JustPaste.it

Wybór branży w ecommerce

Jak branżę wybrać?

Jak branżę wybrać?

 

Wybór branży

Odwieczne pytanie zaczynających swoją przygodę w Ecommerce: „Jaką branżę wybrać?”.

W Internecie można przeczytać, że może taką gdzie mamy najbliższą hurtownię. Niektórzy piszą, że taką branżę na jakiej się znamy. Inni mówią, że taka gdzie jest duży zysk.

W moim przypadku po bardzo długim poszukiwania tej magicznej odpowiedzi, gdzie po drodze były różne pomysły od książek, albumów do zdjęć, zabawek dla dzieci, mebli po piasek z nadmorskiej plaży, moja odpowiedź brzmi: „branża nie ma znaczenia”.

Z mojej perspektywy co będę sprzedawał w Internecie nie ma znaczenia, bo i tak chcę to robić lepiej niż inni. Są dla mnie tylko dwa wyznaczniki wyboru branży:

-          faza branży – czy branża znajduje się w fazie schyłkowej i za 10 lat ludzie już nie będą kupować danego towaru, czy branża jest w fazie wzrostowej, czyli popyt na dany towar czy też dziedzinę rośnie i będzie w ciągu najbliższych lat rosnąć;

-          logistyka – zaczynając od takich elementów jak model współpracy z dostawcą, czas dostępności towaru, koszty transportu i przechowywania a na elementach wysyłki towaru do Klienta kończąc.

Podsumowując ten element, mogę powiedzieć, że dla mnie najważniejsze jest aby branża w którą wchodzę, jest w fazie wzrostowej i co roku w Polsce sprzedawać się będzie danego towaru coraz więcej i więcej, a po drugie aby logistyka była jak najprostsza i najtańsza. Nic tak nie zniechęca niż fakt, że towar jaki oferujemy, z miesiąca na miesiąc sprzedaję się coraz gorzej a koszty logistyki są tak wysokie, że stanowią 30% wartości towaru.

Oczywiście wybór branży powinien być wyborem indywidualnym. Jeśli ktoś zna się świetnie na danej branży, zna tajniki tego biznesu to powinien pójść w branżę, którą zna. Mówimy tu o podejściu, które określam jako odpowiedź na pytanie: „co w życiu najbardziej lubisz robić”. Jak już znasz odpowiedź to zacznij to robić.

W moim przypadku rzecz, którą lubię robić jest Ecommerce. Branża nie ma dla mnie znaczenia, bo Ecommerce sam w sobie jest dla mnie tym co mnie ciekawi i lubię. Jeśli kochasz fotografię, otwórz sklep z aparatami fotograficznymi. W czym będziesz lepszy od konkurencji? Na pewno we wiedzy i doświadczeniu w danej branży. Wartością dodaną będzie to, że będziecie mogli udzielać fachowych rad swoim klientom i dzielić się swoją wiedzą i pasją.

Wybór branży to trudna decyzja. Ale kiedy już ją podejmiesz, nie zmieniaj pomysłu na biznes co dwa miesiące – bo to na pewno nic dobrego nie wróży.

Osobiście wybrałem branżę perfumy, i w tej branży chcę się realizować.