Login lub e-mail Hasło   

Reklama dźwignią handlu - promujemy sklep

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://dkdk.pl/index.php/2009/06/promujemy-sklep/
Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd?
Wyświetlenia: 976 Zamieszczono 22/06/2009

Pisaliśmy już o tym jak założyć sklep internetowy, co zrobić aby był w pełni użyteczny, dziś kolej na zagadnienia związane z reklamą i promocją.

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd? I tu mamy kilka możliwości wyboru – możemy zamówić telewizyjną, radiową, prasową kampanię reklamową jednak jej koszty w tzw. mediach tradycyjnych przyprawiają o zawrót głowy i jeśli nie jesteśmy dużą firmą dysponującą niebotycznym budżetem na taki cel, raczej nie polecam tego typu działań.

Drugim sposobem jest promowanie się w Internecie – jeśli tu chcemy sprzedawać szukajmy potencjalnych klientów w ich „naturalnym środowisku”. I ponownie mamy do wyboru różne formy reklamowe – możemy reklamować się za pomocą standardowych form typu bannery i rozliczać się w modelu płatności za liczbę wyświetleń – taki sposób może się sprawdzić, jeśli chcielibyśmy zakomunikować, że istniejemy, pokazać naszą markę.

Jeśli natomiast chcemy aby klienci robili u nas zakupy nie wystarczy pokazać im reklamy z napisem: „Cześć to my! Jesteśmy fajnym, nowym sklepem wpadnij na zakupy”. Budowa wizerunku marki to długotrwały, mozolny i trudny proces i zanim nasz sklep stanie się rozpoznawalny upłynie trochę czasu.

Na początek możemy promować się na przykład w porównywarkach cen – sprzedawać pewien asortyment towaru nawet „po kosztach” ale sukcesywnie zdobywać sobie zaufanie klientów – jeśli przekonają się oni do naszego sklepu, wzbudzimy ich sympatię jest duża szansa, że wrócą na zakupy, co więcej polecą sklep swoim znajomym. Prośmy klientów o wystawienie opinii po zakupach (np. za pomocą emaila) – w ten sposób zbudujemy sobie solidną bazę rekomendacji. Oczywiście jeśli zaprzestaniemy tych praktyk stracimy klientów, którzy zwracają uwagę tylko na cenę, co zatem jeszcze można robić?

Drugim sposobem jest wystawianie towaru na Allegro pod Nickiem, który jest równocześnie adresem naszej strony www i informowanie naszych kontrahentów o możliwościach dokonywania zakupów również w sklepie online.

Możemy także, a może przede wszystkim promować się w wyszukiwarkach – to bardzo skuteczny sposób, ponieważ docieramy do klienta w momencie, gdy szuka on konkretnego towaru, zatem szansa, że zrobi zakupy w naszym sklepie jest dosyć duża.

Tak w zarysie można bardzo ogólnie przedstawić zagadnienia związane z promocją sklepu internetowego. Temat jest niezwykle szeroki, dlatego też, w kolejnych wpisach postaram się przybliżyć Wam poszczególne tematy.

Pisaliśmy już o tym jak założyć sklep internetowy, co zrobić aby był w pełni użyteczny, dziś kolej na zagadnienia związane z reklamą i promocją.

Załóżmy, że nasz sklep funkcjonuje już w sieci ale jak sprawić by tłumnie zaczęli go odwiedzać potencjalni klienci? Otóż odpowiedź jest prosta – muszą się o nim dowiedzieć. Skąd? I tu mamy kilka możliwości wyboru – możemy zamówić telewizyjną, radiową, prasową kampanię reklamową jednak jej koszty w tzw. mediach tradycyjnych przyprawiają o zawrót głowy i jeśli nie jesteśmy dużą firmą dysponującą niebotycznym budżetem na taki cel, raczej nie polecam tego typu działań.

Drugim sposobem jest promowanie się w Internecie – jeśli tu chcemy sprzedawać szukajmy potencjalnych klientów w ich „naturalnym środowisku”. I ponownie mamy do wyboru różne formy reklamowe – możemy reklamować się za pomocą standardowych form typu bannery i rozliczać się w modelu płatności za liczbę wyświetleń – taki sposób może się sprawdzić, jeśli chcielibyśmy zakomunikować, że istniejemy, pokazać naszą markę.

Jeśli natomiast chcemy aby klienci robili u nas zakupy nie wystarczy pokazać im reklamy z napisem: „Cześć to my! Jesteśmy fajnym, nowym sklepem wpadnij na zakupy”. Budowa wizerunku marki to długotrwały, mozolny i trudny proces i zanim nasz sklep stanie się rozpoznawalny upłynie trochę czasu.

Na początek możemy promować się na przykład w porównywarkach cen – sprzedawać pewien asortyment towaru nawet „po kosztach” ale sukcesywnie zdobywać sobie zaufanie klientów – jeśli przekonają się oni do naszego sklepu, wzbudzimy ich sympatię jest duża szansa, że wrócą na zakupy, co więcej polecą sklep swoim znajomym. Prośmy klientów o wystawienie opinii po zakupach (np. za pomocą emaila) – w ten sposób zbudujemy sobie solidną bazę rekomendacji. Oczywiście jeśli zaprzestaniemy tych praktyk stracimy klientów, którzy zwracają uwagę tylko na cenę, co zatem jeszcze można robić?

Drugim sposobem jest wystawianie towaru na Allegro pod Nickiem, który jest równocześnie adresem naszej strony www i informowanie naszych kontrahentów o możliwościach dokonywania zakupów również w sklepie online.

Możemy także, a może przede wszystkim promować się w wyszukiwarkach – to bardzo skuteczny sposób, ponieważ docieramy do klienta w momencie, gdy szuka on konkretnego towaru, zatem szansa, że zrobi zakupy w naszym sklepie jest dosyć duża.

Tak w zarysie można bardzo ogólnie przedstawić zagadnienia związane z promocją sklepu internetowego. Temat jest niezwykle szeroki, dlatego też, w kolejnych wpisach postaram się przybliżyć Wam poszczególne tematy na dkdk.pl

Podobne artykuły


81
komentarze: 62 | wyświetlenia: 128457
48
komentarze: 21 | wyświetlenia: 43453
32
komentarze: 23 | wyświetlenia: 4468
27
komentarze: 92 | wyświetlenia: 10361
27
komentarze: 16 | wyświetlenia: 1820
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 10777
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 6138
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24045
48
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6429
24
komentarze: 8 | wyświetlenia: 9612
39
komentarze: 16 | wyświetlenia: 5919
18
komentarze: 23 | wyświetlenia: 2182
15
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1310
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4407
 
Autor
Dodał do zasobów: aztek
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska