JustPaste.it

Nieetyczne sposoby pozycjonowania stron internetowych

Dlaczego nie warto stosować oszukańczych i nieetycznych praktyk w pozycjonowaniu. Co może zostać za nie uznane i jakie są tego konsekwencje.

Dlaczego nie warto stosować oszukańczych i nieetycznych praktyk w pozycjonowaniu. Co może zostać za nie uznane i jakie są tego konsekwencje.

 

Wraz ze zwiększającą się popularnością internetu i jego zawartością dotarcie do odbiorcy z informacjami zawartymi na konkretnej stronie internetowej jest coraz trudniejsze. Jednym ze sposobów zaprezentowania naszej strony internautom jest dodanie jej do wyników wyszukiwania Google.

Jednak samo dodanie naszej strony do wyników wyszukiwania nie rozwiązuje problemu, znajdziemy się po prostu wśród setek tysięcy, lub milionów innych stron zawartych w indeksie, w zależności od tematyki naszej strony.

Rozwiązaniem jest dopiero pozycjonowanie strony w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania (tyle domyślnie jest wyświetlanych w wyszukiwarce), a najlepiej pośród pierwszych trzech. Są to najczęściej odwiedzane przez internautów miejsca i zapewniają też najdłuższy czas wizyty na naszej stronie.

Umiejscowienie naszej strony w wynikach wyszukiwania Google zależne jest od algorytmu chronionego patentem, zawierającego elementy o różnym stopniu istotności. Na większość z tych elementów mamy bezpośredni wpływ, co umożliwia wykorzystywanie tego faktu w sposób uznany przez Google za nieetyczny.

Do nieetycznych sposobów należą:

  • używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią witryny

Praktyka polegająca na wpisywaniu słów nie mających związku z zawartością strony a służąca jedynie indeksowaniu ich przez robota wyszukiwarki

  • ukrywanie tekstu i linków

Metoda polegająca na tworzeniu tekstów na stronie niewidocznych dla użytkownika za to indeksowanych przez wyszukiwarki

  • cloaking (ang. cloak - płaszcz)

Metoda przedstawienia robotom wyszukiwarek innej strony lub adresów url niż użytkownikom

  • powielanie, duplikowanie treści

Tworzenie wielu stron powiązanych ze sobą o identycznej lub podobnej treści. Można powielać strony (np. strona dostosowana dla telefonów komórkowych) lecz nie zaleca się ich indeksowania.

W przypadku kiedy Google uzna nasze działania za oszukańcze praktyki to:

  • na stronę może zostać nałożony filtr wykluczający ją z pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania
  • strona może zostać usunięta z indeksu a co za tym idzie z wyników wyszukiwania (dostaniemy tzn. bana)

W momencie kiedy zdarzy się nam taki przypadek trzeba wprowadzić zmiany na stronie i ponownie zgłosić do rozpatrzenia. Może to potrwać od kilku tygodni do kliku miesięcy. Dlatego warto zastanowić się nad stosowaniem nieetycznych metod pozycjonowania.

Zamiast nieetycznych działań Google proponuje sprawdzone metody przy tworzeniu witryny dobrze dostosowanej do wyszukiwarki, ale o tym w następnym artykule.

Więcej informacji na temat pozycjonowania na mojej stronie:

Pozycjonowanie stron internetowych w Google (otwiera się w tym samym oknie)

 

Źródło: http://www.cognitive-it.pl/files/Nieetyczne-sposoby-pozycjonowania-stron-w-Google.pdf

Licencja: Creative Commons - bez utworów zależnych