Login lub e-mail Hasło   

Co robić by się dobrze wyspać? – miniporadnik

“Powerful Sleep” to książka napisana przez Kacpra Postawskiego, w której wyjaśnia co trzeba robić by spać mniej (około sześciu godzin) i czuć się bardziej wypoczętym...
Wyświetlenia: 13.704 Zamieszczono 20/11/2009

I'm only sleeping

 

“Powerful Sleep” to książka napisana przez Kacpra Postawskiego, w której wyjaśnia co trzeba robić by spać mniej (około sześciu godzin) i czuć się bardziej wypoczętym i pełnym energii. Poniżej przedstawiam większość metod zaprezentowanych w tej książce, pomijając większość wywodów autora nt. przyczyn tych zaleceń.

 

  1. Należy przebywać jak najwięcej na słońcu. Dzięki temu, po pierwsze organizm się ogrzewa, co skutkuje mniejszą sennością, a po drugie do organizmu jest uwalniane mniej melatoniny, która jest hormonem snu. Do tego punktu należy jeszcze dodać, iż należy unikać chodzenia w okularach przeciw słonecznych w szczególności podczas wschodu i zachodu słońca.
  2. Uprawiać sport, najlepiej z samego rana. Podczas ćwiczeń fizycznych temperatura ciała podnosi się, co skutkuje podniesieniem się rozbudzenia organizmu i wzrostem energii. Należy jednak unikać ćwiczenia na mniej niż cztery godziny przed snem.
  3. Każdego dnia należy kłaść się i wstawać o tej samej godzinie (w WEEKEND RÓWNIEŻ).
  4. Powinno się unikać kofeiny (kawa, coca-cola, itp.), alkoholu oraz nikotyny.
  5. Obowiązkiem jest picie minimum ośmiu szklanek czystej wody dziennie. Ponadto najlepiej od razu po przebudzeniu wypić szklankę wody.
  6. Należy nie jeść nic (w szczególności ciężkostrawnego) na cztery godziny przed snem. Jakość snu ponadto pogarsza brak: witaminy B, kwasu foliowego, magnezu i wapnia.
  7. Powinno unikać się spania na brzuchu.
  8. Trzeba unikać stresu, gdyż jego nadmiar bardzo negatywnie działa na jakość snu.
  9. Dopuszczalne (a nawet zalecane) jest ucięcie sobie w ciągu dnia drzemki (tzw. power nap). Jedynym warunkiem jest, by nie była ona dłuższa niż czterdzieści pięć minut.
  10. Łóżka należy używać TYLKO i wyłącznie do SPANIA i SEKSU, do niczego więcej (np. pracy, czytania, etc.)

 

Wszystkich serdecznie zachęcam do zastosowania rad pochodzących z książki K. Postawskiego.

_________________

Pozdrawiam i zachęcam do pisania komentarzy oraz odwiedzenia mojego blogu,

Hubert Oręziak

Podobne artykuły


24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 22989
43
komentarze: 7 | wyświetlenia: 112951
16
komentarze: 4 | wyświetlenia: 46710
29
komentarze: 13 | wyświetlenia: 3104
25
komentarze: 32 | wyświetlenia: 5008
25
komentarze: 18 | wyświetlenia: 2219
23
komentarze: 67 | wyświetlenia: 1691
22
komentarze: 14 | wyświetlenia: 82476
22
komentarze: 5 | wyświetlenia: 25262
20
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6493
20
komentarze: 6 | wyświetlenia: 11404
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje
Grupy



Wszystko fajnie, tylko, że je nie potrafię spać inaczej jak tylko na brzuchu.
Ale lubię takie artykuły. - Pozdrawiam.

  aganesu,  21/11/2009

Wszystkie dziewięć zasad dobrego snu łamę każdego dnia. I nie umiem spać inaczej niż na brzuchu! Taka pozycja daje poczucie bezpieczeństwa.
Muszę chyba zmienić swoje przyzwyczajenia. Motywujący artykuł.

Od 2 tygodni walczę o to, by spać bez środków nasennych, bez których nie mogłam funkcjonować od kilku lat. Rady te wydają się być rozsądne i realne do zastosowania, poza może tym przebywaniem na słońcu /Europa Środkowa jesienią i zimą/ i unikaniem stresu/pewnie przydałyby się porady, jak wyrobić w sobie umijętność reagowania na stresujące bodźce/. Ale z pozostałymi warto spróbować, bo zdaje się, że są to w ogóle zasady zdrowszego sposobu życia, tylko "mi" się o nich trochę zapomniało.

  pirx,  23/11/2009

'Dopuszczalne (a nawet zalecane) jest ucięcie sobie w ciągu dnia drzemki (tzw. power nap). Jedynym warunkiem jest, by nie była ona dłuższa niż czterdzieści pięć minut." Oj! Raczej nie . Bo drzemka zakłóci rytm snu i czuwania . jeśli ktoś ma kłopoty z zasypianiem, to specjaliści raczej nie zalecają drzemki w ciągu dnia .( w radiu słuchałem kilku audycji na ten temat).
Pozostałe rady- bezcenne ;)
Ja nie lubię spać na brzuchu . W ogóle tak się da ? ;)

Zgodnie z książką na podstawie której pisałem artykuł jeżeli drzemkę "utnie się sobie" na nie krócej niż 4 godziny przed snem, to nie powinna utrudniać ona zasypiania i pozytywnie działać na organizm.

Pozdrawiam,
Hubert Oręziak

Dokładnie. Drzemka w ciągu dnia jest wskazana, organizm odpoczywa chociaż przez chwile. Ale tak jak autor napisał - nie dłuższa niż 45 minut (często specjaliści zalecają nie dłuższą niż 30 minut), wtedy człowiek nie zapada w glęboką fazę snu. Po takiej drzemce jestesmy wypoczęci i mniej sennie, jeżeli natomiast drzemka się przeciągnie wstaniemy bardziej zmęczeni i bardzo senni.
Nie należy u ...  wyświetl więcej

  pirx,  24/11/2009

Jeśli ktoś, jak ja, ma kłopoty z zasypianiem, to drzemka w ciągu dnia, jedynie pogłębi problem . Tak jest w moim przypadku . Zasnąć za dnia zdarza mi się może dwa razy do roku . Efekt jest taki , że nocą zasypiam później . Ale oczywiście każdy jest inny . Więc jakoś specjalnie się nie upieram .

  elena  (www),  24/11/2009

A ja tak lubię spać na brzuchu...:)

  Gamka  (www),  29/11/2009

A ja tez lubię spać na brzuchu .... i nic na to nie poradzę :)
pozdrawiam

Porady fajne, zastosuję się.
No może nie do wszystkich, bo jak większość tutaj komentujących ja także lubię spać na brzuchu;)

A ja lubię spać w pozycji embrionalnej :P
Na brzuchu też lubię :D

Ja nie umiem spać inaczej aniżeli na brzuchu ;] Tak śpię już od noworodka i żyję , bo gdy położę się na plecach wtedy właśnie nie potrafię zasnąć ;]]

ja tak samo jak większość: TYLKO na brzuchu ;)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska