JustPaste.it

Kto ma pilota ten ma władzę!

Polacy na tle europejskim są wśród liderów, jeżeli chodzi o długość oglądania telewizji dziennie. Patrząc na szklany ekran spędzamy każdego dnia ponad cztery godziny.

Stacje telewizyjne mają, więc, o kogo walczyć. To my oglądając mamy wpływ na telewizję, wskazujemy, jakie produkcje przykuły naszą uwagę. Siedząc wygodnie w fotelu i pstrykając po kanałach tak naprawdę decydujemy o repertuarze. Aby dany serial utrzymał się na antenie musi na siebie zarobić. Będzie to możliwe tylko w przypadku wysokiej oglądalności. Tylko wtedy nadawca sprzeda reklamodawcy czas antenowy. Za reklamę słono się płaci, szczególnie w porze najwyższe oglądalności. Zyski z tytułu emisji spotów pozwalają na to, aby stacji zwróciły się gwiazdorskie gaże celebrytów, koszty wybudowania studia, wynajmu pomieszczeń. Jeżeli program, show nie zwróci uwagi odpowiedniej ilości widzów, to nikt podczas jego emisji nie będzie chciał wykupić reklam. Wtedy na pewno wypadnie z ramówki.

Telewizje muszą, więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom widza, wziąć pod uwagę to, dlaczego oglądamy i czego szukamy na małym ekranie. Najczęściej jesteśmy rządni informacji. Dzięki serwisom informacyjnym śledzimy bieżące wydarzenia. Oczekujemy ciekawych, rzetelnych newsów, nie tylko tych gorszych. To, co usłyszymy ma wpływ na nasze zachowanie. Gdy zostanie zapowiedziana podwyżka ceny cukru tłumnie ruszymy do sklepu. Chcemy zdążyć z zakupem po niższej cenie. Media kreują wizerunek polityków. Dlatego tak ważne jest odpowiedzialne wybieranie informacji. Chętnie oglądamy prognozę pogody. Pogodę bierzemy pod uwagę np. wyjeżdżając, planując urlop. Podporządkowujemy swój tryb dnia, aby zaspokoić swoją ciekawość.

Jednakże po całym dniu pracy wieczorem szukamy również dobrego filmu bądź rozrywki. Jeżeli chodzi o filmy oczekujemy premier i nowości. Nie lubimy, gdy najciekawsze sceny są przerywane reklamami. Jednakże stacje komercyjne muszą je emitować, ponieważ nie są one finansowane z abonamentu. Szczególne oczekiwania mamy w czasie dnie wolnych. Wtedy oczekujemy prawdziwych hitów. Nie jesteśmy zadowoleni, gdy stacja zbyt często emituje ten sam film. Wtedy mamy dość i przełączamy na inny kanał.

Zawsze śledziliśmy i nadal śledzić będziemy seriale. Produkcja ma szansę na sukces, jeżeli rozterki bohaterów będą przypominać te nasze. Przekonujemy się do postaci, która wykreowana jest na człowieka z sąsiedztwa. Sukces takich seriali jak ,,Ranczo’’ czy nowej produkcji TVP ,,Blondynka’’ potwierdza, że zwracamy uwagę na piękno miejsca, w jakim rozgrywa się akcja. Lubimy, gdy ludzkie wady pokazane są poprzez humor. Kupienie licencji i zrobienie polskiej adaptacji amerykańskiego hitu nie gwarantuje sukcesu. Gdy naszym celem jest wylansowanie serialu, który na długo zapadnie w pamięci polaków postawmy na scenariusz. Dowodem na to jest gromadzące miliony widzów,,M jak miłość’’. Ilona Łepkowska trafiła w gusta rodaków. Nie lubimy przesady, wyłuzdania.Za to uchodzimy za rodzinnych. I to zostało wykorzystane. Całymi rodzinami śledzimy perypetie rodziny Mostowiaków. To produkcja dla wielu pokoleń. Do tego projektu zaangażowano debiutantów, co stanowi dowód na to, że nawet najlepsi aktorzy nie są w stanie zrekompensować pustych dialogów. W dodatku zostały wykreowane nowe twarze w show-biznesie, które zrobiły karierę.

Zanim kolejna propozycja trafi na ekrany przeprowadza się badania. Ankietowani dzielą się swoją opinią na temat serialu. Na podstawie tego, określa się czy jest szansa na sukces. To najlepszy dowód na to, że wpływ na media to zjawisko dwustronne. Media wpływają na Nas, ale i one muszą liczyć się z widzem.

 Brardzo proszę o szczere komentarze i oceny. To ważne, ponieważ to praca na zaliczenie przedmiotu na studiach.