Zaczepienie sztagu (linka z karabińczykiem), foka (stalówka wychodząca z foka), oraz regulacja liku przedniego foka (pomarańczowa linka). Sztag, kiedy winda foka jest zebrana, jest luźny, luz zbiera przyczepiona do niego guma. Widok na fok i dziób: sztag zebrany gumą (zielona), regulacja liku przedniego foka (pomarańczowa linka) idzie do knagi, na dziobie widoczne znaczniki (biała taśma z cyframi), ułatwiające prawidłowe dobranie foka. Ciemna linka to brasy spinakera. Maszt w cęgach: szaro - biała linka to kontropędnik (zapobiega przegięciu się masztu), obok zielona linka to koszulka założona na stalówkę opędnika (z lewej strony mocowanie opędnika zaklejone taśmą - zbyt blisko spinakera :-). Stalówka wychodząca z masztu to fał foka - zamocowany karabińczykiem do windy (bloczek i biała linka - aktualnie niedobrane na 100%). Niebieska linka to fał foka (uzywany gdy zdejmujemy windę). Poniżej mocowanie obciągacza bomu i sam obciągacz. Fioletowa linka przed masztem to topenanta, biała to szoty foka. Obciągacz bomu (żółto - biała i szaro - granatowa linka). Mocowanie obciągacza bomu do masztu, niebieska linka w knadze na maszcie to fał grota (zakejony taśmą, żeby nie wypadł z knagi). Zielono - granatowa linka to regulacja liku przedniego grota. Zielona linka przy mieczu (przechodzi przez bloczek) służy do opuszczania miecza. Mocowanie obciągacza, prowadzenie przy maszcie obciągacza bomu (szaro - granatowa i żółto - biała), windy foka (biała), liku przedniego grota (zielono - granatowa), fał spina (żółta na samym dole), fał grota (niebieska) J.w. - inne ujęcie, plus kontraszot brasów spinakera (biała linka w bloczku oklejonym taśmą, żeby się nie przekręcał). J.w. - kolejne ujęcie. Prowadzenie regulacji obciągacza (szaro - granatowa linka, biegnie identycznie z drugiej strony skrzynki mieczowej), regulacji liku przedniego grota (zielono - granatowa, idzie do bloczka z linką fioletową). Guma zbiera luz na fale spinakera (fał spina z bloczkiem z krętlikiem, żeby się nie plątał). Szaro - bordowa linka do ciąg dalszy fały spina. Mocowanie bomu. Żółta linka pod bomem to regulacja liku dolnego grota, róg grota dowiązany do masztu, widać regulację liku przedniego. Maszt i regulacje przy maszcie, widok z prawej burty, widać prowadzenie topenanty (fioletowa, wchodzi pod pokład przed masztem) J.w. - inne ujęcie. Prowadzenie obciągacza, topenanty, jedna z gum przy bloczku od topenanty zbiera luz na fale spina, a druga luz na topenancie (regulacja topenanty). Z prawej strony z pięty masztu wychodzi druga strona topenanty (niebiesko - granatowa). Czerwona linka przy mieczu służy do podnoszenia miecza. Od góry przy skrzynce mieczowej: topenanta (fioletowa), winda foka (biała), topenanta z masztu (niebiesko - granatowa), obciągacz (szaro - granatowa), guma do topenanty i guma do fału spina. Śruba mocuje miecz. Na skrzynce wychodzi topenanta, pod skrzynką regulacja obciągacza, winda foka (biała do talii), mocowanie topenanty z masztu do gumy zbierającej luz, na samym dole guma od fału spina. Z boku skrzynki wychodzi regulacja obciągacza, pod skrzynką winda foka, mocowanie topenanty. Na mieczu leżą brasy spina. Skrzynka mieczowa od góry - z boków wychodza regulacje obciągacza, na górze w knagach regulacja liku przedniego grota (lewej) i topenanty (po prawej). Zielona linka po lewej stronie miecza to mechanizm opuszczania miecza. Dwie biało - niebieskie (jasnoniebieskie) linki biegnące w poprzek kokpitu to regulacja wózków foka. Z prawej strony miecza knaga do windy foka (zielono granatowa linka). Szaro granatowe linki po lewej stronie zdjecia (biegnąca z góry na dół) to mocowanie stropików grota (na górze przywiązane do bloczka, na dole do dwóch wózków na szynie grota). Kokpit. Niebieska gruba lina to szoty grota. Pod stolikiem od szotów czerwona linka do podnoszenia miecza (w knadze). Widać wózki szyny grota. Kokpit - inne ujęcie. Na górze zdjęcia widać mocowanie stropików grota do bloczka talii grota. Wyprowadzenie regulacji na burtę - od lewej: zielona linka to regulacja wózka szyny grota, biało - niebieska to regulacja wózków foka, szara od obciągacza.Pod nią widać fragment prowadzenia regulacji wózków foka (linka biało - niebieska i biała guma do ściągania wózka foka). Trapezy. Koszulka z grubej liny nad rączką ułatwia wychodzenie na trapez. Do regulacji wysokości najlepsza linka jest Hercules (prawie wcale się nie przeciera). Wantownik - najlepsze są takie, które umozliwiają regulację o pół dziurki. Zawleczka jest na gumce, żeby nie wypadła podczas zmiany regulacji maszty na wodzie. Biała linka to kontraszot brasów spina (jego prowadzenie w kokpicie było pokazane wyżej), Czerwono - bordowa linka to brasy spina. Jest to Dynema z koszulką (gr. 5 na 3 mm), ściąga się koszulkę na odpowiedniej długości, przeszywa, robi sopery na kontraszoty i brasy gotowe. J.w. - wantownik w owiewce (zabezpiecza przed porwaniem się spina). Kokpit - wyprowadzenie regulacji z lewej burty. Nad zielono - granatową linka widać linkę bordowo - granatową (z kauszą). Odpowiednio dobrana długość tej linki powoduje, że zawietrzny stropik (wózek szyny grota) luzuje się samoczynnie podczas zbierania nawietrznego wózka grota. Widać też prowadzenie brasów spinakera w kokpicie (duże bloczki na wew. stronie burt). Mały bloczek w lewym górnym rogu zbiera luz brasów spina, kiedy spinaker jest w worku (knaga na rejsbelce z niebiesko - granatową linką przy regulacji wózków grota). Gruba niebieska lina po prawej to szoty grota. Bom - zamocowanie regulacji liku dolnego. Biała guma wzdluż bomu zbiera luz regulacji liku wychodzacy z przodu bomu - umożliwia też sternikowi pracę tą regulacją. Trapezy i prowadzenie regulacji na burtach. Widać sposób w jaki zaczepiamy fał spina, kiedy spin jest zrzucony. Prowadzenie gum trapezów Prowadzenie gum trapezów, regulacje przy pięcie masztu Regulacja obciągacza bomu (szaro - biała linka), regulacja wózków foka (jasnoniebiesko - biała linka przy burcie), na dole zdjęcia regulacja wysokości spinbomu Ufff, ale tego jest... Zielona linka przy mieczu to fał miecza, fioletowa linka przy mieczu to regulacja liku przedniego, jasnoniebiesko - białe linki w poprzek kokpitu to regulacje wózków foka, szaro - białe linki to regulacja obciągacza bomu (ze skrzynki) i stropiki grota (srodek zdjęcia, w pprzek, zaczepione do wózków na szynie). Bordowo szara linka przy szyie grota w poprzek kokpitu to patent odknagowujący automatycznie zawietrzny wózek podczas zbierania nawietrznego. Jw. inne ujęcie, czerwona linka ze skrzynki to knaga fału miecza, zielona linka to fał windy foka Wózki foka, guma śćiąga wózek do tyłu Knagi od wózków foka (jasnoniebiesko - biała) i wózka grota. Bordowo szara linka przy szocie grota w poprzek kokpitu to patent odknagowujący automatycznie zawietrzny wózek podczas zbierania nawietrznego (kausze na końcach). WIdać też linkę do stropików grota (szaro - biała) Stropiki grota Ucho do wpinania spinbomu Guma trzymająca trapezy, fał spina (żółty) i topenanta (wchodzi do masztu), owiewka z pianki na salingach zabezpiecza spina przed podarciem. Icki foka Obciągacz, stropiki, szyna grota, regulacja wózków foka Knaga do fału spina, guma zbiera luz fału kiedy spin jest postawiony Guma zbierająca luz fału kiedy spin jest postawiony Ster. Naklejona taśma spinakerowa likwiduje luz, telewizorki zaklejone szarą taśmą (na słabym wietrze nie używa się, otwierane na silnym wietrze w ślizgu) Ster, prowadzenie brasów spina Ster (samoróbka Marka) Prowadzenie brasów, kokpit 470 Dziób, prowadzenie brasów i kontraszotów (biała linka przy brasach) Kontraszot - na cieńszym odcinku brasów naszywamy kawałek koszulki, tak aby kontraszto blokował nawietrzny bras. Kontraszot - nawietrzny zbieramy, kulka blokuje się na zgrubieniu (zdjecie wyżej) i można lecieć na połówce nie trzymając nawietrznego brasu w ręce Kokpit Kokpit
|