Login lub e-mail Hasło   

Metody medytacji

Istnieje wiele różnych sposobów medytacji. Wszystkie prowadzą do tego samego celu tylko innymi drogami. Sprawdź wszystkie by zdecydować, która z nich z pasuje Ci najbardziej.
Wyświetlenia: 4.652 Zamieszczono 14/03/2009

Istnieje wiele różnych sposobów medytacji. Wszystkie prowadzą do tego samego celu, tyle że innymi drogami. Sprawdź wszystkie z nich by zdecydować, która z nich z pasuje Ci najbardziej.

Medytacja chodzona

To jeden z najprostszych sposobów medytacji dlatego, że nie izoluje tak bardzo od świata zewnętrznego. Medytując chodząc trzeba zwracać uwagę na swoje emocje i otoczenie. Znajdź 20 minut czasu i znajdź miejsce z dala od innych ludzi i dużego ruchu. Las lub łąka będą idealne. Spaceruj powoli, daj myślom krążyć swobodnie, podziwiaj zapachy i widoki natury.

Medytacja oddechu

Najszybszy sposób na medytację. Wystarczy znaleźć ciche miejsce gdzie nic nas nie rozproszy, potem zacznij oddychać głębiej niż zazwyczaj. Oddychaj głęboko, powoli i spokojnie. Jeśli to możliwe wstrzymaj oddech na 2 sekundy przed wypuszczeniem powietrza. Powtarzaj wszystko tak długo jak uważasz za stosowne. Szybko odkryjesz, że tym sposobem szybko osiągniesz stan relaksacji.

Medytacja "binaural beats"

Nowoczesny sposób medytacji. Trzeba zaopatrzyć się w nagranie, które pomaga wprowadzić się w stan relaksacji. Są to zazwyczaj relaksacyjne melodie lub dźwięki natury z wkomponowanymi dwoma różniącymi się tonami, po jednym dla każdego ucha. Mózg starając się uchwycić drobną różnicę między tymi dźwiękami zamyka się na doznania z innych zmysłów. Wprowadzenie w stan medytacji następuje niemal natychmiast. Typowa ścieżka trwa od 30 minut do jednej godziny.

Medytacja z przewodnikiem

Podobna do metody binaural beats. W tym wypadku także trzeba zdobyć nagranie, które pomaga wprowadzić się w stan medytacji. Sposób ten jest trudniejszy o tyle, że wymaga więcej zaangażowania w ten sposób. Nagranie zazwyczaj zaczyna się od muzyki relaksacyjenej, która przytowywuje do kolejnego etapu, podczas którego miły głos daje wskazówki co robić by osiągnąć stan spokoju i relaksacji.

Bez względu na to, który z tych sposobów wybierzesz na pewno przekonasz się jak bardzo są przydatne w naszym zabieganym i stresującym życiu.

--
Samodoskonalenie i Szybka nauka

Podobne artykuły


13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 945
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1630
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1430
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 735
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1214
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 736
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1404
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1339
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1621
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 412
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 929
11
komentarze: 124 | wyświetlenia: 757
11
komentarze: 81 | wyświetlenia: 1129
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska