JustPaste.it

Jak promować się za pomocą Facebooka?

Facebook to światowy lider serwisów społecznościowych. Swoje facebookowe konta posiada ponad 250mln użytkowników. Jak wykorzystać to do własnych - marketingowych celów?

Facebook to światowy lider serwisów społecznościowych. Swoje facebookowe konta posiada ponad 250mln użytkowników. Jak wykorzystać to do własnych - marketingowych celów?

 

Facebook Polska

Z dnia na dzień rośnie zainteresowanie facebookiem w naszym kraju. Ponad 1,1 mln rodaków ma tam swoje profile. Rozwój facebooka w Polsce jest obecnie najszybszy na świecie! Dobrze byłoby wykorzystać to zjawisko do własnych cełów marketingowych. Posłużą nam do tego dwa narzędzia.

Reklamy na facebook`u

Facebok oferuje tradycyjny system kampanii reklamowych, w których wykupujemy przestrzeń do prezentacji własnej ofery. Jest jednak pewna rzecz, która znacząco wyróżnia Facebooka spośród innych pośredników reklamy. Chodzi tu o bardzo precyzyjny i przyjazny system targetowania. Możemy zwiększyć dzięki niemu precyzję naszej reklamy, a zarazem jej efektywnośc – co jest bardzo ważne przy kampaniach typu CPC. Do targetowania kampanii możemy użyć takich kryteriów jak:

  • wiek

  • płeć

  • lokalizacja geograficzna

  • język

  • słowa kluczowe zawarte w profilu

  • wykształcenie

  • miejsce pracy

  • statusu związku

 Strony w Facebooku

Facebook udostępnia narzędzie dzięki, dzięki któremu możemy założyć profil publiczny naszego serwisu bądź firmy. Profile takie określamy także mianem strony, fansite lub fanpage, a jej użytkowników – fanami. W ten sposób, całkowicie za darmo możemy zapoznać potencjalnych klientów z naszą ofertą. Z tej opcji korzysta wiele znanych portali. Jako przykład ciekawie prowadzonego profilu można podać portal firmy.net.

 firmy.net facebook

Profile publiczne skonstrułowane są w sposób sprzyjający ich promocji. Administrator takiej strony może wysyłać swoich fanom aktualizacje, w ramach których może informować je o bieżących wydarzeniach w firmie czy zapraszać na zbliżające się wydarzenia. Fani mają możliwość zapraszania swoich znajomych. Dzięki temu zyskujemy możliwośc skutecznego zwiększenia rozpoznawalności naszej marki w sieci. Całość naszych przedsięwzięć przeanalizujemy za pomocą rozbudowanych statystyk Insight.

Facebook coprawda nie nadaje się do prowadzenia sprzedaży bezpośredniej. Wspomaga on jedank budowanie relacji pomiędzy klientem,a firmą bądź serwisem internetowym. Klient 'zaznajomiony' z naszą firmą chętniej korzystać będzie z naszej oferty.

 Podsumowując

Facebook zrewolucjonizował na świecie sposób postrzegania relacji pomiędzy potencjalnym użytkownikiem, a serwisem internetowym. W Polsce powoli zaczynamy odczuwać skutki tej rewolucji, dlatego warto już teraz podążyć za światowymi trendami, które śmiało wchodzą na nasz rynek.