JustPaste.it

Czeska skoda w chińskim wydaniu

Czeska skoda w chińskim wydaniu

Czeska skoda w chińskim wydaniu

 

 Skoda Auto wkracza właśnie w nową erę obecności na chińskim rynku, który ze względu na swoją dynamikę w niedługim czasie powinien wyprzedzić Amerykę i zostać największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.

Chiny, po Ameryce, są drugim największym rynkiem motoryzacyjnym świata. Największy potencjał tego kraju tkwi oczywiście w wielkości populacji oraz ciągle niskim poziomie zmotoryzowania. Łącznie w 2005 r. w Chinach wyprodukowano 2,81 miliona samochodów (2,34 miliona aut w 2004 r.).

Według umowy licencyjnej zawartej pomiędzy Skoda Auto i chińskimi partnerami koncernu, Volkswagen Szanghaj rozpocznie produkcję Skody Octavia na rynku lokalnym w pierwszej połowie 2007 r. Trzy linie modelowe marki Škoda (Fabia, Octavia i Superb) będą produkowane w fabrykach Szanghaj Volkswagen, wyłącznie na potrzeby lokalnego rynku. Za sprzedaż i serwis samochodów oraz obsługę klienta odpowiedzialna będzie sieć ekskluzywnych salonów dealerskich Škody, która jest właśnie w fazie rozwoju. W porównaniu do wersji europejskiej w tej limuzynie klasy średniej wprowadzono zmiany mające zadowolić gusta tutejszych kierowców, a które dotyczą przede wszystkim wyglądu zewnętrznego samochodu. Ekspansja Skody na chińskim rynku została dodatkowo wzmocniona dzięki kontraktom na produkcję w Szanghaju kolejnym modelom Skody.

Jednym z najważniejszych warunków dla sukcesu naszej międzynarodowej ekspansji jest udane wejście na chiński rynek, gdzie Skoda ma sprzedawać 100 tyś  aut rocznie i zdobyć 3%-towy udział w rynku.

Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto powiedział: Uważamy Chiny za jeden ze strategicznych rynków dla przyszłego rozwoju Škody. Prezentacja Octavii oraz zbliżające się rozpoczęcie produkcji tego modelu budują nową pozycję marki Škoda w Chinach.

Chiński klient kupując dzisiaj samochód zwraca przede wszystkim uwagę na jego jakość i poziom usług serwisowych. Skoda, oprócz tego, oferuje atrakcyjny design, odpowiednią przestrzeń i szereg przemyślanych rozwiązań. Mimo iż chiński rynek jest bardzo konkurencyjny, jestem przekonany, że tutejsi kierowcy polubią auta Skody- zaznaczył Detlef Wittig, Prezes Zarządu Skoda Auto. Dalszy rozwój marki jest mocno związany z ekspansją na kluczowych rynkach. Montaż samochodów na Ukrainie, w Bośni i Hercegowinie, w Indiach oraz w Kazachstanie, a także nowe inwestycje w Chinach oraz w Rosji wygenerują wzrost produkcji w Czechach – powiedział  Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto.

Na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Pekinie Škoda Auto oficjalnie zaprezentowała model Octavia w wersji przygotowanej specjalnie na rynek chiński. Oprócz obecnie produkowanych pojazdów, odwiedzający wystawę mieli szansę zapoznać się z ponad stuletnią historią i tradycją tworzenia samochodów przez Škodę.

Licencyjna produkcja w Chinach jest częścią strategii rozwoju Škody, która obejmuje również montaż aut na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni i Hercegowinie, w Indiach i w przyszłości w Rosji. Wprowadzenie tej strategii w życie, włącznie z produkcją w Chinach, jest ważnym krokiem ku znalezieniu się Škody wśród największych producentów samochodów na świecie.

Chodzi tu min. o liczący się wśród producentów aut koncern PSA (Citroen-Peugeot), który zamierza wybudować w Chinach nową fabrykę.

Działająca obecnie w mieście Wuhan fabryka PSA do 2008 roku osiągnie wielkość produkcji rzędu 300 tys. aut rocznie. Zapotrzebowanie na samochody francuskiego producenta wciąż rośnie. Druga fabryka mogłaby wytwarzać dodatkowo 150 tys. pojazdów w ciągu roku. Jak się przewiduje w najbliższych latach liczba zarejestrowanych w Chinach samochodów może wzrosnąć trzykrotnie do 7 mln aut. Kolejne inwestycje planują także Ford, General Motors i Hyundai.

W ubiegłym roku sprzedaż Ford Motor w Chinach była aż o 46 proc. lepsza niż w roku 2004.

Ogółem amerykański koncern sprzedał na tamtejszym rynku ponad 82 200 aut. Dotyczy to jedynie samochodów marki Ford, bez danych ze sprzedaży aut firm, w których Ford posiada udziały, jak np. Mazda. Jak się szacuje wielkość ich sprzedaży wyniosła conaj mniej 220 000 egzemplarzy.

Tak więc mimo tego iż Skoda Auto nie będzie pionierem na rynku chińskim w sprzedaży samochodów to otwarcie fabryk Volkswagen Szanghaj w Chinach pozwala  Skodzie Auto wkroczyć  w nową erę obecności na chińskim rynku, który ze względu na swoją dynamikę w niedługim czasie powinien wyprzedzić Amerykę i zostać największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.