Login lub e-mail Hasło   

Powody (nie) odrzucania

Jestem nowa na eioba.pl, a to mój pierwszy i prawdopodobnie ostatni artykuł. Chciałabym nim zwrócić uwagę na pewien cikawy aspekt.
Wyświetlenia: 4.453 Zamieszczono 04/05/2010

Artykuły ukazujące się na eioba.pl czytam od dłuższego czasu. W wolnych chwilach uwielbiałam przeglądać co nowego ukazało się w ostatnich dniach. Z pewnym niepokojem śledziłam wieloczęściowe dzieła niektórych autorów o tematyce często dla mnie niezrozumiałej. Jednak zawsze dochodziłam do wniosku, że każdy ma prawo wypowiadać swoje opinie na każdy temat. Staram się szanować poglądy i zdanie innych.

Problem leży gdzie indziej.

Dlaczego pozwalacie na to, aby zarzucano Was tekstami bez treści i składni, ale za to z ukrytym przekazem - reklamą. Kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma zwyczaju odrzucania artykułów na eioba.pl. Nie mówię tutaj o odrzucaniu tekstów za to, że ma się inne poglądy czy nie lubi się autora. Mówię o odrzucaniu tekstów, które nic nie wnoszą i reklamują produkty lub usługi.

larryosanMyślicie, że użytkownicy publikujący po 2, 3 a czasami nawet 4 teksty dziennie, którzy pod nickiem mają adres komercyjnej strony internetowej, czują potrzebę uzewnętrznienia? Czy może wstawienie linka przed, w środku i na końcu tekstu ma jakiś cel? Nie jest to wbrew regulaminowi, jeśli nie jest nachalne. Wydaje mi się jednak, że widzę to nie tylko ja.

Jestem typem czytającego użytkownika, który wypowiada się rzadko. Chciałabym zadać pytanie wszystkim użytkownikom. Dlaczego nie odrzucacie tekstów? Boicie się?

Ja się boję... użytkowników z czerwonymi nickami ;)

Podobne artykuły


67
komentarze: 70 | wyświetlenia: 9554
54
komentarze: 84 | wyświetlenia: 10931
49
komentarze: 33 | wyświetlenia: 4277
40
komentarze: 101 | wyświetlenia: 5608
33
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3662
28
komentarze: 25 | wyświetlenia: 2806
27
komentarze: 51 | wyświetlenia: 48045
28
komentarze: 147 | wyświetlenia: 2598
22
komentarze: 54 | wyświetlenia: 2138
14
komentarze: 24 | wyświetlenia: 2465
13
komentarze: 17 | wyświetlenia: 4553
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 909
11
komentarze: 38 | wyświetlenia: 1614
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1373
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje
Grupy

Powiązane tematy





Podoba się - zagłosuj
Nie podoba się - odrzuć i napisz dlaczego ;-P

Nie jest IMO wart głosowania na niego. Z drugiej strony, powodów do odrzucenia tez nie dostrzegam. No offence. :)

mogłam coś bardziej górnolotnego i chwytającego za serce spłodzić ;-)

Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Maybe next time. :)

napisałam "mogłam", a nie "chciałam" ;-)

Przepraszam, mój błąd. I oczywiście nie śmiałbym podejrzewać że nie mogłaś. :)

Cieszę się, ze się rozumiemy ;-)

Odwzajemniam tę radość. :)

Bardzo lubię teksty pisane przez ludzi którzy mają tzw. lekką mowę.Są one miłe dla oczu czytającego.Jednak prawdziwą ucztą słowa byłaby rozmowa bezpośrednia .

  ,  05/05/2010

W regulaminie serwisu jest za mało konkretnych wytycznych i przykładów tego co jest uważane za reklamę, a co nie.

  dzepson,  05/05/2010

nie mam co prawda czerwonego nicka, ale może mi się uda: BUUU!!!

  boskaagatka  (www),  05/05/2010

mam pomarańczowego, a i tak czasami głupio mi odrzucać bo nikt nie odrzuca. Bardziej mnie zastanawia, dlaczego tak mało osób w ogóle głosuje, skoro eioba ma tylu użytkowników. Czyżby byli aż tak wybredni? ;)

In immortal words of Bart:
"To są ludzie z gatunku "przeczytam pół i spierdalam". Młodzież dziś konsumpcyjnie nastawiona, panie."

http://blogdebart.pl

  Gamka  (www),  05/05/2010

Raz odrzuciłam no może dwa razy artykuł, ale była to reklama!- Jeżeli nie podoba mi się artykuł po prostu na niego nie głosuję.
Każdy, kto chce pisać niech pisze! to właśnie jest w tym fajne :)) tak wielu różnorodnych artykułów, tylu stylów pisarskich to ja jeszcze nie widziałam a są niektóre fantastyczne !
Zastanawiam się tylko dlaczego niektórzy wstawiają dużo artykułów czekają na ...  wyświetl więcej

  boskaagatka  (www),  05/05/2010

pięknie napisane :)

Niby tak, ale przecież między "nie podoba mi się, więc nie głosuję" a "odrzuć (kiedy istnieją ku temu jakieś konkretne powody )" jest różnica. Właśnie po to są te opcje wszystkie żeby z nich korzystać, ale zbyt rzadko to robimy. Zdanie moje jest takie - jak się podoba - punkcik, jeśli nie - siedzimy cicho, a jeśli istnieje jeden z 5 powodów odrzucenia - odrzucamy. Jeśli mamy coś do powiedzenie w temacie i ochotę na dyskusję - komentujemy.

  Ivi,  05/05/2010

zgadzam się z tym komentem

Gamka:
Dziękuję za miłe słowa :-)

  dzepson,  05/05/2010

"...Raz odrzuciłam no może dwa razy artykuł, ale była to reklama!- Jeżeli nie podoba mi się artykuł po prostu na niego nie głosuję..." Prowda

Za to jeśli uważam artykuł za kupę bzdur/kłamstwo/dezinformację, daję temu wyraz przy pomocy odpowiedniego przycisku, często z rozwinięciem w postaci komentarza.

  Gamka  (www),  05/05/2010

@dzepson - czy to echo?

  dzepson,  05/05/2010

Nie no komentarz za pisanie herezji jak najbardziej... ale odrzucać nie ma sensu (za każdym razem) bo pod bezwartościowym tekstem czasami rozkwita ciekawa dyskusja:)
Gamka- mam podobne zdanie, tylko nie chciało mi się tyle stukać

  Gamka  (www),  05/05/2010

:) acha :) też lubię czytać - ( Wasze ! dyżurni ) komentarze :PP

Dyskusja rozkwitnie niezależnie od odrzucenia, rozliczne przykłady znajdziesz bez problemu.

  dzepson,  05/05/2010

tak, ale może zostać przedwcześnie usunięty. Jak śp tekst pana Mirosława N. zawierający arcyciekawą polemikę:
nierozumiejący frustrat vs wymiar sprawiedliwości :)

Też byłbyś sfrustrowany, gdybyś odkrył ślady działalności V kolumny na N-K a nikt by ci nie wierzył. :)

"Ja się boję... użytkowników z czerwonymi nickami ;)"

Mogę wiedzieć, dlaczego?

To tak pół żartem pół serio zostało napisane. Każda społeczność internetowa cechuje się pewną formą hierarchii, dla nowych użytkowników jest widoczna pewnie bardziej niż dla tych z dłuższym starzem :-) Czasami poprostu nie wiadomo co wypada, a co nie ;-)

  Ivi,  05/05/2010

którzy to są ludzie z czerwonymi nickami? tak z ciekawości pytam:)

Jaszczury. :D (|)v(|)

  Ivi,  05/05/2010

jaszczurów się nie należy bać, ale trzeba je obserwować:P

Masz może fobię na punkcie gadów?

  Ivi,  05/05/2010

ja? a skądże znowu:D To one boją się mnie

To dobrze ,bo derkwater mógłby Cię zjeść bez doprawiania.

  Ivi,  05/05/2010

nic mi nie zrobi, to dobry człowiek:D


'Dlaczego pozwalacie na to, aby zarzucano Was tekstami bez treści i składni, ale za to z ukrytym przekazem - reklamą.'
Zastanawia mnie, dlaczego boli Cię to, że MY nie odrzucamy tekstów, jeśli TY, masz taką samą władzę odrzucania.

Przypomina mi się historia w supermarkecie. Pewna pani, stojąca za mną w kolejce, oburzyła się na głos :'Dlaczego nikt nie zwróci uwagi kasjerce,

...  wyświetl więcej

Nic mnie nie boli, to było pytanie a nie żalenie się. Każda spłeczność internetowa ma swoje zwyczaje. Jako nowy, niedoświadczony żytkownik chciałam podjąć dyskusję na temat jednego z nich :-)

  Ivi,  06/05/2010

No to tak: ja w toku mojej kadencji na eioba odrzuciłam chyba z 2 lub 3 artykuły. Zresztą trudno nazwać dwa zdania artykułem. to były raczej notatki, które jakieś nudzące się nastolatki opublikowały "for fun". Generalnie staram się nie odrzucać i robię to bardzo rzadko.

  koszmar,  06/05/2010

nie masz się co bać, ci czerwoni nie gryzą;)

  boskaagatka  (www),  06/05/2010

pamarańczowi górą! :D

  ,  06/05/2010

Pieprzenie moim zdaniem. Kazdy tekst ma jakas wartosc. Nawet jak jest reklama. Jak odbiorca ma papke zamiast mozgu to nie znajdzie w nim nic podchwytliwego.

  dzepson,  06/05/2010

Czyli jeżeli ktoś uzna tekst za bezwartościowy to znaczy, że jest idiotą niezależnie od treści artu?

Ależ Piotrze Reklamujący Kasyna, po co te negatywne emocje? :)

  boskaagatka  (www),  06/05/2010

@P I O T R:
Może nie zauważyłeś, ale pod Twoim ostatnim plagiatem nawiązała się burzliwa dyskusja, więc zanim powiesz, że ktoś "pieprzy" zajżyj tam i wytłumacz czytelnikom dlaczego robiłeś ich w jajo.

  boskaagatka  (www),  06/05/2010

@dzepson:
pewnie! a najgorszy idiota to pewnie taki, który zauważy, że artykuł jest kopiowany ;)

  Kitek,  06/05/2010

Uważam, że żaden artykuł nie powinien być odrzucony przez uczestnika Eioby. Mógłby być zgłoszony do odrzucenia, ale o odrzuceniu powinna decydować redakcja i jeżeli taki artykuł nie przekracza regulaminu nie powinien być odrzucony również przez redakcję. W obecny sposób Eioba stwarza możliwość istnienia nazywanych przeze mnie „koczowników”, którzy chętnie korzystają z przysługujących im praw, a są ...  wyświetl więcej

Kitku, przecież za "odrzuceniem" nie idą żadne poważne konsekwencje, nie poważniejsze niż niezagłosowanie na artykuł. Ja uważam to za sposób wyrażenia swojej dezaprobaty względem treści. No i najważniejsze, kto miaby decydować, czy odrzucający dorósł już dostatecznie aby oceniać odrzucane treści? :)

  Kitek,  06/05/2010

Wiem, że za tym "nie idą żadne poważne konsekwencje". Po co ono istnieje jeśli nie ma żadnych poważnych konsekwencji? W takim przypadku wystarczyłaby negatywna opinia zamieszczona w komentarzach. Ja zarejestrowałem się na Eiobę i zacząłem tu pisać tylko dlatego, że pewien poczytny autor zamieścił artykuł kompletnie niezgodny z rzeczywistością i zebrał duże pochwały i uznanie. Nie odrzuciłem jednak ...  wyświetl więcej

  lilith123  (www),  06/05/2010

Jeśli reklama niesie jakąś sensowną treść to co w niej złego? Czasem artykuły z linkami są naprawdę interesujące;)
Jeśli jest nachalna i "pusta" to czasem odrzucam. Takie artykuły raczej nie zaliczają się do najpopularniejszych,a jeśli nie drażnią na maksa to komu szkodzą - przecież ktoś się "naprodukował",więc niech sobie będą...

  boskaagatka  (www),  06/05/2010

za reklamę się płaci, a tutaj Ci cwani robią to za darmo udając, że napisali artykuł. Eioba to nie jest chyba portal do darmowej reklamy. Nie mówię, że wszyscy oczywiście :)

Teraz czuję się znacznie pewniej, mam już pomarańczowego ;-)
Dziękuję wszystkim za głosy i ciekawą dyskusję :-)

Pisanie artykułów na eiobie sluży również po to, aby promować SIEBIE - to, czym się interesujemy, na czym się znamy. Dzięki temu możemy zapoznać czy też zainteresować sobą innych - czy to nie jest reklama? Moim zdaniem jest. Każdy artykuł jest swojego rodzaju 'reklamą'. Nawet ten artykuł - poprzez zastosowanie odpowiedniego nagłówka, zachęca do przeczytania. Sam artykuł zachęca do dyskusji, ale je ...  wyświetl więcej

Jasne, że nie mamy obowiązku czytać takich artykułów. Bardziej dziwię się, że eioba pozwala robić z siebie darmowy serwis ogłoszeniowy, poniważ niektórzy za reklamę na eioba.pl płacą i to pewnie nie mało :-)

Jeśli chodzi o rpzedruki blogów, to uważam że to świetna sprawa i tutaj nie ma się do czego przyczepić bo ktoś to wcześniej napisał, a teraz dodaje do zasobów eioba. Ale pisanie na eioba po to żeby sprzedać np kosiarkę...?

Pokaż mi takie artykuły o sprzedaży kosiarek, bo ja na głównej jakoś żadnego takiego nie widziałem, a jak się pojawi taki w 'oczekujących' to od razu ma po 5 odrzuceń z odznaczeniem "spam".
Jakoś nie widzę, tego że ludzie takich artykułów nie odrzucają, bo to robią więc coś tutaj nie pasuje.

  Kitek,  09/05/2010

Do Szanownej Pani Muffinka (Monika Fiodorow)!
Czy Pani wie co Pani tu napisała? Czy kiedykolwiek i jakkolwiek zastanowiła się Pani Szanowna nad tym co to jest wielka polityka? Eioba to nic więcej, jak tylko odwrócenie od niej (polityki) uwagi i skierowanie Pani inteligencji dokładnie na to, o czym Pani pisze.

@Michal_unbeliever:
Zerknij w takim razie co jest teraz w oczekujących. Kosiarki to moje lekkie ubwarwienie, ale widziałam było kiedyś o wiertarkach :-)

Moniko, z Tobą również się zgadzam w 100 % dokładnie tak jak piszesz, właśnie siebie tu sprzedajemy. Jesteś Wielka

Moniko, z Tobą również się zgadzam w 100 % dokładnie tak jak piszesz, właśnie siebie tu sprzedajemy. Jesteś Wielka

odpisuję Monice tj. Muffinka, a ukazuję się pod Agnieszką, coś się zepsuło?

Ja mam to w tzw. nosie. Więc wypowiadam się rzadko. W polskich realiach muszę brać pod uwagę ze zderzeniem się z bezmyślnym rydzyjstwem i kaczyzmem. Wybaczcie, ale nie będę uczestniczył w dyskusji na takie tematy. Bo to jest tak, że zwykły kaban ściągnie mnie wtedy do swojego poziomu.

A w tym miejscu to cię, misiu drogi, ktoś siłą zmusił do skomentowania? Czy chciałeś może "bezmyślnym rydzyjstwem" zabłysnąć?

  Kitek,  09/05/2010

Tak być nie może. Zwykły kaban nie może ściągnąć Pana do swojego pozimu. Tak będzie chciał, ale proszę się wysilić intelektualnie i na takie coś nie pozwolić. Stać Pana na to. Rydzyk z Kaczyńskim nie należą do polityków i nie robią wielkiej polityki. Jest to polityka regionalna-polityka małej skali. Wielkich polityków nie znamy.

  boskaagatka  (www),  10/05/2010

Nie ma to jak konsekwentne działanie, wezmę udział w dyskusji aby powiedzieć, że nie ma zamiaru w niej brać udziału :D

  Mat87,  10/05/2010

Walka z takimi artykułami, to jak walka z wiatrakami. No ale fakt faktem, trzeba odrzucać bo eioba.pl to nie słup na który nakleja się niechciane reklamy.

  marian R,  12/05/2010

Wiesz Agnieszko, jak pewnie zauważyłaś również mam ten pomarańczowy pasek - czasami, jednak jakie to ma znaczenie? Gdybys zechciała wpaść na moją stronkę , zauważyłabyś zapewne, ze mam 15 może 20 odrzuceń. Jednak osobiście nie odrzuciłem nikomu ani jednego artykułu. Wiesz....czytam to co mnie interesuje i punktuję zawsze wtedy gdy mi się podoba, gdy mi się nie podoba idę dalej... Wiesz, kiedyś par ...  wyświetl więcej

Moj artykuł odnosił się tylko i wyłącznie do reklamy. Napisałam, że każdy ma prawo mieć inne poglądy i to jest super. Ale reklama to co innego. Chociaż teraz dochodze do wniosku, że to w sumie problem tego portalu. Bo to oni wychodzą na darmowy serwis reklamowy tracąc tym samym zaufanie czytelników. Moim zdaniem.

@marian R
Tak, panuje tu wolność słowa, ale jedną z naczelnych zasad portalu jest zakaz zamieszczania tekstów reklamowych pod przykrywka artykułów, a to, jak mniemam, miała na myśli Agnieszka. Zgadzam się z tym całkowicie, ponieważ traktowanie portalu publicystycznego jako darmowego serwisu ogłoszeniowego sprawia, że coraz mniej jest wartościowych artykułów "o czymś", a tym samym mniej powodów, żeby tutaj zaglądać. Wiem, że nie jestem odosobniona w tym, co myślę na ten temat.

  marian R,  12/05/2010

Agnieszko, napisałem co myślę, jak zawsze zresztą. Ale?.......... zauważ, że to ja jako jeden z 2 rekomendowałem Twój artykuł i zapunktowałem na niego. Gdybym mógł dałbym również pkt. niestety coś u mnie w laptopie chyba nawaliło i od czasu kiedy wyczyściłem go do zera i wróciłem nie mogę już przyznawać pkt. żałuję. Jeżeli chodzi o reklamę? Pewnie wyjdę na "zlewacza" ale wcale mi to nie przeszkadz ...  wyświetl więcej

  Kitek,  14/05/2010


Uważam, że bardzo dobrze Pan postępuje. Odrzucać powinna administracja, a urzytkownicy tylko o tym wnioskować. Ja również nie odrzuciłem żadnego artykułu i nie zamierzam tego robić.

  repca,  14/05/2010

Dzięki krótkiemu artykułowi "reklamowemu" nabyła świetne, tanie wizytówki. W dodatku grafik zrobił mi najlepszy projekt, jaki mogłam oczekiwać. Obejrzał moją stronę i projekt dopasowął do mojej osobowości, nawet mnie nie znając.
Dlatego ciesze się, że przypadkiem całkiem trafiłam na ten artykulik.

Pozostaje żywić nadzieję że na reklamę nauki poprawnego i zrozumiałego pisania, również uda ci się trafić. ;)

@repca:
Z przyjemnością przeczytam Twoją opinię na temat nieskiej jakości powyższego tekstu :) Najwyraźniej musze podszkolić umiejętnośc pisania ;)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska