Login lub e-mail Hasło   

Jakie ubrania wybrać do pracy?

Dobieranie ubrań do pracy nie zabiera możliwości wyrażenia swojego wnętrza, w tym artykule dowiesz się, co założyć, aby wyglądać elegancko, a co może zaszkodzić Twojej karierze.
Wyświetlenia: 2.699 Zamieszczono 30/04/2010

Dobieranie ubrań do pracy biurowej nie koniecznie oznacza brak sposobu na wyrażenie swojego wnętrza za pomocą odzież. W tym artykule zyskasz wiedzę, co założyć, aby wyglądać elegancko i poprawnie a co może zaszkodzić Twojej pracy.

Nie bądź ofiarą mody

Twoim głównym postanowieniem przy wyborze odzieży do pracy jest wykreowanie siebie, jako osoby kompetentnej i wykwalifikowanej, niezależnie na jak wysokim stanowisku pracujesz.

Styl, kolor, długość, krój twoich garderobianych decyzji będzie mówił za Ciebie jak organizujesz się i jaką osobą jesteś w pracy. Jeżeli zależy Ci na Twojej karierze i koncertujesz się na niej to na pewno uwidacznia się to w Twoich stroju. Zasadniczo selekcjonuj ubrania sprawiające wyobrażenie profesjonalnych od tych, które są teraz na fali czy też atrakcyjne.

Oczywiście w największym stopniu ryzykowną częścią garderoby jest biżuteria, ponieważ bardzo trudno jest dostosować odpowiednią biżuterię do pracy za biurkiem.

Pierwszorzędne instrukcje do profesjonalnego designu:

  •  Kolory - są jednym z kluczowych czynników przy wyborze stroju do pracy. Głównymi kolorami urzędowymi są czerwony(agresywność), granatowy(zaufanie), szary(konserwatywność oraz nieustępliwość ), czarny(gustowność). Większość z tych kolorów wyśmienicie wygląda na takich częściach garderoby jak spódnice, żakiety, spodnie oraz obuwie. Oczywiście pewne odmiany tych kolorów są akceptowalne jak np. błękitny, jednak zbyt duże rozbieżność od powyższych kanonów jest bardzo ryzykowne, chociaż na pewno niektóre bardzo kreatywne osoby mogą spróbować użyć bardziej jaskrawego koloru np. zielonego.
  • Biżuteria - praktycznie każda cześć ozdób, która może hałasować jest nieakceptowalne, wszystkie bransoletki, kolczyki, naszyjniki są zbędne. Jedynym odstępstwem od zupełnego zakazu biżuterii są pojedyncze pierścionki lub skromne kolczyki.
  • Torebka - obszerne torebki wyglądają nieprofesjonalnie i w takim świetle Cię stawiają, staraj się wybrać torebkę jak najmniej okazałą, dobrze zaprojektowaną i oczywiście funkcjonalną.
  • Detale - są głównymi składnikami całości czyniącymi Cię wyglądającą na zadbaną i kompetentną. Najbardziej istotnymi detalami są: manicure, buty bez zbędnych udziwnień oraz spięte włosy.
  • Rozmiar - wszystkie ubrania powinny być bardzo dobrze spasowane, nic nie powinno zbytnio odstawać lub pozostawiać zbyt wielką swobodę. Bardzo dobrym przypadkiem są spodnie, które powinny być dosyć przylegające jednak nie powinny uwypuklać za bardzo zarysów figury. Żakiety winny stwarzać sposobność zapięcia.
  • Logo - na odzieży nie powinno być zbyt wyeksponowane lub w większej liczbie. Dobre ubrania firmowe powinny być wyposażone w logo wytwórcy lub projektanta jednak nie powinno ono być w wyeksponowanym miejscu. Niewielkich rozmiarów logo na torebce jest jak najbardziej na miejscu jednak torebki ozdobione całe w logo projektanta są po prostu śmieszne. Staraj się wybierać rzeczy w jak największym stopniu wolne od znaków producenta oraz dobrze wykonane, aby wyglądać starannie.


Ubieraj się jak twoja kierowniczka

Jeżeli nie wiesz jak dokładnie powinnaś być ubrana, aby nadawać się do swojej firmy? Nie musisz się tym kłopotać, ponieważ większość firm nie ma uregulowanych zasad jeżeli chodzi o styl swoich podwładnych.

Najlepszą radą przy budowie zestawu biurowego jest to, aby czerpać przykład z kobiet w firmie, które stoją wyżej w hierarchii. Musisz się szczegółowo przyglądać jak wyglądają kobiety w Twojej organizacji natomiast, jeżeli nie ma tam takich, to jesteś zmuszona wykorzystać trochę wyobraźni i zobrazować sobie jak powinna być ubrana taka pracownica. Czy normalnie ubiera się w spódnice czy może zwykle wybiera spodnie? Jaką torebkę wybiera, na co dzień? Jakimi butami podkreśla swoją pozycję?

Jeśli w Twojej organizacji nie ma kobiet na stanowiskach wyższych od Twojego, to możesz zawsze obserwować mężczyzn i zaobserwować jak w jakim stylu są ubrani. Jeżeli nie zawsze wszyscy mają krawaty lub nie zawsze są wyposażeni w pełny garnitur, to Ty także możesz czasem pozwolić sobie na niewielkie odstępstwa. W przeciwnym wypadku powinnaś jak najczęściej wybierać jak najbardziej formalne zestawy.


Niektóre firmy doradzają swoim pracownicom dobierać zestaw zawsze lepszy od ich klientów. Przykładowo jeżeli twoja firma znajduję się w sektorze IT to na 100% twoja garderoba nie musi być tak bardzo oficjalna jak w przypadku firmy prawniczej lub sektora bankowego. Jedną z opcji jest trzymanie w swoim miejscu pracy kompletu zapasowego, na wypadek spotkania z klientem.


Zabójcy kariery

Niektóre z ubrań są nie tylko zwyczajnym błędem, lecz tak zwanymi zabójcami kariery, czyli ubraniami czyniącymi trwałe straty w Twoim profesjonalnym obrazie.

Staraj się unikać bycia:

  • Zbyt pociągająca: prześwitujące topy, krótkie spódniczki, zbyt ekstrawaganckie szpilki.
  • Zbyt codzienną: jeansy, podkoszulki, nakrycia głowy, buty sportowe.
  • Zbyt wyluzowaną: za duże ubrania, duże torebki, zbyt wiele warstw.



Biznesowy kodeks ubraniowy


  • Spotkania formalne - najlepiej dobierać żakiety, spódnice oraz spodnie. Zawsze trzeba pamiętać, aby nasz ubiór wyglądał profesjonalnie oraz o tym żeby wszystkie ubrania nie były zbyt kolorowe. Obuwie powinno być stylowe jednak zamknięte, fryzura powinna być jak najbardziej nieskomplikowana, brak ozdób, makijaż jest zbędny.
  • Codzienny firmowy - z reguły oznacz to lekką swobodę w selekcji dodatków oraz malowaniu. Zestaw naszych ubrań powinien być jednolity i nie dekoncentrujący. Tylko w nielicznych firmach jest przyzwolenie na pracę w jeansach i podkoszulkach.
  • Piątkowa codzienność - wszystko zależy od firmy, w niektórych oznacza to dzień zwiększonej swobody w wyborze ubrań w innych jest to normalny dzień. W firmach umożliwiających na piątkową swobodę jak najbardziej zwyczajne jest firmowe polo i stylowe jeansy. Styl marynarski jest jak najbardziej na miejscu.

Podobne artykuły


52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 17068
46
komentarze: 20 | wyświetlenia: 6566
36
komentarze: 13 | wyświetlenia: 7063
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 5913
23
komentarze: 4 | wyświetlenia: 43504
22
komentarze: 13 | wyświetlenia: 2121
19
komentarze: 1 | wyświetlenia: 12703
19
komentarze: 19 | wyświetlenia: 4708
16
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5963
14
komentarze: 5 | wyświetlenia: 3336
12
komentarze: 29 | wyświetlenia: 1972
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska