JustPaste.it

Reklama dźwignią handlu - promujemy sklep

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd?

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd?

 

Pisaliśmy już o tym jak założyć sklep internetowy, co zrobić aby był w pełni użyteczny, dziś kolej na zagadnienia związane z reklamą i promocją.

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd? I tu mamy kilka możliwości wyboru – możemy zamówić telewizyjną, radiową, prasową kampanię reklamową jednak jej koszty w tzw. mediach tradycyjnych przyprawiają o zawrót głowy i jeśli nie jesteśmy dużą firmą dysponującą niebotycznym budżetem na taki cel, raczej nie polecam tego typu działań.

Drugim sposobem jest promowanie się w Internecie – jeśli tu chcemy sprzedawać szukajmy potencjalnych klientów w ich „naturalnym środowisku”. I ponownie mamy do wyboru różne formy reklamowe – możemy reklamować się za pomocą standardowych form typu bannery i rozliczać się w modelu płatności za liczbę wyświetleń – taki sposób może się sprawdzić, jeśli chcielibyśmy zakomunikować, że istniejemy, pokazać naszą markę.

Jeśli natomiast chcemy aby klienci robili u nas zakupy nie wystarczy pokazać im reklamy z napisem: „Cześć to my! Jesteśmy fajnym, nowym sklepem wpadnij na zakupy”. Budowa wizerunku marki to długotrwały, mozolny i trudny proces i zanim nasz sklep stanie się rozpoznawalny upłynie trochę czasu.

Na początek możemy promować się na przykład w porównywarkach cen – sprzedawać pewien asortyment towaru nawet „po kosztach” ale sukcesywnie zdobywać sobie zaufanie klientów – jeśli przekonają się oni do naszego sklepu, wzbudzimy ich sympatię jest duża szansa, że wrócą na zakupy, co więcej polecą sklep swoim znajomym. Prośmy klientów o wystawienie opinii po zakupach (np. za pomocą emaila) – w ten sposób zbudujemy sobie solidną bazę rekomendacji. Oczywiście jeśli zaprzestaniemy tych praktyk stracimy klientów, którzy zwracają uwagę tylko na cenę, co zatem jeszcze można robić?

Drugim sposobem jest wystawianie towaru na Allegro pod Nickiem, który jest równocześnie adresem naszej strony www i informowanie naszych kontrahentów o możliwościach dokonywania zakupów również w sklepie online.

Możemy także, a może przede wszystkim promować się w wyszukiwarkach – to bardzo skuteczny sposób, ponieważ docieramy do klienta w momencie, gdy szuka on konkretnego towaru, zatem szansa, że zrobi zakupy w naszym sklepie jest dosyć duża.

Tak w zarysie można bardzo ogólnie przedstawić zagadnienia związane z promocją sklepu internetowego. Temat jest niezwykle szeroki, dlatego też, w kolejnych wpisach postaram się przybliżyć Wam poszczególne tematy.

Pisaliśmy już o tym jak założyć sklep internetowy, co zrobić aby był w pełni użyteczny, dziś kolej na zagadnienia związane z reklamą i promocją.

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd? I tu mamy kilka możliwości wyboru – możemy zamówić telewizyjną, radiową, prasową kampanię reklamową jednak jej koszty w tzw. mediach tradycyjnych przyprawiają o zawrót głowy i jeśli nie jesteśmy dużą firmą dysponującą niebotycznym budżetem na taki cel, raczej nie polecam tego typu działań.

Drugim sposobem jest promowanie się w Internecie – jeśli tu chcemy sprzedawać szukajmy potencjalnych klientów w ich „naturalnym środowisku”. I ponownie mamy do wyboru różne formy reklamowe – możemy reklamować się za pomocą standardowych form typu bannery i rozliczać się w modelu płatności za liczbę wyświetleń – taki sposób może się sprawdzić, jeśli chcielibyśmy zakomunikować, że istniejemy, pokazać naszą markę.

Jeśli natomiast chcemy aby klienci robili u nas zakupy nie wystarczy pokazać im reklamy z napisem: „Cześć to my! Jesteśmy fajnym, nowym sklepem wpadnij na zakupy”. Budowa wizerunku marki to długotrwały, mozolny i trudny proces i zanim nasz sklep stanie się rozpoznawalny upłynie trochę czasu.

Na początek możemy promować się na przykład w porównywarkach cen – sprzedawać pewien asortyment towaru nawet „po kosztach” ale sukcesywnie zdobywać sobie zaufanie klientów – jeśli przekonają się oni do naszego sklepu, wzbudzimy ich sympatię jest duża szansa, że wrócą na zakupy, co więcej polecą sklep swoim znajomym. Prośmy klientów o wystawienie opinii po zakupach (np. za pomocą emaila) – w ten sposób zbudujemy sobie solidną bazę rekomendacji. Oczywiście jeśli zaprzestaniemy tych praktyk stracimy klientów, którzy zwracają uwagę tylko na cenę, co zatem jeszcze można robić?

Drugim sposobem jest wystawianie towaru na Allegro pod Nickiem, który jest równocześnie adresem naszej strony www i informowanie naszych kontrahentów o możliwościach dokonywania zakupów również w sklepie online.

Możemy także, a może przede wszystkim promować się w wyszukiwarkach – to bardzo skuteczny sposób, ponieważ docieramy do klienta w momencie, gdy szuka on konkretnego towaru, zatem szansa, że zrobi zakupy w naszym sklepie jest dosyć duża.

Tak w zarysie można bardzo ogólnie przedstawić zagadnienia związane z promocją sklepu internetowego. Temat jest niezwykle szeroki, dlatego też, w kolejnych wpisach postaram się przybliżyć Wam poszczególne tematy na dkdk.pl

 

Źródło: amago