Login lub e-mail Hasło   

25 sposobów na powiększenie potecjału umysłowego

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://otwarty-umysl.com/psychologia-nlp(...)su.html
Istnieją ćwiczenia, techniki, sztuczki i substancje, dzięki którym umysł staje na wyżynach swoich możliwości. Poznaj 25 pierwszych sposobów na zwiększenie mocy umysłu!
Wyświetlenia: 19.260 Zamieszczono 19/11/2009

http://www.eioba.pl/files/user9663/z6827187x.jpg1.      Głęboki oddech
Kilka oddechów świeżym powietrzem zapewni zwiększenie ilości tlenu we krwi i w mózgu. Już kilka  głębokich wdechów nosem pomoże także rozluźnić ciało i zrelaksować się, dzięki czemu będziemy myśleć przejrzyściej.

2.      Medytacja
Najprostszą metodą medytacji jest zamknięcie oczu i skupienie się na oddechu. Można także napinać mięśnie a następnie (po ok. 3 sek) rozluźniać je. Te i inne metody doprowadzą do rozluźnienia ciała oraz rozbudzenia umysłu. Już kilka minut codziennego skupienia na oddechu znacznie poprawia funkcjonowanie mózgu, pozwala także na stawienie czoła nawet tym najtrudniejszym umysłowym zadaniom.

3.      Wyprostowana postawa
Postawa wpływa na proces myślenia. Można tego dowieść w prosty sposób. Ćwiczenie polega na wykonaniu w myślach trudnego zadania matematycznego, najpierw siedząc powyginanym na krześle, z oczami utkwionymi w podłodze i z otwartymi ustami. Następnie należy rozwiązać matematyczne ćwiczenie, przybierając wyprostowaną postawę, z zamkniętymi ustami... Różnica powinna być widoczna.

4.      Phosphotidyl Serine (PS)
Badania kliniczne wykazały, że suplement ten zwiększa jasność myślenia i szybkość uczenia. Preparat poprawia łączność pomiędzy komórkami, pomaga w regulacji wzrostu komórek, Fosfatydyloseryna wspomaga mózg w zwalczaniu stresu, poprawia nastrój, poprawia stan błon komórkowych komórek nerwowych oraz synaps. Innymi słowy PS może zwiększyć potencjał twojego umysłu, powstrzymać tendencję spadkową pamięci,  przy czym Fosfatydyloserynę nie ma znanych skutków ubocznych.

5.      Winpocetyna
Środek, alkoanoid barwnika, służący do rozszerzenia naczyń mózgowych. Powoduje to zwiększenie dopływu krwi do mózgu, zwiększając sprawność i jasność umysłu.

6.      Ginko Biloba
Liście tego drzewa zwiększają przepływ krwi do mózgu. Drzewa  te często sadzone są w parkach, dlatego dostęp do liści nie jest trudny. Można kupić także kapsułki z wyciągiem z liści Ginko Biloba lub herbatki w większości sklepów ze zdrową żywnością.

7.      Dziurawiec zwyczajny
Choć nie ma udokumentowanych dowodów na poprawę funkcjonowania mózgu, dziurawiec tymczasowo poprawia nastrój, a jak wiadomo, szczęśliwy mózg działa lepiej.

8.      Dobre nawyki myślowe
Wystarczy, aby przez kilka tygodniu używać technik rozwiązywania problemów, aby stały się one nawykiem.  Z pewnym wysiłkiem, można w ciągu kilku tygodni wprowadzić wiele dobrych nawyków, dlatego warto wykorzystywać moc przyzwyczajenia.

9.      Używanie martwego czasu
Czas martwy jest to czas niewykorzystany, godziny spędzone w samochodach, autobusach, poczekalniach a nawet na sprzątaniu. W czasie tym można słuchać chociażby książek audio. Przez 200 godzin rocznie w samochodzie można nauczyć się naprawdę wielu rzeczy.

10.  Nauka języków obcych
Badania pokazują, że nauka języków obcych skutecznie poprawia sprawność mózgu, potrafi także korzystnie wpływać na pamięć w okresie starzenia się.  Jest to także jedno z najlepszych ćwiczeń dl mózgu, rozwija myślenie otwarte na nowe pomysły i inne postrzeganie świata, dzięki różnicy w wymowie (w języku polskim boimy się, ale w niemieckim mamy strach).

11.  Rozmaryn
To powszechnie znane zioło, może mieć wpływ na mózg, jeżeli znajduje się w postaci inhalacji. Nie ma potwierdzonych badań na temat rozmarynu, jednak wiele osób twierdzi, że wąchanie rozmarynu pobudza mózg, więc warto spróbować, tym bardziej, że rozmaryn jest ogólnodostępny, a jego wąchanie nie przynosi skutków ubocznych.

12.  Ćwiczenia uważności umysłu
Koncentracja i oczyszczenie umysłu, są mechanizmami bardziej lub mniej automatycznymi. Ćwiczenie polega na świadomym obserwowaniu tego, co dzieje się w umyśle, dzięki czemu, można wyszukać wiele rzeczy, które nam przeszkadzają. Może to być zapomniana rozmowa telefoniczna, czy inna ważna czynność. Możesz umieścić ją na liście rzeczy do zrobienia, dzięki czemu umysł nie będzie zaśmiecony przez wiele niepotrzebnych, nieświadomych nam myśli.

13.  Pisanie
Pisanie poprawia sprawność umysłową na wielu polach. Jest to sposób na powiedznie twojej pamięci, co jest ważne, tak więc informacje te zostaną przypomniane w przyszłości dużo łatwiej. Jest to także sposób na jasny umysł, na rozwinięcie kreatywności i zdolności analitycznych. Dziennik, pamiętnik, poezja... na tak wielu polach można wykazać się swoją piśmiarską twórczością, co z pewnością zwiększy potencjał umysłu.

14.  Słuchanie Mozarta
Badania przeprowadzone przez kalifornijski Instytut wskazują, że dzieci, które uczyły się gry na pianinie lub regularnie brały udział w zajęciach na chórze znacznie efektywniej i prościej rozwiązują zagadki, mają one także o 80% lepsze wyniki w badaniach na inteligencję niż dzieci nie słuchające tego rodzaju muzyki. Podczas innych badań grupie 36 studentów dano do rozwiązywania  test na IQ. Zaraz przed pierwszym testem słuchali oni sonaty na dwa pianina w D Major, K. 448 (sonata for Two Pianos in D Major, K. 448) przez 10 minut.  Przed drugim testem słuchali oni taśmy z muzyką relaksującą. Przed trzecim testem studenci w ciszy czekali na jego rozpoczęcie.  Średnie wyniki badań dla wszystkich studentów wyglądają następująco: 1 słuchanie - 119 / 2 słuchanie - 111 / 3 słuchanie 110. Mozart zwiększył ilość punktów o 9.

15.  Rozwijaj swoją intuicję.
Intuicja może być ważnym punktem potencjału intelektualnego. Einstein i wielu innych naukowców w swoich badaniach opierali się na intuicji.

16.  Unikaj owoców, które powodują alergię.
Może to dotyczyć produktów z pszenicą, kukurydze, orzeszki ziemne, produkty mleczne. Koniecznie dowiedz się, czy nie masz uczulenia na żadne z tych lub innych potrwa. Poza problemami trawiennymi i innymi dolegliwościami alergicznymi mogą one doprowadzić do lekkiego, czasowego zaćmienia umysłu.

17.  Śpij lepiej
Jak się okazuje jakość snu, może być ważniejsza od jego długości. Na niektórych ludzi, dobrze działają krótkie, popołudniowe drzemki.

18.  Kofeina
Badania pokazują, że uczniowie, którzy przed ważnymi egzaminami piją kawę uzyskują lepsze wyniki. Zaś inne badania pokazują, że zbyt duża ilość kofeiny wpływa niekorzystnie na umysł. Kofeina dla różnych ludzi ma bardzo różne działanie, może ona spowodować krótkotrwałe, nieprzyjemne skutki uboczne, jednak warto jej używać - działa.

19.  Unikaj cukrów.
Jakiekolwiek proste węglowodany mogą doprowadzić do „zamglenia mózgu".  Wynika to z dostania się insuliny do krwioobiegu.  Dlatego też przed ważnymi egzaminami unikaj cukrów, makaronów, białego chleba czy chipsów.

20.   Nagrania hipnotyczne
Siła sugestii jest bardzo silna. Jednym ze sposobów jej wykorzystania jest użycie taśm hipnotyzujących.

21.  Szybkie czytanie
Wbrew temu, co mówi wiele osób, rozumienie tekstu wzrasta z prędkością czytania, więc nie prawdą jest zdanie „Czytaj powoli i skup się". Szybkie czytanie pozwoli Ci zaoszczędzić wiele czasu, a tym samym jest świetnym ćwiczeniem dla umysłu.

22.  Ćwiczenia
Nie jest zaskoczeniem, że dzięki ćwiczeniom zwiększa się potencjał umysłowy. Wszystko co pozytywnie wpływa na działania organizmu, prawdopodobnie dobrze działa także na mózg. Badania pokazują, że zaledwie 10 minut aerobiku, natychmiast  zwiększa funkcje poznawcze. Jeżeli chcesz doładować swój mózg, możesz kilkakrotnie przejść się po schodach.

23.  Wyobrażenie pomocnika
Stworzenie wyimaginowanej osoby, której zadawać w swoim umyśle można pytania, może być najprostszą drogą, do uzyskania dostępu do pokładu wiedzy, zawartej w podświadomości. Pomocna może być rozmowa z osobą, posiadającą rozległą wiedzę, na interesujący cię w danej chwili temat.

24.  Rozwój kreatywności
Kreatywność  pozwala Ci myśleć w sposób bardziej skuteczny.  Być może, to komputery potrafią dokonywać niesamowicie trudnych obliczeń w ułamku sekundy, jednak jest to jedynie surowa kalkulacja. To kreatywne myślenie tworzy świat.

25.  Efektywniejsza nauka
Kiedy postanawiasz się czegoś nauczyć, od samego początku rób notatki. Po każdej sesji zostaw sobie także miejsce pod notatkami, zawsze jest coś do dodania. Niech twoje sesje nauki podzielone będą na mniejsze części, będzie więcej początków i końców. (To co jest na początku i na końcu mózg zapamiętuje najlepiej). Zapoznaj się z technikami efektywnej nauki.

Więcej artykułów i historii dotyczących życia po śmierci na stronie Otwarty Umysł

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1046
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1009
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 438
13
komentarze: 24 | wyświetlenia: 714
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 777
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 590
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 541
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 785
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 475
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 510
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 969
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 810
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 372
10
komentarze: 13 | wyświetlenia: 404
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 324
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska