JustPaste.it

Digital Signage – Przewodnik dla początkujących.

Cyfrowa reklama stała się cyfrowym odkryciem ostatnich kilku lat, niedawne badania sugerują, że, bez względu na kryzys....

Cyfrowa reklama stała się cyfrowym odkryciem ostatnich kilku lat, niedawne badania sugerują, że, bez względu na kryzys....

 

Cyfrowa reklama stała się cyfrowym odkryciem ostatnich kilku lat, niedawne badania sugerują, że, bez względu na kryzys, w przeciągu kilku lat wykorzystanie digital signage wzrośnie trzykrotnie.

Popularność tego rodzaju przekazu typu narrowcast (przeciwieństwo do broadcast) wzrosła głównie dzięki znaczącej obniżce cen na LCD i technologii plazmowych. Cyfrowa reklama jest tasza od innych form reklamy (takich jak reklama tekstowa czy ogłoszenia prasowe itd.).

Wykorzystanie digital signage staje się coraz bardziej popularne z wyświetlaczami LCD umieszczanymi prawie wszędzie włączając zewnętrzny digital signage dzięki zastosowaniu obudów LCD czy obudów plazm. Poniżej znajduje się kilka przykładów zastosowania digital signage:

-    Punkty informacji publicznej – dla wiadomości i informacji
-    Wewnętrzna informacja – korporacyjne zawiadomienia, BHP, nowości itd. 
-    Różnego rodzaju reklama i budowanie marki 
-    Wpływanie na zachowanie klientów oraz polepszenie obsługi klienta
-    Rozrywka i estetyka
Dla efektywnej kampanii reklamy cyfrowej konieczne są tylko trzy rzeczy:

-    Kampania cyfrowa, która może zawierać fotografię, video, muzykę, informacje werbalne lub tekstowe i według uznania może być prosta lub zaawansowana. Wiele firm-producentów digital signage często usiłuje razem z produktem sprzedać swoje kampanie cyfrowe, chociaż bardzo często polega to na sprzedaży prostej prezentacji w Power Point, którą wykonać może praktycznie każdy. O wiele korzystniejsze jest stworzenie własnej prostej kampanii lub, jeśli potrzebna jest jakaś bardziej zaawansowana reklama, zwrócenie się do profesjonalnej agencji reklamowej.

-    Jako urządzenia wizualizacji zasadniczo wykorzystywane są LCD lub plazmy i o ile oba monitory mają zarówno plusy jaki i minusy (prześwietlenie czy jakość video), te ostatnie zostały zredukowane z rozwojem technologii. W niektórych digital signage wykorzystuje się monitory dotykowe, jednak są one korzystne jedynie dla kampanii interaktywnych tak jak w przypadku informacyjnych kiosków.  

-    Ochrona – Jeśli digital signage ma być umieszczony na zewnątrz bądź w przemysłowych lokalizacjach czy jeszcze w innych niebezpiecznych miejscach, wyświetlacz powinien być zabezpieczony przed niekorzystnymi elementami. Najefektywniejszym środkiem ochrony są obudowy LCD (bądź obudowy plazmy). Te osłony wyświetlaczy są często stworzone zgodnie ze standardami takimi jak amerykańskie NEMA czy normy IP przestrzegane w Unii Europejskiej.

 

Paweł Piontek jest specjalistą i autorem tekstów w dziedzinie obudów LCD . Pracuje w zakresie rozwoju technologii przemysłowych PC jak również ekranów dotykowych.  W celu uzyskania szerszej informacji odwiedź naszą stronę internetową dotyczącą przemysłowych obudów komputerowych.