Login lub e-mail Hasło   

Ćwiczenia na depresje

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.artelis.pl/artykuly/8743/cwic(...)epresje
W tym artykule można zobaczyć jak się odstresować przeczytać można również jak dobrze sport wpływa na człowieka.
Wyświetlenia: 2.868 Zamieszczono 03/09/2009

Wielu psychiatrów twierdzi, że jogging 3 razy w tygodniu jest nie mniej skuteczny niż psychoterapia stosowana tradycyjnie do leczenia depresji lekkiej i o umiarkowanym natężeniu. Wysiłek fizyczny jest bowiem najpewniejszym naturalnym środkiem na smutek i apatię znanym człowiekowi. W związku z tym, w terapii depresji reaktywnej zalecane są ćwiczenia fizyczne. Mniej oczywistym jest, iż uprawianie sportu odnosi pozytywny skutek w leczeniu depresji endogennej łagodnej (nieskuteczne w ciężkich przypadkach depresji endogennej).

Dzieje się tak dlatego, że ćwiczenia stymulują produkcję endorfin, które poprawiają nastrój i uśmierzają ból. Kiedy ćwiczysz, twoje ciało produkuje swoje własne lekarstwa i chemikalia, które są niczym samodzielnie stymulowana terapia farmakologiczna. Zmiany, które zachodzą w psychice człowieka nie są tylko wynikiem koktajlu chemicznego, jaki dostarczamy organizmowi przy okazji ćwiczeń. Samoocena i nastrój człowieka zmienia się, gdy nabywa tężyzny fizycznej i pewności swoich umiejętności. Co więcej regularne uprawianie ćwiczeń wymagające samodyscypliny daje satysfakcję z osiągania celów, na które się solidnie zapracowało. Przełamanie własnych słabości, lenistwa i zastąpienie bezczynności pozytywnym działaniem buduje pewność siebie, wiarę we własne siły i poczucie większej kontroli nad własnym życiem.

Uprawianie sportu oczywiście nie pomoże wyzwolić się z depresji, jeśli będą temu towarzyszyć narzucone samemu sobie bezkompromisowe i nierealistyczne cele. Terapeutyczna funkcja wysiłku fizycznego polega m.in. na tym, by służył sam w sobie przyjemności, a nie był przykrym środkiem do zaspokojenia wygórowanych ambicji. “Nie o to chodzi, by złapać króliczka, ale by gonić go” - dobroczynny wpływ sportu przybiera na sile raczej dzięki regularności, a nie intensywności.

Wysiłek fizyczny leczy, przede wszystkim przeciwdziała i opóźnia chorobotwórcze procesy, ale także uśmierza symptomy wielu schorzeń. Te właściwości sportu rozciągają się na przeciwdziałanie i leczenie zaburzeń nastroju o podłożu zarówno psychologicznym, jak i biochemicznym.

Jak trenować na siłowni ?

Podobne artykuły


73
komentarze: 18 | wyświetlenia: 28684
26
komentarze: 24 | wyświetlenia: 5851
24
komentarze: 45 | wyświetlenia: 3962
34
komentarze: 26 | wyświetlenia: 7436
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 21329
30
komentarze: 8 | wyświetlenia: 8237
13
komentarze: 13 | wyświetlenia: 29516
29
komentarze: 17 | wyświetlenia: 20575
26
komentarze: 3 | wyświetlenia: 4481
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 2361
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1970
25
komentarze: 7 | wyświetlenia: 7049
11
komentarze: 6 | wyświetlenia: 4312
 
Autor
Dodał do zasobów: traktor
Artykuł

Powiązane tematy





Zgadza się. Nic mi tak dobrze nie robi, jak dwie godziny intensywnej gry w koszykówkę, najlepiej trzy razy w tygodniu. Jest super:-))). Litry potu. Bolące mięśnie. Kompletne wyczerpanie. Ale godzinę po treningu tętno i ciśnienie mniejsze niż przed treningiem.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska