Login lub e-mail Hasło   

7 błędów dyskwalifikujących Twoją firmową stronę WWW

czyli o tym dlaczego Twoja strona WWW nie przysparza Ci nowych klientów...
Wyświetlenia: 1.398 Zamieszczono 16/09/2009

O tym, że każda szanująca się firma powinna mieć stronę internetową wiemy wszyscy. Niestety w dalszym ciągu zbyt wiele osób traktuję firmową stronę WWW jako adres, który należy wpisać na wizytówkę lub materiały promocyjne, a której i tak nikt nie odwiedza.

A to przecież duży błąd, bo w idealnej sytuacji wszystkie pieniądze, które wydajemy na reklamę i promocję naszej firmy (w tym również strona www) powinny się zwracać.

Ponieważ ostatnio założyłem katalog stron www, podczas akceptacji niektórych wpisów miałem okazję napatrzeć się na kiepsko zrobione firmowe strony www. Dlatego chciałbym przedstawić 7 błędów, które dyskwalifikują każdą firmową stronę www.

1) Technologia Flash
Technologia Flash stała się bardzo popularna. Do tego stopnia, że niektórzy twórcy stron www postanowili używać ją do tworzenia *wszystkich* stron WWW, nie tylko tych gdzie Flash jest bezwzględnie wymagany. Efekt? Strony nie zawsze się wyświetlają (bo nie wszyscy użytkownicy mają sprawnie działający Flash w przeglądarce), dla wyszukiwarek internetowych są prawie niewidoczne, a poza tym w olbrzymim stopniu utrudniają dzielenie się linkami i tekstami ze strony - przekopiowanie jakiegolowiek tekstu jest niemożliwe. Wniosek: Nie nadużywajmy flasha.

2) Brak danych identyfikacyjnych firmy
Chcesz, aby Twoja firma była traktowana poważnie? Traktuj poważnie odwiedzających Twoją stronę WWW. Podpisz się imieniem i nazwiskiem, podaj telefon kontaktowy, e-mail firmowy oraz adres siedziby firmy. Powiedz szczerze czy zaufałbys firmie, z która da się skontaktować wyłącznie przy pomocy fomrmularza kontaktowego na stronie internetowej?

3) Zdjęcie "prezesa"
Nie każdy jest prezesem, ale każdy chciałbym nim być. W związku z tym na wielu firmowych stronach inteternetowych pojawiają się zdjęcia, które nie do końca wiadomo czemu służą i raczej straszą niż zachęcają.

Wbrew temu co wmawiają nam spece od marketingu, jeżeli chodzi o zdjęcie łatwiej zaszkodzić niż pomóc. Wynika to głównie z tego, że w większości przypadków bardzo trudno wczuć się w rolę klienta i odpowiedzieć ze 100% pewnością na pytania "Jaki wygląd jest zachęcający?". Czy prowadząc działalność związaną z nowymi technologiami powinieneś celować raczej w image "młodego, inteligentnego, gniewnego" czy raczej "starego, doświadczonego, profesjonalnego"? Czy kucharz może być chudy? Czy właściciel agencji detektywistycznej powinien wyglądać jak typowy bandzior, czy może budzacy zaufanie biznesmen? Czy mój prawdziwy wiek jest atutem czy przeszkodą?

4) Zewnętrzne reklamy na stronie
Reklamy firm trzecich na firmowej stronie www dają jasny przekaz: "tej firmy nie stać nawet na stronę www". Można to porównać do restauracji, która zamieszcza reklamy w swojej karcie dań.

Zapamiętaj, że na reklamach na firmowej stronie internetowej nie zarobisz prawie nic, a ich odbiór będzie zdecydowanie negatywny.

5) Brak własnej domeny
W internecie liczą się wyłącznie te strony www, które posiadają własną domenę. Umieszczanie reklam w darmowych domenach lub na serwerach innych firm jest uznawane za amatorszczyznę. Jeżeli nazwa Twojej firmowej strony WWW kończy się na "w.interia.pl" lub "republika.pl", Twoi klienci wiedzą jedno: tej firmy nie stać nawet na własną domenę.

Uwaga: Czasami firmy zajmujace sie tworzeniem stron www proponują zrezygnować z własnej domeny na rzecz subdomeny na ich serwerach. Przykładowo firma tworząca strony WWW nazywa się "internex" i proponuje Ci darmową domenę "twoja-nazwa-firmy.internex.pl". Brzmi kusząco, ale wystarczy zastanowić się co się stanie gdy firma ta przykładowo zbankrtuje? Odpowiedź jest prosta - Twoja strona WWW zniknie z internetu.

6) Tytuł strony www

Tu problem jest trochę bardziej techniczny i dotyczy optymalizacji strony www pod wyszukiwarki internetowe. Problem jest dość skomplikowany dlatego pozwolę sobię przedstawić najczęstszy błąd spotykany na firmowych stronach www.

Często, jako tytuł strony WWW podawana jest jej nazwa, np. "P.H.U Intermareks". Kłopot w tym, że nikt nie szuka potencjalnych kontrahentów po ich nazwach firm. W wyszukiwarkach używamy raczej haseł opisujących produkt/usługę, a nie konkretnych firm. Dlatego, aby wypromować naszą stronę WWW w Google powinniśmy zacząć od zmiany jej tytyłu. Przykładowo zmienić nazwę "P.H.U Intermareks" na "Spedycja Warszawa - P.H.U Intermareks". Efekty moga być zdumiewające.


7
) Intro
Wiele firmowych stron WWW zatrzymało się w erze lata 90 i pierwsze co widzimy po otwarciu strony to brzydko wyglądającą animację lub flagi zmuszające użytkownika do wybrania języka. Animacja może i jest fajna w przypadku agencji reklamowej, a flagi do wyboru języka przydadzą się na stronie agencji tłumaczeniowej, ale zwykle sa one po prostu zbędne. Zbędne, ponieważ wielu użytkowników - z powodu lenistwa, strachu, pośpiechu lub niewiedzy - zatrzyma się na stronie otwierającej i nigdy nie przejdzie do ważniejszych sekcji na naszej stronie.

Mam nadzieję, że powyższy informacje pomogą Wam w tworzeniu dobrych i skutecznych stron WWW!

Podobne artykuły


73
komentarze: 19 | wyświetlenia: 17609
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19363
41
komentarze: 19 | wyświetlenia: 33168
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6258
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 648259
18
komentarze: 11 | wyświetlenia: 9378
17
komentarze: 4 | wyświetlenia: 5901
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 14763
14
komentarze: 0 | wyświetlenia: 8878
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 10845
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22898
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 5693
 
Autor
Artykuł



Porządna i ładna strona firmowa, to rzadkość. Polskie firmowe strony rzeczywiście zatrzymały się na poziomie lat 90-tych !

  pi_uch  (www),  23/09/2013

Nadmiar reklam...to największy błąd początkujących właścicieli stron www (Początkujący właściciele uważają, że strona "musi zarabiać", i jest to ich priorytetem. Nie to aby na stronie znajdowały się interesujące treści).

@pi_uch: Największą porażką są strony firmowe emitujące reklamy. Właściciel może tłumaczyć to chęcią zdobycia pieniędzy na utrzymanie serwera/domeny - śmieszne :)

  Meritum  (www),  24/11/2015

Jest 2015. Wiele uwag wciąż aktualnych, niektóre - jak na temat technologii Flash - stały się kluczowymi. Strony Flash już nie działają wcale na smartfonach. "nie używajmy flasha" wogóle., Na szczęście, są nowe techniki całkowicie go zastępujące. Animacje SVG, jquery - miło patrzeć, jak mapa się animuje na komórce.

  pwz  (www),  04/02/2018

Po kolejnych trzech latach uwagi wciąż aktualne :) I zapewne jeszcze przez wiele lat tak będzie. Niby są to oczywiste rzeczy, a np. do dziś można spotkać w Internecie strony firm bez danych identyfikacyjnych.

Obecnie strona firmowa powinna być widoczna na facebooku (fanpage) - daje to ogromne możliwości reklamy na własnej stronie i przede wszystkim w grupach liczących nawet kilka tysięcy osób. Google+ proponuje także promocję firmy u siebie na stronie- godnym polecenia jest umieszczenie lokalizacji firmy na mapach google, jej położenie wyświetla się w telefonach komórkowych. Polecałbym również portal twitter i założenie tu konta. Firma musi być obecna w mediach społecznościowych.

Jeśli chodzi o strony www restauracji to przede wszystkim czytelna karta dań. Często menu restauracji jest w formie skanu papierowej karty dań, tego się nie da przeglądać na smartfonie! Dlatego proponuję aby zainteresowane restauracji rozważyły wariant interaktywnego menu restauracji, widziałem dużo wdrożeń takiego menu: https: ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska