Login lub e-mail Hasło   

7 grzechów głównych "Walczących z nadwagą"

Jest kilka ważnych powodów tycia. Pomijając genetykę, są one wspólne dla wszystkich mających problemy z nadmiarem tkanki tłuszczowej.
Wyświetlenia: 787 Zamieszczono 24/10/2009
  1. Ograniczenie spożywania białka – białko jest materiałem do budowy tkanki mięśniowej, ograniczenie go w pożywieniu spowoduje spadek wagi umięśnienia co nie jest korzystne, gdyż gdy spada masa aktywna ciała (mięśnie, kości , ścięgna), to mniej spalamy kalorii.

  2. Nieregularne jedzenie, długie przerwy między posiłkami powodują spowolnienie przemiany materii, organizm przestawia się na oszczędności, stąd po kilku godzinach bez posiłku robi się nam zimno, sennie – spada sprawność na każdym polu.

  3. Podjadanie między posiłkami – powoduje zaangażowanie organizmu w proces trawienia a więc odpłynięcie krwi do brzucha co nie sprzyja np. sprawności intelentualnej. Najgorsze tu są oczywiście rózne chipsy, ciasteczka, i tzw. fast food. Takie produkty nie zawierają wartościowych składników odżywczych ale dostarczają kalorie szybko odkladajace się w tkankę tłuszczową. Wskutek takiego odżywiania organizmowi brakuje coraz bardziej minerałów i witamin, zwiększa się łaknienie i napady niekontrolowanego pochłaniania wszystkiego co znajdzie się pod ręką.

  4. Ograniczenie aktywności fizycznej – powoduje spadek metabolizmu. Organizm jako idealny system energetyczny dąży do działania na minimum energii. Jeżeli do życia wystarczy by zachodziło w organizmie np. 5000 procesów to organizm nie będzie uruchamiał tych, które zachodzą np. podczas uprawiania sportu.

  5. Mieszanie produktów zawierających tłuszcze z węglowodanami. Okazuje się, że sam tłuszcz lub posiłek zawierający białka i tłuszcz nie odkłada się w tłuszcz. Np. jajecznica z jajek na oleju lub oliwie nie spowodują odkładania się tłuszczu ale jeżeli zjemy ją z pieczywem to możemy liczyć się z przyrostem oponki. Podobny efekt uzyskamy łącząc mięso z ziemniakami, makaronem czy ryżem. Mięso należy jeść z warzywami.

  6. Zjadanie słodyczy czyli cukrów prostych – bardzo szybko uwalniają się do krwi i powodują duży przyrost insuliny, która pakuje je do komórek tłuszczowych. Jedyna dobra pora na małą porcję słodkości to czas zaraz po intensywnym wysiłku fizycznym

  7. Nadużywanie wszelkiego rodzaju używek: kawy, czarnej herbaty, papierosów.

    Jeżeli lubisz kawę i wypijesz dziennie 1 jej filiżankę i nie nasypiesz do niej kilku łyżeczek tej aromatycznej substancji nic się nie stanie ale gdy zrobisz inaczej...

    Z czarną herbatą jest podobnie – lepiej pić owocową lub zieloną.

    Papierosy podobnie...

    Wszystkie te sybstancje wypłukują lub pochłaniają ważne składniki z naszej diety, co rozregulowuje organizm i powoduje uzasadnione łaknienie.

Podobne artykuły


11
komentarze: 32 | wyświetlenia: 458
11
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1702
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 449
10
komentarze: 8 | wyświetlenia: 727
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 487
10
komentarze: 5 | wyświetlenia: 948
9
komentarze: 5 | wyświetlenia: 611
9
komentarze: 36 | wyświetlenia: 301
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 576
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 610
9
komentarze: 10 | wyświetlenia: 625
9
komentarze: 20 | wyświetlenia: 436
9
komentarze: 18 | wyświetlenia: 396
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 327
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 305
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska