JustPaste.it

Uśmiech! - czyli jak zmienić mentalność Polaków?

Niesamowita historia jak uśmiech może wpłynąć na ludzi wokół Ciebie. Co by było gdybyś poświęcił swój senny czas na zobaczenie tego filmu, a potem uśmiechał się przez resztę dnia? Zrób to samo, a zobaczysz, że reakcja będzie identyczna.

[video]http://pl.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao[/video]

http://pl.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao

Po pewnym czasie postanowiłem dopisać dalszy ciąg. Dale Carnegie w swojej bestsellerowej książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”napisał „nie sądź by nie być sądzonym” potem konsekwentnie powtarzał w różnych formach te słowa. Przyglądając się bardziej zauważysz, że cała książka jest oparta właśnie na zasadzie współżycia z ludźmi poprzez ich komplementowanie.

Idąc dalej, najprostsze openingi w NLS to właśnie przemyślane komplementy które wzbudzają silne zainteresowanie komplementującym.

Aktualnie cierpimy na deficyt komplementów, duża część ludzi uważa mówienie ich za podlizywanie się. O tym także pisze Dale Carnegie. Istnieją dwa rodzaje komplementów, a jeden z nich w ogóle nie powinien do tej grupy należeć. Są to pochwały i pochlebstwa. Wyczuwacie różnicę?

Pochlebstwa są proste do powiedzenia przez każdego każdemu. Adresat takiego pochlebstwa na pewno wyczuje, że osoba, która je wymawia po prostu chce się przypodobać i nie myśli tego co mówi. Uogólniając, przykłady to: „jesteś ładna”, „jesteś fajny”, „fajne nogi”.

Podstawową zasadą według Carnegiego to szczerość naszej wypowiedzi. Gdy mówimy komuś to co naprawdę myślimy nie zdradzi nas własna mowa ciała i ruchy gałek ocznych. Powinniśmy także zastanowić się przynajmniej chwilkę nad komplementem-pochwałą. I tak, nawiązując do przykładów pochlebstw, można je wypowiedzieć na przykład w ten sposób: „podoba mi się to jak się prezentujesz gdy siedzisz/przechodzisz koło mnie”, „lubię gdy zachowujesz się w ten sposób”, „zainteresował mnie kształt twoich stóp. tańczysz?” lub „podobają mi się te buty na twoich nogach”.

Ludzie najczęściej uznają za prawdę cechy dotyczące ich charakteru. 99% ludzi akceptacji pragnie tak bardzo, jak nienawidzi potępienia. To wynika z naszej pierwotnej potrzeby - żądzy bycia ważnym. Ci którzy potrafią ją chwilowo stłumić i pochwalić, wspomóc lub przyznać komuś rację odnoszą największe sukcesy we wszystkich możliwych aspektach.

Uśmiech u ciebie samego powoduje go u innych, a każdy w dobrym nastroju chętniej spełni twoje prośby, tak więc: uśmiech!

...I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel...

 

Źródło: http://doktorrandka.pl/Doktor_Randka/Blog/Wpisy/2009/9/30_Usmiech.html