Login lub e-mail Hasło   

Jak przygotować własną kampanię reklamową za pomocą sieci partnerskiej.

Od czego zacząć?Określ swoje możliwości.Po pierwsze jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność poprzez Internet twoja witryna nie cieszy się zapewne zbyt wielką
Wyświetlenia: 2.014 Zamieszczono 09/07/2009

Jak przygotować własną kampanię reklamową za pomocą sieci partnerskiej.
autorem artykułu jest Łukasz Olszanowski

Od czego zacząć?
Określ swoje możliwości.
Po pierwsze jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność poprzez Internet twoja witryna nie cieszy się zapewne zbyt wielką popularnością i nie posiadasz w swojej bazie tysięcy użytkowników, 

którym mógłbyś zaproponować przystąpienie do twojego programu partnerskiego. Po drugie, zapewne nie posiadasz wolnych funduszy, a nawet jeśli to nie będziesz chciał płacić wielu tysięcy złotych na to by programiści stworzyli ci odpowiednie narzędzia do prowadzenia programów partnerskich. Dlatego jedynym rozsądnym rozwiązaniem specjalnie dla ciebie będzie podpisanie umowy o pośrednictwo prowadzenia kampanii przez zewnętrzną firmę.

Co zapewniają pośrednicy?

• Dadzą ci do dyspozycji, wszelkie narzędzia statystyczne i administratorskie twojej kampanii.

• Zbiorą dla ciebie jak największą ilość powierzchni reklamowych.

• Przygotują najbardziej efektywny typ kampanii.

• Niektóre firmy mogą nawet zajęcie za ciebie przygotowaniem profesjonalnych reklam, ofert, umów.

• Zależnie od tego jaki jest cel twojej kampanii mogą stworzyć odpowiednią stronę internetową.

• Będą nadzorować wydawców reklam czy nie tworzą sztucznego ruchu i nie nabijają sobie kiesy twoimi pieniędzmi.

• Zajmą się w twoim imieniu podpisywaniem większości niezbędnych umów i załatwianiem formalności.

• Przez cały okres trwania kampanii będą wspierać cię poradami i czynną pomocą.

Co mogę reklamować w sieci partnerskiej?

Generalnie w Internecie da się reklamować wszystko, pamiętaj jednak, że niektóre produkty zgodnie z polskim prawem nie mogą być reklamowane w jakikolwiek sposób. Jak na wszystko w polskim prawie nałożone są pewne ograniczenia, ogólną listę zabronionych praktyk i treści zamieszczam poniżej, pamiętaj jednak, że nie jest to pełny spis zakazów a jedynie poglądowa lista, w celu sprawdzenia czy przygotowywana przez ciebie kampania reklamowa jest zgodna z prawe skontaktuj się z prawnikiem specjalizującym się tej kwestii.

• Nie wolno w reklamach zachwalać produktów ani usług jako zatwierdzonych przez właściwe urzędy, instytucje lub polecanych przez ekspertów, jeśli nie jest to prawda.

• Nie wolno okłamywać konsumentów o właściwościach reklamowanego produktu.

• Nie wolno zachęcać do palenia wyrobów tytoniowych.

• Nie wolno zachęcać do kupowania, konsumpcji lub dystrybucji wyrobów zakazanych prawem.

• Nie wolno nawoływać do nienawiści.

• Nie wolno obrażać bądź dyskryminować nikogo.

Mógł bym tak wypisywać jeszcze przez wiele miesięcy i zapisać tysiące stron, dlatego przed przystąpieniem do tworzenia kampanii reklamowej skonsultuję się ze swoim prawnikiem w celu uniknięcia jakichkolwiek reperkusji prawnych i finansowych na twojej osobie.

Określ swój cel!

Właśnie określenie celu kampanii jest tym od czego powinieneś zacząć i nie postępować dalej nim tego nie określisz dokładnie. Zastanów się jaki produkt chcesz reklamować. Decyzja ta jest potrzebna w celu wybrania systemu rozliczeniowego oraz w uzyskaniu jak najwyższej efektywności reklamy.

Typowe sposoby rozliczenia się z partnerami.

• CPC lub PPC (Ang. Cost Per Sale, Pay Per Click). Oznacza to, iż będziesz płacił określoną kwotę za kliknięcie w twoją reklamę a co za tym idzie wejście na twoją stronę internetową.
System ten jest przydatny gdy:
o Chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin an twojej stronie internetowej.
o Chcesz przedstawić konkretną ofertę

• CPA (Ang. Cost Per Action). Wybierając tą formę rozlicznie płacisz użytkownikom twojej sieci partnerskiej za wykonanie określonej akcji przez poleconego użytkownika na twojej stronie. Określasz jedną bądź kilka stawek za akcję, zależnie od twoich wymagań wobec użytkownika. W wypadku reklamowania formularzy kontaktowych system rozliczeniowy może się nazywać CPL (Ang. Cost Per Lead).
System ten jest przydatny gdy:
o Zależy ci na rejestracji nowych użytkowników.
o Chcesz powiększyć swoją bazę adresów e-mail.
o Zależy ci na jak największej ilości pobrań danego pliku.
o Chcesz sprzedać konkretny produkt.
o Chcesz stworzyć, powiększyć bazę kontaktów.
o Chcesz by użytkownik zagrał w jakąś grę internetową lub wypróbował oprogramowanie on-line.
• CPS (Ang. Cost Per Sale). Jest to system rozliczeniowy przeznaczony w szczególności dla sklepów internetowych. Płacisz w nim, określony przez ciebie, procent od kwoty zamówienia dokonanego na twojej stronie internetowej.
o Sklepy internetowe.
o Księgarnie internetowe.
o Usługi elektroniczne.
o Generalnie sprzedaż jakichkolwiek produktów bądź usługi.

Forma reklamy.

Jak na pewno świetnie się orientujesz, że w Internecie dostępnych jest wiele form reklamowych, od graficznych poczynając, na linkach sponsorowanych kończąc. Decyzja oczywiście należy do ciebie jednak by ci ją ułatwić, poniżej znajdziesz opisy standardowych powierzchni reklamowych.

• Reklama graficzna. Jest to graficzna forma reklamy najczęściej animowana wykonana w technologii flash lub gif. Naukowcy zaobserwowali ostatnio zjawisko wśród internautów nazywające się banner blindness polega ona na podświadomym niezwracaniu uwagi na najbardziej natarczywe reklamy graficzne, skutkiem tego zjawiska jest coraz większa popularność programów blokujących wyświetlanie reklam graficznych. Przykładowe programy to Ad Annihilator, AdCleaner, AKiller i wiele wiele innych. W następstwie agencje reklamowe poświęcają coraz więcej czasu i pieniędzy na przygotowywanie takich reklam które niwelują zjawisko banner blindness. Aby dowiedzieć się o standardowych wymiarach banerów reklamowych wejdź pod ten adres.

• Linki Sponsorowane. Jest to jedna z najskuteczniejszych, klasycznych form reklamy internetowej. Tworząc lub wstawiając nowy tekst na swoją stronę internetową, umieszcza się link pod słowami kluczowymi, warunkiem skuteczności takiej formy jest by link był kontynuacją, rozwinięciem lub nieodzownym fragmentem treści. Dla przykładu jeśli pisząc artykuł o uszczelkach w tekście umieścimy link do strony sponsora sprzedającego uszczelki, bardzo prawdopodobne jest iż odwiedzający kliknie w odnośnik z ciekawości lub z zainteresowania zawartością strony linkowanej. Zazwyczaj płatność wynika z akcji przekierowania użytkownika na twoją stronę www

Portal o Marketingu i Reklamie

• Artykuły sponsorowane. Generalnie jest ta sama forma reklamy co powyżej jednak powiększona o komercyjną treść artykułu, czyli definitywna konkluzja wynikająca z treści jest taka iż najlepsze produkty oferuje właśnie nasz partner. Forma zarobku zależna jest od umowy partnerskiej, może być to ilość przekierowań lub wyświetleń strony.

Laptopy, notebooki, ekrany, telebimy

Laptopy i notebooki sprawiają, że coraz częściej z coraz bardziej różnych miejsc bloggerzy mogą pisać kolejne posty na swoich blogach, a te tym samym stają się bardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Oczywiście, że nie to, na czym, ale o czym i jak się pisze, ma największe znaczenie, ale o ileż łatwiej znaleźć natchnienie w zielonym pachnącym parku niż wciąż w tych samych czterech ścianach. Świat idzie do przodu, my też nie powinniśmy się cofać. Pomyśleć, że w moich czasach na komunię dostawało się komplety zegarek długopis kalkulator (jak ktoś miał szczęście, nazbierał kilka takich kompletów), a dziś pozycja obowiązkowa w prezentach komunijnych to laptopy i notebooki.

Forma ta jest o tyle skuteczna , iż cała treść artykułu zaprasza użytkownika do skorzystania z twojej oferty, od początku artykułu do końca użytkownik jest kuszony przez twoja ofertę, ważne jest jednak by wszystko było profesjonalnie napisane, tak by jakieś głupstwo nie odstraszyło potencjalnego klienta.

• Rozbudowane linki sponsorowane. Najpopularniejszym programem jest AdWords firmy Google, system ten polega na wyświetlaniu linku sponsorowanego wraz z dodatkowym opisem, zachęcającym do odwiedzenia strony. Istotą tego typu reklam jest kontekst stąd często nazywane są reklama kontekstową, poprzez poinformowanie pośrednika o charakterze witryny, twoje reklamy są dostosowane bezpośrednio do treści strony na której się pojawią, co potencjalnie Może zwiększyć ilość kliknięć na linki.
Obrazek

• Reklama intextowa. Jest to nowa forma reklamy stosowana np. przez firmę smartcontext. Jest to połączenie reklamy banerowej oraz linków sponsorowanych. Poprzez instalację odpowiednich skryptów, dostawca reklam wyszukuje słowa kluczowe wykupione przez ciebie i zaznacza te słowa tworząc z nich linki sponsorowane, na stronach twoich partnerów, gdy użytkownik najedzie myszka na takie słowo wyświetli się dymek z dodatkowymi informacjami a nawet filmem. Stosowane są dwa typy rozliczenia, za kliknięcie oraz za wyświetlenie treści dymka.
Obrazek

Przygotuj odpowiednie materiały reklamowe.
Jak już wcześniej wspomniałem, niektóre firmy oferują wykonanie takich reklam dla ciebie, jednak pamiętaj, że możesz to zlecić firmie zewnętrznej ich ceny mogą być o wiele niższe lub ich jakość może być nieporównywalna.
Podpisz umowę z odpowiednim pośrednikiem i do dzieła ciesz się rosnącymi zyskami.


--
Pracownia reklamy qubed

Podobne artykuły


7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1098
7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 802
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 71811
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647494
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 14739
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21264
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40254
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17209
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12980
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52975
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22268
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17872
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 22875
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska