Login lub e-mail Hasło   

Jak nie prowadzić marketingu szeptanego na przykładzie produktu Powermed

UWAGA: Artykuł nie służy do oczerniania jakiejkolwiek firmy, a jedynie sumuje informacje znalezione w sieci Internet. Ich interpretacja należy do czytelnika.
Wyświetlenia: 9.497 Zamieszczono 06/02/2009

Marketing szeptany (buzz marketing) odnosi się do działań, jakie podejmują firmy w celu wywołania u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie produktu, marki czy usług. Jest to dawanie ludziom powodów do rozmawiania o marce, produktach i usługach, oraz ułatwianie im nawiązania tej konwersacji.
Marketing szeptany jest cenioną formą promocji, ze względu na dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych na temat produktu, którego używali, niż np. reklamom telewizyjnym.

W praktyce ten rodzaj marketingu zwykle polega na podszywaniu się pod zadowolonych klientów, którzy dzielą się swoimi pozytywnymi spostrzeżeniami na różnych forach internetowych.

Kiedy piszę ten tekst w pokoju obok trwa prezentacja super-produktu Powermed. Jest to super-odkurzacz powietrza. Ponieważ bardziej cenię sobie informacje w Internecie, więc zamiast oglądać prezentację googluję:) Oto kilka ciekawych stronek:


1.Opinia.info.pl <- forum na którym znajduje opinia o tylko jednym produkcie:) Stworzona przez Globix.pl, Zrzut:



Co ciekawe są tam 142 opinie, wszystkie bardzo pozytywne.

Nieco dziwnym jest fakt że czas między umieszczeniem opini to zwykle 10 dni, czasem więcej, mniej, na przykład 31 lipca klienci się rozgadali, znalazłem 13 opini z tego dnia? Przypadek? Zrzut:



2. Komentuj.com.pl  <-- Strona łudząco podobna do wcześniejszej, też stworzona przez Globix.pl. Dziwne że firma, która komercyjnie tworzy strony dla firm zajęła się forum dla klientów. Kto jej zapłacił?:)



(W międzyczasie pan prezenter proponuje rodzicom czwarty prezent gratis do powermeda:)

Najlepsze jest to że po można się zarejestrować, można napisać opinię, ale mimo informacji o opublikowaniu nigdzie swojej nie znalazłem...

3. forum-rtv-agd.pl <-- W końcu jakaś ładna strona, z 255 napisanych, postów 33 to pozytywne opinie o Powermed. Szkoda że rejestracja jest "czasowo wyłączona". Link do topicu http://forum-rtv-agd.pl/index.php?topic=28.0 nie chce mi się robić zrzutu.

4. http://www.dziadostwo.eu/   <-- ktoś tworzy negatywną stronkę o Powermed, otrzymał maila o tej treści:

Witam. Piszę do Państwa w celu interwencji. Firma Powermed, pragnie zgłośić, iż używanie słów "oszustwo" oraz "łamanie prawa" w stosunku do Naszej Firmy jest bezpodstawne a wręcz niezgodne z prawem. Firma nie została postawiona w jakikolwiek stan oskarżenia, a nazywanie nas oszustami, w momencie gdy nie jest to poparte jakimkolwiek wyrokiem sądu jest nielegalne. W związku z powyższym żądamy usunięcia z Państwa forum, strony wszelkich wpisów (jeśli takie występują), w których użyto słów "oszust, oszustwo, łamanie prawa" etc. Czekamy na interwencję do północy. W przeciwnym razie bedziemy zmuszeni zgłosić sprawę do prokuratury jako oczernianie naszej firmy oraz zniesławienie. Nie mamy nic przeciwko krytyce, pod warunkiem, że nikt nie zniesławnia Firmy oraz nie wygłasza pochopnych i obraźliwych oskarżeń. W dniu jutrzejszym zgłaszamy do prawnika Firmy wszystkie fora oraz portale, które nie usuną zniesławiających komentarzy. Prosimy o szybką interwencję oraz kontakt. Z poważaniem biuro Powermed. Ps. prosimy o kontakt na adres redakcja.gazeta@powermed.pl

http://www.kurierlubelski.pl/module-forum-viewtopic-topic-1679-start-615.html   <- kolejny "niezredagowany". negatywny fragment. Wypowiedzi osób podających się za byłych pracowników


Jednak musze przyznać że szmpanem pan prezenter mnie ucieszył...

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1087
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 791
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 730
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 804
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 888
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1164
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1218
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 631
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1143
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 558
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 553
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 854
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 598
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 612
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 717
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska