Login lub e-mail Hasło   

Zarządzanie czasem - kilka wskazówek

24 godziny to wystarczająco dużo czasu by wykonać wszystkie obowiązki i cieszyć się czasem wolnym.
Wyświetlenia: 1.235 Zamieszczono 08/02/2009

Narzekasz, że 24 godziny to za mało żeby zrobić wszystko co chciałbyś? Zazdrościsz ludziom pracującym nad trudnymi projektami a mimo to mającymi czas na relaks? Mam dla Ciebie kilka rad pomocnych w efektywnym zarządzaniu czasem.

Wyznaczaj priorytety - masz kilka problemów do rozwiązania, wiele zadań do zrobienia na wczoraj więc rodzi się pytanie: od czego zacząć? Usiądź spokojnie i się zastanów co jest w danej chwili najważniejsze i wymaga najwięcej uwagi. Nie marnuj czasu na zastanawianie się nad nieprzydatnymi rzeczami. Zacznij działać od zadań najważniejszych do tych najmniej istotnych.

Skup się na pracy - każdego ranka spójrz na swój plan dnia i zaplanuj co chcesz tego dnia zrobić. Pracuj mądrze, staraj się być maksymalnie efektywny i nie daj się co chwilę rozpraszać by nie marnować cennego czasu. Skup się na celu i konsekwentnie dąż do jego wykonania.

Rób jedną rzecz na raz - po wyznaczeniu konkretnym zadaniom ich priorytetu może się okazać, że kilka z nich wymaga natychmiastowego działania. Podejmowanie się kilku zadań na raz może nas sfrustrować i odebrać chęci do dalszego działania. Musisz się pogodzić z tym, że niemożliwe jest ciągnięcie kilku spraw naraz i jedynym rozwiązaniem jest robienie ich po kolei. Ukończenie jednego projektu daje nam satysfakcję i siły do podjęcia się kolejnego.

Unikaj odkładania wszystkiego na ostatnią chwilę - podczas pracy jesteśmy skazani na zadania które czasami nas przerastają. Pod żadnym pozorem nie wolno nam takich zadań pomijać i skupić się na tych łatwiejszych. Odłożenie problemu na później go nie rozwiązuje a wręcz potęguje bo w końcu i tak będziemy musieli się z nim zmierzyć, tym razem pod presją czasu. Jeśli nie możemy sobie z czymś poradzić poprośmy o pomoc, lub poświęćmy temu zadaniu więcej czasu. Musimy mieć pewność, że problem zostanie rozwiązany. Wyrobienie w sobie nawyku odkładania wszystkiego na później przekreśla nasze szanse na właściwe zarządzanie czasem.

Naucz się mówić nie - odmawianie potrafi czasem sprawić wiele kłopotów, jednak jest to niezbędna umiejętność człowieka sukcesu. Musisz nauczyć się odmawiać, w każdej sytuacji w której uznasz to za stosowne. Ty jesteś panem swojego czasu i musisz umieć nad nim panować.

Więcej pożytecznej wiedzy w e-booku "Sukces a Praca". Tylko do 9 marca 2009 roku, można ten bestseller ściągnąć na dysk, przeczytać i dopiero później zdecydować czy w ogóle, a jeśli tak to ile, warto za niego zapłacić.

--
Wszystko co potrzebne do osiągnięcia sukcesu Samodoskonalenie i Szybka nauka

Podobne artykuły


11
komentarze: 172 | wyświetlenia: 469
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1131
8
komentarze: 0 | wyświetlenia: 253
6
komentarze: 48 | wyświetlenia: 660
6
komentarze: 81 | wyświetlenia: 293
6
komentarze: 58 | wyświetlenia: 2446
5
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1021
124
komentarze: 52 | wyświetlenia: 141764
118
komentarze: 23 | wyświetlenia: 239651
91
komentarze: 20 | wyświetlenia: 111120
90
komentarze: 29 | wyświetlenia: 122157
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska