Login lub e-mail Hasło   

Współpraca z agencją SEO/SEM

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://artelis.pl/artykuly/13968/wspolpr(...)seo-sem
Wybór agencji SEO/SEM nie należy do łatwych głównie ze względu na nadal niewielką, aczkolwiek zwiększającą się, wiedzę na temat tego typu usług.
Wyświetlenia: 4.655 Zamieszczono 02/03/2010

Dla przypomnienia, SEO to z definicji działania polegające na optymalizacji zawartości strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, co ma na celu zwiększenie jej widoczności pod wybranymi słowami kluczowymi. SEM zaś to wszelkie działania związane z promocją w wyszukiwarkach, a więc zawierające w sobie także SEO. W dużym skrócie, SEM = SEO + PPC (PPC = pay per click, czyli reklamy takie jak Google Adwords).

Na początku współpracy agencja SEO/SEM powinna przedstawić Ci pokrótce sposoby jej działania i dobrać słowa kluczowe charakteryzujące działalność Twojej firmy, dzięki czemu na stronę trafią klienci zainteresowani Twoimi usługami bądź też produktami. Powinieneś dowiedzieć się, że podczas gdy wyniki kampanii reklamowej w Google Adwords będą widoczne prawie natychmiast po jej uruchomieniu, na efekty pozycjonowania w wynikach organicznych możesz czekać miesiącami.

W związku z powyższym agencja powinna dostarczać Ci na bieżąco raporty z pozycjami strony na ustalone wcześniej słowa kluczowe plus raporty z efektów kampanii Google Adwords. Powinieneś także mieć dostęp do statystyk, np. Google Analytics, które można połączyć z kontem Google Adwords i dzięki temu śledzić jej efekty w postaci nie tylko wejść na stronę, ale przede wszystkim dokonanych akcji, np. zakupu towaru lub skorzystania z formularza kontaktowego.

Agencje SEO/SEM powinny już na początku przygotować klienta na ewentualne niespodzianki, np. możliwe filtry w wyszukiwarkach. Nie mogą one jednak zagwarantować pozycji, ponieważ kolejność wyświetlania wyników wyszukiwania nie jest zależna tylko od nich. Specjaliści ds. SEO wykorzystują jedynie swoją wiedzę i doświadczenie związane z pozycjonowanymi wcześniej stronami, jednak wszystko to wynika z przeprowadzonych testów i analizy efektów, gdyż algorytmy wyszukiwarek są objęte tajemnicą i „ujawniane" są jedynie informacje dotyczące optymalizacji strony. O gwarancji pozycji można mówić jedynie w odniesieniu do linków sponsorowanych, w przypadku których największą rolę odgrywa ustalona stawka za kliknięcie.

Nawiązując współpracę z tego typu agencjami zdaj się na nich i nie próbuj robić nic na własną rękę. Jeśli zdecydowałeś, że nie jesteś w stanie sam zadbać o promocję Twojej strony w wyszukiwarkach, pozostaw całą pracę agencji SEO/SEM, która zna się na tym najlepiej.

Pomysły na biznes

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1281
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60998
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31373
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32678
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63686
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65105
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23366
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28984
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28640
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23692
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26376
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12556
 
Autor
Artykuł



  dzialka  (www),  21/07/2019

Powierzenie pozycjonowania agencji nie zawsze wychodzi na dobre. Wiele z nich udaje, że coś robi i bierze kasę. Trzeba się orientować w temacie, a najlepiej zrobić to samemu. Dobrze działa dodawanie artykułów sponsorowanych z linkiem do strony w takie miejsca jak te: http://ikatalogfirm.pl/blog/



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska