Login lub e-mail Hasło   

Jak uczyć się efektywniej nic nie robiąc?

Tajemnica, którą chciałby posiąść każdy uczeń.
Wyświetlenia: 1.253 Zamieszczono 06/02/2009

Mam kilka rad dla wszystkich uczniów i studentów, którzy chcą uczyć się szybciej i efektywniej.

 

Dojeżdżasz do szkoły samochodem? Zapewne nie raz słyszałeś o wypadkach spowodowanych przez kierowców, którzy zasnęli za kierownicą. Niedostatek snu nie powoduje jedynie fizycznego zmęczenia, brak snu wpływa przede wszystkim na nasz mózg.

 

Brak snu zaburza nasze zdolności do skupienia uwagi, abstrakcyjnego myślenia, kreatywności, komunikatywności i wiele, wiele innych. Na pewno doświadczyłeś tych przykrych symptomów po zarwanej nocy. Śpiąc przykładowo 2 godziny przed pójściem do szkoły, narażasz się na ekstremalne działanie tych nieprzyjemnych odczuć. Jednak śpiąc nawet pół godziny mniej niż potrzebuje Twój organizm, tygodniowo tworzysz 3,5 godzinny deficyt snu. Twój organizm próbuje się zregenerować w ciągu dnia co niestety nie nie jest możliwe. Stąd biorą się zaburzenia uwagi, apatia, niemożność skupienia się na słowach nauczyciela.

 

Badania jasno dowodzą, że około 85% uczniów i studentów cierpi z powodu niedoboru snu. Jaką wiec wartość uznaje się prawidłową? Każdy człowiek potrzebuje innej dawki snu, jednak przyjmuje się, że średnia to około 8 godzin. Jeżeli szacunki są prawidłowe to jedyną rzeczą, którą musisz zrobić by osiągać lepsze wyniki w nauce od 85% uczniów jest... leżenie w łóżku, relaks i dłuższe spanie.

 

Ogrom ludzi nie przejmuje się długością i jakością snu prowadząc bardzo wyczerpujący i zabiegany tryb życia. Nie popełnij ich błędu. Taki intensywny tryb życia wypala człowieka, życie w ciągłym stresie powoduje wiele powikłań zarówno fizycznych jak psychicznych. W skrajnych przypadkach może prowadzić do chorób serca i depresji.

Jeżeli uważasz, że śpisz za mało zmień to natychmiast, pójście do łóżka pół godziny wcześniej nie jest wielkim wyrzeczeniem lub utrudnieniem. Jeżeli masz problemy z zasypianiem zadbaj o odpowiednie warunki. Wygodne łóżko to podstawa, możesz także zainteresować się muzyką relaksacyjną łagodnie popychającą Cię w objęcia morfeusza.

 

Rezultaty powinny być widoczne natychmiast. Oceny pójdą w górę z powody większej jakości pracy, którą wkładasz w codzienną naukę. Odczujesz znaczący wzrost energii, która może zostać zamieniona w bardziej efektywny wysiłek. Ponadto wstawanie pełnym energii i optymizmu pozwoli Ci być szczęśliwszą osobą.

 

--

Artykuł pochodzi z bloga Rozwiń Skrzydła

Podobne artykuły


11
komentarze: 172 | wyświetlenia: 483
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1142
8
komentarze: 0 | wyświetlenia: 281
6
komentarze: 48 | wyświetlenia: 669
6
komentarze: 81 | wyświetlenia: 315
6
komentarze: 58 | wyświetlenia: 2471
5
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1033
124
komentarze: 52 | wyświetlenia: 141779
118
komentarze: 23 | wyświetlenia: 239741
91
komentarze: 20 | wyświetlenia: 111152
90
komentarze: 29 | wyświetlenia: 122172
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  06/02/2009

a moze by tak uczeń zapadał sen zimowy

Tak... od września (października) do czerwca ;] jestem za. Niedosypianie to faktycznie problem. Walczę, ale ciężko przychodzi, bo kiedy raz się rozreguluje swój naturalny rytm, to potem nici z wcześniejszego położenia się spać, bo przewracasz się z boku na bok i nic. :)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska