP (Gosiewski, Kaczyński nr 2) jakoś mi nie leży....

  AlChemik,  09/02/2009

A ja jednak wychodzę z założenia że nie warto patrzeć w przeszłość, lecz w przyszłość i stawiać bardziej na rozwój państwa niż wiecznie wspominać jak to Polacy walczyli za nasz kraj, bo w taki sposób robi się dwa kroki do przodu a jeden w tył. Na chwilę obecną nie mam podstaw by być dumnym ze swojego kraju/narodu.
Każde nasz święto narodowe wygląda jak żałoba, nic dziwnego że większości naw ...  wyświetl więcej

Mylisz się. Historię Polski trzeba znać na blachę. Należy wychować pokolenia patriotów.

Pamiętaj, że przeszłość świadczy o przyszłości, a historia jest nauczycielką życia.

Jestem za tym, aby obowiązkowo uczyć dzieci w szkołach patriotyzmu (bez ocen i sprawdzianów oczywiście). W epoce kosmopolityzmu i niszczenia moralności i człowieczeństwa coś, co daje młodemu człowiekowi honor i uczy go tradycji jest bardzo potrzebne.

  Max King,  09/02/2009

Nie jestem patriotą. Nie jestem, nie byłem i nie zamierzam. Mam kochać Polskę bo akurat tutaj się urodziłem? Dla mnie to paranoja... Mógłbym kochać Polskę gdybym prawdziwym wysiłkiem zdobył obywatelstwo - bo by mi na tym zależało. Wtedy mógłbym być dumnym Polakiem. Ale jestem tylko człowiekiem z etykietką "Polak". Mi to po prostu zwisa. Czemu mam wspominać dzieje akurat TEGO kraju? Na świecie dużo ...  wyświetl więcej

podpisuję się obiema rękami pod tym postem :)

  Age  (www),  09/02/2009

Do Max King the Atheist. Właściwie tym tekstem (swoja postawą) potwierdziłeś złą opinię o Polakach... Jeśli wstydzisz się być Polakiem to znaczy, że nie akceptujesz kawałka siebie. Jeśli wstydzisz się słów, które padają z ust innych Polaków to czemu głośno nie powiesz jako Polak tego co uważasz za prawdę? Jeśli nie chcesz być Polakiem to zrzeknij się obywatelstwa i wystąp o inne obywatelstwo lub zapomnij, że nim jesteś i wstrzymaj się od tendencyjnej krytyki. To smutne...

Brak słów, ręce opadają, włosy łysieją i miodek kapie z uszu jak się to czyta -.- Dla mnie ważniejsze od tego, że jestem Polakiem jest to, że jestem człowiekiem. A ty gadasz takie bzdury, że normalnie RZAL.PE-EL

  Age  (www),  10/02/2009

Nie znoszę użalania się nad sobą, które uskuteczniłeś w poprzednim komentarzu, więc zareagowałam. Nie lubisz czegoś dobra wolno Ci, zrób coś, żeby nie mieć z tym do czynienia, ale użalać się nad tym, wstydzić to jakieś kuriozalne odczucia i do tego nikomu niepotrzebne. Nie uważam, że należy ginąć lub zabijać w imię ideałów. Nie sądzę abym walczyła z kimkolwiek o cokolwiek, więc pod tym względem sp ...  wyświetl więcej

@ Max King the Atheist "Mógłbym się cieszyć z tego że urodziłem się w Polsce. Ale się nie cieszę, bo Polacy to banda kombinatorów i w większości pijaków, którzy porządnego rządu wybrać nie potrafią" - a kogo tu wybrać jak złodziej bandytę oszustem pogania .Jakbyś nie wybierał scenariusz ten sam

Wiesz dlaczego ja jestem dumny z bycia Polakiem? Bo nie wierzę w stereotypy tak jak ty. Nie jestem przepełniony nienawiścią do swoich tak jak większość antypatriotów. W przeciwieństwie do ciebie nie daję sobą manipulować.

Z kolei lewacy, antypatrioci i kosmopolici są przeważnie jednostkami, które wyzybyły się moralności, stoczyły się do niskiego poziomu. Obce są im pojęcia, które uszlachet

...  wyświetl więcej

Nie uważam, aby znajomość dat historycznych oznaczała czyjś patriotyzm. Warte zapamiętania daty to przede wszystkim bitwa pod Grunwaldem, oraz dzień Niepodległości. Jeśli chociaż te dwie daty wszyscy będziemy znali to będzie już byłby sukces. Jednak tak jak jedne z poprzedników napisał, to się nazywa nacjonalizm nie patriotyzm.
Jeśli chodzi zaś o szacunek, braterstwo wobec Polaków, to już r ...  wyświetl więcej

Max King the Atheist,

Wyobraz sobie teraz, że Polska staje znów w obliczu rozbiorów, wojny. Czy bez patrzenia na kosekwencje nie siegnałbyś po broń i bronil granic do ostatniej kropli ? Potrafiłbyś zapewne walczyc o swoje podwórko gdyby koparka chciała tam zniszczyć piaskowinice. Polska to ogromne podwórko. Wyobraz sobie ile krwi przelano, ile slow wypowiedziano, ile aktow heroizmu ma ta

...  wyświetl więcej

Nie walczyłbym. Za inne państwa też przelewano krew. Poza tym w chwili obecnej Polska nie jest warta więcej niż takie np Czechy czy Słowacja. Mógłbym walczyć za ludzi - gdyby ludzie potrzebowali pomocy, walczyłbym. Ale nie przeciwko ludziom - bo sam jestem człowiekiem.

Jakimże ty jesteś człowiekiem, który będzie zabijał innego człowieka? Który straci swoje własne wartości biorące się z pod

...  wyświetl więcej

za rodaków nigdy bym własnej krwi nie przelał.

Gdyby nie patrioci i ludzie walczący za ojczyznę dziś mógłbyś urodzić się w niewoli niemieckiej i skończyć w obozie koncentracyjnym.

Mniej szacunek dla ludzi, którzy walczyli za ojczyznę. Dzięki nim masz dzisiaj spokojny kraj.

Jestem pacyfistą. Owszem, bronił bym kraj tak jak bronilismy go podczas wojen swiatowych.
Natura ludzka jest zezwierzecona przeokrutnie u niektorych narodow- typoym przykladem są Niemcy.
Czułbym się spełniony walcząc przeciwko złu vel germanski atak. Zle jest aktualnie w naszym kraju,
Dewiacje spoleczne, krzywy kregoslup moralny, bieda, brak drog, zle szkolnictow, niskie wypla ...  wyświetl więcej

Nie ranimy Polski. Polska to nie jest w żadnym sensie istota. Polska to tylko miejsce na mapie.

Ale zgadzam się, że walczyłbym ze złem. Pytanie tylko, co było by złe? Ich atak czy nasza obrona? W dzisiejszych czasach nigdy nie wiesz. Wolałbym już walczyć w podziemnym ruchu oporu. Nie jestem żołnierzem. Agentem już bardziej.

Ale na pewno nie zaakceptowałbym podziału My - dobrzy kontra Oni - źli.

  AlChemik,  10/02/2009

"Nie ranmy Polski za złą terazniejszosc spowodowaną zmierzchem minionego upadlego systemu, docenmy przeszlosc i historie.. "

Dlaczego mamy doceniać przeszłość ?? Nie potrafię tego zrozumieć, teraz mamy 2009 rok a Polska przez nasz rząd jest coraz bardziej pogrążana. Czy te powoływanie się wg Ciebie ma usprawiedliwiać obecny stan Polski ?
Gdyby nasz rząd porządnie wziął się za szkoln

...  wyświetl więcej

Dobry punkt (błagam niech ktoś znajdzie dobre tłumaczenie dla "good point") z tym rządem - my mamy troszczyć się o Polskę podczas gdy dla nich to tylko świetna maszynka do zarabiania pieniędzy... zwłaszcza że to oni zwykle wygłaszają podniosłe hasła dotyczące patriotyzmu i wartości...

  boskaagatka  (www),  24/04/2010

good point - trafna/celna uwaga/spostrzeżenie
Język angielski jest uboższy od polskiego w zakresie słownictwa i gramatyki, warto o tym pomyśleć przed użyciem angielskich wstawek w wypowiedziach po polsku.

Historia to przeszłość. Należy znać przeszłość, aby nie popełnić kolejny raz tych samych błędów.

Historia pozwala nam przypomnieć to, że jesteśmy Polakami. Bez niej nasz naród by umarł, dlatego należy ją znać.

bronisz sie z przymusu, atak i agresja jest zaplanowana.
Oby nie było kolejnego konfliktu i siegania po bron choc w dziesiejszych czasach wszystko jest mozliwe.
Tylko zapewne teraz to kwestia kilki rakiet i bomb.
Coz, do BOJU POLSKO!

Walcz z wszystkim co niszczy naszą narodową więz!
Walcz z wszystkim co obcej fladze dziś oddaje cześc!

Nie ma przyszłości bez pamięci przeszłości.
Dziś historia (tak mocno zakłamana w mediach) się powtarza i tracimy suwerennośc naszego kraju.

Żal mam do moich dziadków że walczyli o wyzwolenie,gdyby dzisiaj żyli napewno by sobie w brodę pluli a ja bym się z pewnością zapytał:Co to źle wam się żyło w Galicji?Bylibyśmy dzisiaj austriakami,mieszkalibyśmy w Austrii i co źle by nam było?w polsce jest lepiej?Przynajmniej niemiecki byśmy znali.Do tych co mówią o walce za ojczyznę, o co tak naprawdę walczyć?wszystko już sprzedane,o domy których ...  wyświetl więcej

Swoją drogą właśnie zauważyłem... Może dla niektórych wyda się to nieistotne, niektórzy w ogóle nie załapią ironii... Ale mam zainstalowany dodatek do FireFoksa, FlagFox jak się nie mylę, który pokazuje malutką flagę w pasku adresu.

Trochę dziwnie wygląda:
http://eiba.pl/2090
Obok którego widnieje niemiecka

...  wyświetl więcej

Jesteś pewien że to nie jest flaga holenderska? WHOIS zdaje się coś takiego sugerować. Jeśli zaś ten dodatek działa w oparciu o GEOIP to jego wiarygodność jest, oględnie mówiąc, niewysoka.

A jednak Niemcy. Wygląda na to że ten serwis jest hostowany na serwerach niemieckiego operatora.
http://www.hetzner.de/

  Ivi,  25/12/2009

Polak Polakowi często wilkiem za granicą.
Jakos co niektórzy nie potrafią traktować rodaków z szacunkiem

Max King ma takie poglądy jak ci przeklęci iluminaci/masoni. To oni wychowują sobie antypatriotyczne pokolenia, po to aby zniszczyć państwa narodowe i stowrzyć państwo globalne, totalitarne. Dlatego trzeba wspierać patriotyzm.

Oto kim są iluminaci i czym jest NWO:

http://www.kki.pl/piojar/polem(...)an.html

...  wyświetl więcej

Jest coś takiego jak błędny patriotyzm. Oczywiście ważne jest aby mieć swą dumę zarówno w głowie jak i w sercu. Mówią nam że trzeba znać historię swojego narodu, niestety historia której ucza nas jest w większym stopniu zaklamana. Kto przyczynił się do zabójstwa Gabriela Narutowicza? Dlaczego tak mało mówi się o Romanie Dmowskim ? Jeśli komuś zależy to odnajdzie prawdę. To nie podziwianie godła, c ...  wyświetl więcej

Prwne rzeczy są tu dyskusyjne, ale ogólne przesłanie, które rozumiem jako bądźcie sobie braćmi, wspierajcie się i bądźcie dumni z tego, że jesteście Polakami, godne poparcia - powiedziałbym bądźcie dumni i wspierajcie się nawet jesli macie inne koncepcje. Nie mylmy też pojęć państwo, naród, ojczyzna bo nie są one, ani nie były nigdy synonimami - mają i miały one dla nas słowian zupełnie odmienne z ...  wyświetl więcej

No ładnie – jeśli mam być dumny z tego, że mój naród tak dzielnie bił politycznego wroga, to wolę być ponadnarodowcem albo bezpaństwowcem.
Chrystus też nie stawał w obronie swego narodu Żydowskiego; przynajmniej nie w taki sposób jaki oni wtedy rozumieli za "patriotyczny". A do ilu z niby-wierzących Chrześcijan (czytaj: kościołochodzących Polaków) powyższy artykuł celnie przemówił i połechtał ich narodową dumę? No!?
Obłuda i tyle, ech…



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska