JustPaste.it

Jak zdobyć przyjacjół i zjednać sobie ludzi - recenzja

W tej książce mamy szansę znaleźć sposoby nie tylko zjednywania ludzi ale również receptę na szczęśliwe życie.

W tej książce mamy szansę znaleźć sposoby nie tylko zjednywania ludzi ale również receptę na szczęśliwe życie.

 

Czyż nie każdy z nas chciałby poznać receptę na zjednanie sobie wszystkich ludzi?

Jak wiadomo każdy z nas woli robić interesy z ludźmi, których lubi. A jednak często zapominamy o tym, że zasada ta dotyczy również klientów, na których nam tak zależy.

Nawet jeśli wielu z Was zna prawidłowości powodujące ludzkim zachowanie, to nie zawsze udaje się na nie wpłynać. Wielu z nas zna i szlifuje techniki nlp lub inne manipulacje , czy jednak na dłuższą metę udaje się Wam zbudować wieloletnie przyjazne kontakty na takiej podstawie ? Przez lata pracy w sprzedaży tak bardzo skupiałem się na tym jaką strategię negocjacji i techniki sprzedażowe zastosować, że zapominałem o tym co najważniejsze. Myśląc wyłącznie o zwiekszaniu sprzedaży, pozyskując wciąż to nowych klientów , nie dostrzegałem w nich ludzi a tym bardziej ich prawdziwych potrzeb, a to niejednokrotnie w dłuższym okresie obracało w niwecze wszelkie wcześniejsze starania.

Zapewne byłoby tak do tej pory gdyby nie książka audio, która wpadła w moje ręce:

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi , autorstwa Dale Carnagie'go.

Przestudiowałem wiele pozycji o tematyce negocjacji, technik sprzedaży, komunikacji. Wiele z nich poruszało temat empatii wobec klienta i odkrywania ich potrzeb. Jednak nigdy nie przykładałem dostatecznie wiele uwagi do tego chyba najważniejszego aspektu pracy przedstawiciela handlowego. Aż wreszczie po przesłuchaniu tej pozycji przekonałem się, że w tym tkwi cały sekret prostej drogi do sukcesu nie tylko w sprzedaży ale i całym w życiu.

Podszedłem do tego audiobooka jak do kolejnego poradnika, jednak z każdą kolejną minutą słuchania odkrywałem kolejne prawdy, które diametralnie zmieniły moje poglądy na sprzedaż i podejście do klienta. Kompozycja utworu i rozkład treści w rozdiałach brzmi jak typowy poradnik, jednak audiobook ten jest nie tylko świetnie zredagowanym zbiorem porad, ale przede wszystkim rewelacyjnym źródłem mądrości życiowej, entuzjazmu i zrozumienia ludzkiej natury. Może to być dla każdego człowieka zajmującego się sprzedażą, niezwykłą inspiracją do zmiany jakości pracy i do poprawy stosunków nie tylko z klientami czy współpracownikami, ale co najważniejsze z najbliższymi , a to w prostej linii może przynieść wymierne korzyści dla wszystkich.

Prezentowane w audiobooku prawdy i zasady wydają się tak banalne i znane wszystkim ludziom, a jednak prawdziwe i skuteczne. Autor po przez studium autentycznych przypadków, zdarzeń i dialogów ukazuje jak rewelacyjne efekty może przynieść stosowanie się do podstawowych zasad, a jednocześcnie pokazuje jak żadko staramy się do nich zastosować oraz powody, które nam to uniemożliwiają. Główne założenie do jakiego przekonuje autor mówi o konieczności okazywania entuzjazmu, uśmiechu, uznania, empatii i zainteresowania w kontakcie z innymi, by zjednać sobie ludzi a nawet wzbudzić przyjaźń , prawda że to banalnie proste, aż wydaje się nieprawdziwe. Jednak przytocznone w audiobooku relacje zadarzeń w których brali udział wybitni ludzie światowego biznesu i polityki potwierdzają słuszność tych twierdzeń. Sam przekonałem się, że w wielu sytuacjach osiągnął bym pozytywne efekty gdybym się zastosował do tych podstawowych zasad jakimi są : szacunek wobec odmiennych poglądów i zrozumienie pobódek którymi kierują się ludzie i pozwolenie na zachowanie twarzy nawet gdy ewidentnie mylą się w swoich stwierdzeniach lub przez swój subiektywizm wyrażają błędne opinie i oceny. Autor przywołał międzyinnymi relacje rozmów i przykładów podejścia do ludzi takich autorytetów jak Abraham Lincoln czy Benjamin Franklin, którzy swoją postawą dobitnie potwierdzają słuszność prezentowanych w książce tez. By przekonać słuchacza ostatecznie autor przywołuje nauki nie tylko wielkich myślicieli i filozofów takich jak: Konfucjusz, Socrates; ale również dla wielu wzór ostatecznego autorytetu jakim jest niewątpliwie Chrystus, a dla innych będzie Budda. Te przykłady przypomniały mi o wszystkich tych sytuacjach z mojej praktyki, kiedy poniosłem porażkę, a mogłem osiągnąć wiele gdybym ... wcześniej poznał tego słuchowiska.

Co ciekawe autor by uwidocznić różnice w efektach jakie mogą przynieść różne postawy wobec oponentów, autor przytacza zarówno przykłady w których wykorzystano zasady poprawnych stosunków i poszanowania człowieka jak również te wręcz przeciwne które niekiedy przyniosły katastrofalne skutki. W ten sposób w tej książce , autor udowadnia że na dłuższą metę brak zrozumienia innego człowieka może doprowadzić do klęski lub nawet katastrofy zwłaszcza w przypadku polityków i biznesmenów. Szczególną uwagę autor zwraca na kwestię zapamiętywania nazwisk i okazywania uznania zwłascza w odniesieniu do pracowników przez zarządzających przedsiębiorstwami, które może być jedyną szansą na rozwiązanie konfliktu.

Czyż nie każdy z nas chciałby być lubiany i dobrze zapamiętany / np. przez szefa /, być szanowany i spotykać się z uznaniem i zinteresowaniem, Czyż nie dażymy większym szcunkiem, osób które nas znają i pamiętają, niż tych dla których jesteśmy tylko kolejnym numerem na liście, kolejnym petentem / pacjentem. Czy jednak chcemy sobie zdać sprawę, że również klienci oczekują od nas zainteresowania, uznania i szacunku dla jego poglądów. Wyobraźmy sobie że potrafimy wywołać taki stan u osoby z którą rozmawiamy lub negocjujemy , nie trudno zgadnąć, że klient który będzie dażył nas sympatią, zapewne z ochotą przystąpi do interesów z nami i dokona zakupu, a my będziemy u niego zawsze mile widziani.

Im dłużej słuchałem tej książki tym bardzej przekonywałem się jak te proste wskazówki są bezcenne, jednocześnie jak bardzo trudno jest w pełni zastosować się to tych rad
w codziennym życiu. To jednak skłoniło mnie do głębokiej analizy tej ksiązki z notatnikiem w ręku , po to by starać się przysfoić choć najważniejsze porady i móc sprawdzić efekty jakie one przyniosą w codziennym życiu. Jeśli chcemy zapamiętać najważniejsze zasady z tej książki audio wydaje się nieodzowne by przesłuchać ten audiobook klkukrotnie .

Wartość merytoryczna tego audiobooka jest dla mnie nie oceniona. Prawdy dotyczące natury ludzkiej i prawdeł powodujących zachowaniem ludzi poparte autentycznymi przykładami są wyśminenita lekturą tym bardziej że narracja prowadzona jest przez profesjonalnych lektorów. Zmienność intonacji, dźwięk i barwa głosu również kobiety lektora również zmiana lektorów w przypadku różnych prezentowancyh dialogów i opisów sytuacji, zapewnia zarówno łatwą przysfajalność prezentowanych zasad i porad jak też miłą rozrywkę.
Moje zdanie może wydawać się dość subiektywne, jednak bezcenną wartośc tego ponadczasowego bestsellera potwierdzają liczby i nominacje: książkę tą wydano pierwszy raz w formie papierowej w 1937 roku, wydana do tej pory w ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata cieszy się niezmienną wysokoą popularnością . Książka ta wydana w formie audio była nominowana między innymi na Książkę Audio Roku 2008 w kategorii "Poradniki".

Polecam tę pozycję nie tylko ze względu na wysoką wartość zawartych treści ale może przede wszystkim dlatego, że została ona wydana właśnie w formie właśni audiobooka. Pozwala to na obcowanie z książą w dwolnym momecie dnia , zwłaszcza w podróży samochodem. Osobiście preferuję odtwatrzanie tych nagań w telefonie z którym i tak się właściwie nie rozstaję. Możliwością odtwarzania plików mp3 w małych urządzeniach daj dodakowe korzyści i możliwości wykorzystania w czasie i miejscu dotąd uniemożliwjającym poznawanie treści , jak choćby podczas podróży komunikacją publiczną. A w każdej chwili / do tej pory nieużytkowanej / mogę poznać ciąg dalszy ulubionej książki do słuchania i w ten sposób wykorzystać dowolny czas niezwykle efektywnie.

Podsumowując pragnę podkleślić, że choć tytuł wskazuje na to że jest to kolejny poradnik jakich wiele powstało w ostatnich czasach. to przekonany jestem, że już od samego początku użeknie Cię mądrościami i przystępnością użytego stylu. Książka szeroko obejmuje tematykę kontaktów między ludzkich niezwykle istotnych w życiu każdego człowieka. Ponadto przełożenie tej ksiązki na wersję audio jest pociąga słuchacza nie tylko ciekawymi przykładami ale również świetną narracją lektorów którzy dodatkowo uprawdopodabniają opisane sytuacje. Język użyty język w książce jest barwny a jednocześnie zrozumiały dla każdego. Sczerze polecam tę pozycję gdyż moim skromnym zdaniem jest to tak świetny podręcznik życia, swoisty elementarz stosunków międzyludzkich, że powinien poznać każdy kto ma na celu dobro swoje, swoich bliskich i innych ludzi. Wiele przykładów w tej książce audio dotyczy autentycznych sytuacji rozmów handlowych, negocjacji i z punktu widzenia handlowca jest to rewelacyjne rozszerzenie i uzupełnienie biblii sprzedawcy jaką jest niewątpliwie książka Franka Bettgera - "Jak przetrwać  i odnieść sukces w biznesie". Pomiędzy obydwoma audiobookami można dopatrzyć się wielu podobieństw, to jednak wydaje się że książka Carnagie,go wyczerpuje całkowicie tematykę stosunków między ludzkich, natomiast F. Bettger kierował się bardziej chęcią pomocy sprzedawcom w zrozumieniu prawideł profesjonalnej persfazji i skutecznej finalizacji sprzedaży. Obie książki audio czytane są przez tego samego lektora p. Tomasza Kućma, który w naturalny sposób czyta ksiażki w taki entuzjastyczny sposób, że zararza tym słuchacza i w ten sposób nakręca ,spiralę, zainteresowania kolejnymi rozdiałami, a także chęcią do stosowania prezentowanych praktyk. Ponad to jest to audiobook który stanowi znakomitą podstawę do dalszej lektury w tej materii jaką jest "Umysł Lidera" autorstwa Iwony Majewskiej, podejmującą tę tematykę jednak w odniesieniu do polskich realiów, co sprawia że jest to pozycja równie ciekawa.

 

Źródło: http://e-salesman.net/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=59

Licencja: Creative Commons - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych