JustPaste.it

7 błędów dyskwalifikujących Twoją firmową stronę WWW

czyli o tym dlaczego Twoja strona WWW nie przysparza Ci nowych klientów...

czyli o tym dlaczego Twoja strona WWW nie przysparza Ci nowych klientów...

 

O tym, że każda szanująca się firma powinna mieć stronę internetową wiemy wszyscy. Niestety w dalszym ciągu zbyt wiele osób traktuję firmową stronę WWW jako adres, który należy wpisać na wizytówkę lub materiały promocyjne, a której i tak nikt nie odwiedza.

A to przecież duży błąd, bo w idealnej sytuacji wszystkie pieniądze, które wydajemy na reklamę i promocję naszej firmy (w tym również strona www) powinny się zwracać.

Ponieważ ostatnio założyłem katalog stron www, podczas akceptacji niektórych wpisów miałem okazję napatrzeć się na kiepsko zrobione firmowe strony www. Dlatego chciałbym przedstawić 7 błędów, które dyskwalifikują każdą firmową stronę www.

1) Technologia Flash
Technologia Flash stała się bardzo popularna. Do tego stopnia, że niektórzy twórcy stron www postanowili używać ją do tworzenia *wszystkich* stron WWW, nie tylko tych gdzie Flash jest bezwzględnie wymagany. Efekt? Strony nie zawsze się wyświetlają (bo nie wszyscy użytkownicy mają sprawnie działający Flash w przeglądarce), dla wyszukiwarek internetowych są prawie niewidoczne, a poza tym w olbrzymim stopniu utrudniają dzielenie się linkami i tekstami ze strony - przekopiowanie jakiegolowiek tekstu jest niemożliwe. Wniosek: Nie nadużywajmy flasha.

2) Brak danych identyfikacyjnych firmy
Chcesz, aby Twoja firma była traktowana poważnie? Traktuj poważnie odwiedzających Twoją stronę WWW. Podpisz się imieniem i nazwiskiem, podaj telefon kontaktowy, e-mail firmowy oraz adres siedziby firmy. Powiedz szczerze czy zaufałbys firmie, z która da się skontaktować wyłącznie przy pomocy fomrmularza kontaktowego na stronie internetowej?

3) Zdjęcie "prezesa"
Nie każdy jest prezesem, ale każdy chciałbym nim być. W związku z tym na wielu firmowych stronach inteternetowych pojawiają się zdjęcia, które nie do końca wiadomo czemu służą i raczej straszą niż zachęcają.

Wbrew temu co wmawiają nam spece od marketingu, jeżeli chodzi o zdjęcie łatwiej zaszkodzić niż pomóc. Wynika to głównie z tego, że w większości przypadków bardzo trudno wczuć się w rolę klienta i odpowiedzieć ze 100% pewnością na pytania "Jaki wygląd jest zachęcający?". Czy prowadząc działalność związaną z nowymi technologiami powinieneś celować raczej w image "młodego, inteligentnego, gniewnego" czy raczej "starego, doświadczonego, profesjonalnego"? Czy kucharz może być chudy? Czy właściciel agencji detektywistycznej powinien wyglądać jak typowy bandzior, czy może budzacy zaufanie biznesmen? Czy mój prawdziwy wiek jest atutem czy przeszkodą?

4) Zewnętrzne reklamy na stronie
Reklamy firm trzecich na firmowej stronie www dają jasny przekaz: "tej firmy nie stać nawet na stronę www". Można to porównać do restauracji, która zamieszcza reklamy w swojej karcie dań.

Zapamiętaj, że na reklamach na firmowej stronie internetowej nie zarobisz prawie nic, a ich odbiór będzie zdecydowanie negatywny.

5) Brak własnej domeny
W internecie liczą się wyłącznie te strony www, które posiadają własną domenę. Umieszczanie reklam w darmowych domenach lub na serwerach innych firm jest uznawane za amatorszczyznę. Jeżeli nazwa Twojej firmowej strony WWW kończy się na "w.interia.pl" lub "republika.pl", Twoi klienci wiedzą jedno: tej firmy nie stać nawet na własną domenę.

Uwaga: Czasami firmy zajmujace sie tworzeniem stron www proponują zrezygnować z własnej domeny na rzecz subdomeny na ich serwerach. Przykładowo firma tworząca strony WWW nazywa się "internex" i proponuje Ci darmową domenę "twoja-nazwa-firmy.internex.pl". Brzmi kusząco, ale wystarczy zastanowić się co się stanie gdy firma ta przykładowo zbankrtuje? Odpowiedź jest prosta - Twoja strona WWW zniknie z internetu.

6) Tytuł strony www

Tu problem jest trochę bardziej techniczny i dotyczy optymalizacji strony www pod wyszukiwarki internetowe. Problem jest dość skomplikowany dlatego pozwolę sobię przedstawić najczęstszy błąd spotykany na firmowych stronach www.

Często, jako tytuł strony WWW podawana jest jej nazwa, np. "P.H.U Intermareks". Kłopot w tym, że nikt nie szuka potencjalnych kontrahentów po ich nazwach firm. W wyszukiwarkach używamy raczej haseł opisujących produkt/usługę, a nie konkretnych firm. Dlatego, aby wypromować naszą stronę WWW w Google powinniśmy zacząć od zmiany jej tytyłu. Przykładowo zmienić nazwę "P.H.U Intermareks" na "Spedycja Warszawa - P.H.U Intermareks". Efekty moga być zdumiewające.


7
) Intro
Wiele firmowych stron WWW zatrzymało się w erze lata 90 i pierwsze co widzimy po otwarciu strony to brzydko wyglądającą animację lub flagi zmuszające użytkownika do wybrania języka. Animacja może i jest fajna w przypadku agencji reklamowej, a flagi do wyboru języka przydadzą się na stronie agencji tłumaczeniowej, ale zwykle sa one po prostu zbędne. Zbędne, ponieważ wielu użytkowników - z powodu lenistwa, strachu, pośpiechu lub niewiedzy - zatrzyma się na stronie otwierającej i nigdy nie przejdzie do ważniejszych sekcji na naszej stronie.

Mam nadzieję, że powyższy informacje pomogą Wam w tworzeniu dobrych i skutecznych stron WWW!